pondělí 4. prosince 2023

Chodovská tvrz - dvě výstavy

 V neděli jsem se vypravila na procházku mrazivým a zasněženým sídlištěm. Vyrazila jsem směrem na Chodovskou tvrz a tak jsem si kromě  čerstvého vzduchu a pohledů na zasněženou tvrz a park kolem ní užila i trochu  kultury. Na Chodovské tvrzi totiž  právě probíhají dvě výstavy.



V hlavní výstavní síni v prvním patře tvrze je výstava "Salvátor Dalí - grafiky, sochy". Jak napovídá název, jsou tu vystavena díla známého katalánského malíře Salvatora Dalího, který se proslavil svými surrealistickým díly.  Musím říci, že zrovna surrealismus nepatří k mým nejoblíbenější výtvarným stylům, ale některé grafiky se mi nakonec líbily (třeba ty z cyklu Píseň písní nebo některé dřevoryty), zajímavá byla i  drobná sochařská díla.








V Malé galerii v přízemí pak probíhá výstava "Známé osobnosti perem Otakara Šembery". Otakar Šembera byl kreslíř a karikaturista, mj. publikoval třeba v časopise Dikobraz, ale také ilustroval knihy a pracovat pro divadlo. Výstava je, jak napovídá název výstavní síně, svým rozsahem skromná, ale musím říci, že se mi portréty, resp. karikatury líbily svou jednoduchostí a výstižností.




A cestu zpátky jsem si ještě odpoledne zpříjemnila  horkou čokoládou v nedaleké restauraci XXL.




Praktické poznámky na závěr ...  Chodovská tvrz je otevřená kromě pondělka od 13 do 19 hodin. Obě výstavy probíhají až do 28. ledna 2024. Vstupné je 100 Kč (nezlevněné) a platí na obě výstavy. V Chodovské tvrzi je i restaurace, ale ta mi nepřijde moc sympatická, takže proto jsem volila restauraci XXL, která je asi 5 minut pěšky v ul. Květnového vítězství.



29 komentářů:

  1. Na výstavě jsem nebyla už hodně dlouho :). Vypadá to na hezký program o víkendu :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U výstav na Chodovské tvrzi je ta výhoda, že to mám pár minut pěšky, takže nemusím lézt do žádného dopravního prostředku. Jen si protáhnu tělo....

      Vymazat
  2. Stáňo, užila bych si obě výstavy. Připomněla si mi Barcelonu, tam jsem si Dalího užila do sytosti :o) A sladká tečka na závěr - parádní neděle!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, čokoláda byla opravdu příjemná tečka.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Spojila si příjemné s užitečným)))
    Na výstavy chodím ráda. Přeji poklidný mikulášský den. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Měla jsi příjemný nedělní program. Výstavy mám ráda, takže bych takové zpestření procházky taky brala.
    Pohodový den! Ale pozor, dnes budou chodit čerti :-) !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem byla hodná, tak se čertů nebojím :D (a navíc jsem náhodou byla dneska před setměním doma)
      Hezký den

      Vymazat
  5. Ahoj Stáňo, tak jsi spojila vycházku s kulturou a měla hezký den. Přeju pěkný adventní čas, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, já mám při procházce ráda nějaký cíl. A výstavy mi jako cíl přišly fajn.
      Hezké adventní dny

      Vymazat
  6. Měla jsi hezkou procházku spojenou s výstavou.Některému umění moc nerozumím,hlavně obrazům.
    Zítra mě čeká snad zajímavá přednáška,kam jdu se sestrou.Mám naplánováno vyfotit i část města u nás na konci.Stáňo,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ráda pak na tvé fotky mrknu, pokud je zveřejníš na blogu

      Vymazat
  7. Nějak si pořád nemůžu spojit tuhle krásu s tou skoro ruinou jak jsem Chodovskou tvrz viděla poprvé....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to jeden čas vypadalo, že tvrz zboří. Naštěstí se ji povedlo zachránit.

      Vymazat
  8. Ahoj Stáni,
    nikdy jsem na Chodovské tvrzi nebyla, ale výstavy mám všeobecně ráda a tyto by se mi rozhodně líbily.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Chodovská tvrz je lokální záležitost - sem chodí hlavně místní. Já sem ráda zabrousím na procházku a občas i na výstavu.
      Hezký den

      Vymazat
  9. Stáni, tak jsem si myslela, že Daliho znám. Přiznávám, že tyhle grafiky jsem ještě neviděla a to jsme jeli i na velkou jeho výstavu, myslím, do Českého Krumlova. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já moc tvorbu Dalího neznám (surrealismus nijak nevyhledávám). I proto jsem se šla podívat, když jsem to měla "u nosu".
      Hezký den

      Vymazat
  10. Ňam, horkou čokoládu bych si mohla dát dneska, jedu za kamarádem na Smíchov. ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Moc hezké fotky, občas chodím na výstavy s klienty a teď v pátek jsme byli na jedné vánoční, moc se nám líbila. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych ráda na vánoční výstavu do Botanické zahrady, ale nevím, jestli mi to vyjde...

      Vymazat
  12. Super zajímavý tip. Píšu si a doufám, že do doby konání stihnu navštívit. :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, to vypadá na pěkné kulturní odpoledne. My se s přítelem chystáme v příštím roce na výstavu Tima Burtona, ale jinak jsme naposledy byly snad v roce 2020 na tematické výstavě v Národní technickém muzeu pod názvem Fenomén Jawa aneb Jawa, jak ji neznáte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to příjemná kombinace procházky zasněženým sídlištěm a kultury :)

      Vymazat
  14. Já na výstavy moc nejsem, ale líbí se ta tvrz jak je v zimní krajině.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta tvrz je takové zjevení uprostřed sídliště :)

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)