neděle 9. dubna 2023

Co jsem taky ochutnala 54

 Končí první třetina měsíce dubna, takže je nejvyšší čas otočit se zpátky a podívat se, jaké novinky se na mém stole objevily v uplynulém měsíci - tedy v březnu. Úplně málo jich nebylo, i když nepochybuji, že některé z nich jsou novinkami jen pro mne a vy už je třeba budete znát.

 

 
Musli bar with red fruits (KetoDiet)

Koupeno - Brand box. Balení - 58,5 g. Cena - cca 60 Kč
Tyčinka je na to, že je bez cukru docela docela sladká, příchuť je taková obecně ovocná, žádné ovoce v ní nevynikalo, ale měla trochu zvláštní dozvuk.  Plusem je, že nebyla tvrdá ani se nijak nepatlala.  Tyčinky jsou balené v krabičce po 3 ks, jedna tyčinka má  58,5 g, takže pro mne je  na  svačinu velká zbytečně velká. A cenově mi přijde hodně předražená, takže nebudu mít potřebu si koupit další balení. 

 Hummus s rajčaty a bazalkou (Chef select)
Koupeno - Lidl. Balení - 200 g. Cena - 29,90
Hummus je jemný, obsažené kousky rajčat jsou malé, takže se dobře mazal. Je docela dobře vychucený, i když bazalku jsem v něm nijak moc necítila. Měla jsem ho namazaný na pečivu a zbytek jsem pak použila jako dip k zelenině (řapíkatý celer, mrkev). Chutnal mi v obou případech a klidně si ho zas koupím.

Squeezer Fruit&go Peachtime (Machland)

Koupeno – Penny Balení – 100 g. Cena – 14,90 (akce)
Do Penny chodím málo, takže jejich sortiment nemám moc prozkoumaný, ale předpokládám, že tahle  ovocná přesnídávka v kapsičce je jejich brand. Je označená jako brosková, ale kromě broskví obsahuje i jablka, banány a meruňky. Banán jsem v ní moc necítila, broskev a meruňky ano. Všechny suroviny jsou bio a ve složení nejsou žádné přidané cukry nebo škroby.  Není špatná, klidně si ji koupím znovu.

Peanut mountains (Chocola)

Koupeno – ? (dárek).  Balení – 200 g. Cena - ?
Peanut mountains jsou hrudky z arašídů spojených mléčnou čokoládou a jak jsem zjistila ze sáčku, jsou vyráběné pro Penny. Někdo mi je donesl jako dárek. Já si nepotrpím ani na arašídy ani na mléčnou čokoládu, takže jsem je vzala do práce, kde mi s jejich likvidací pomohli kolegové. Opravdu to není nic pro mne, i když v jednotlivých kouscích převažobvaly  arašídy, které  trochu stáhly sladkost čokolády. Nakonec byly lepší než jsem čekala, ale znvuje určitě mít nemusím
 
Jehněčí plec s bylinkami (Albert Excellent)

Koupeno - Albert. Balení - 320 g. Cena - asi 125 Kč (akce)
Maso upravené metodou sous-vide je vakuově zabalené. V troubě se dodělává (v tom vakuovém obalu, což mne docela překvapilo) jen 20 minut, takže je to docela rychlovka. Maso bylo měkké, šťavnaté, hezky ochucené bylinkami (cítila jsem tymián a rozmarýn), mělo i šťávu. Balení vyjde na dvě průměrně velké porce (viz fotka mého talíře). Docela nás zaujalo, je to takové rychlé řešení, když není moc času na vaření (pro nás se to bude hodit třeba na chatu, kde na velké vaření nejsem vybavená)

Ovocná přesnídávka Jablko, broskev, mango (Lupilu)

Koupeno – Lidl. Balení – 90 g. Cena – 13,90 (akce)
Na vyzkoušení jsem si koupila dvě příchutě dětských "lidláckých přesnídávek. A tahle mne hodně zklamala - chutnala asi nejvíc po nakyslých jablkách, broskev v chuti byla cítit hodně málo, mango vůbec. Plusem je to, že obsahuje 100 % ovoce z ekologického zemědělství, žádná zahušťovadla ani  přidaný cukr. Výsledná chuť byla ale  opravdu poměrně dost kyselá (a to mně kyselé chutě nijak moc nevadí).  Znovu ji mít nemusím.

Ovocná přesnídávka Jablko, hruška, jahoda, černý rybíz (Lupilu)

Koupeno - Lidl. Balení - 90 g. Cena - 13,90 (akce)
Ani tato přesnídávka neobsahuje žádný přidaný cukr ani zahušťovadla a je ze surovin z ekologického zemědělství. Chuťově je  přesnídávka lehce nakyslá, nejvýrazněji jsem v ní cítila asi jablka a hrušky.  Balení je opravdu hodně malé, v tomto případě už je to hodně plastu na malý obsah (byť chápu, že primárně je to určené pro miminka, kterým to na rozdíl ode mne k svačině stačí). I když mne chuťově zaujala víc než ta předchozí příchuť, tak znovu ji asi taky nekoupím.

Energy Bar Cacao Orange (Squirrel Sisters)

Koupeno – praveBio.cz . Balení – 40 g. Cena – 45 Kč (spolupráce)
Tyčinka obsahuje kešu, datle, rozinky kakao a kakaové boby a je dochucená pomerančovou příchutí. Není tvrdá ani zbytečně patlavá, docela praktické je rozdělení na dva menší kousky. Chuťově není špatná – kakao vyvažuje docela dobře sladkost datlí, patrné jsou i kešu. Jen jsem čekala, že bude obsahovat i pomerančovou kůru a výraznější pomerančové ochucení.

Protein-tvarohová svačinka čokoláda (Pilos)

Koupeno – Lidl. Balení -125 g. Cena – 19,90
Tvarohový termizovaný dezert s čokoládou příchutí pod lidlovskou značkou Pilos vyrábí firma Ekomilk. Chuťově se trochu podobá třeba pribináčkům, jen je o něco řidší a především má o něco nižší obsah tuku a vyšší obsah bílkovin. Levnějšího a asi i nakonec výživově lepšího výsledku člověk dosáhne doma, pokud si smíchá tvaroh s kakaem a trochou zakysané smetany. Balení v praktické kapsičce je výhodné jako rychlá svačinka do práce (tohle balení jsem slupla cestou z kanceláře na poradu) nebo do kabelky na cesty. Jako takový rychlý snack ho ráda využiju, svačiny doma budu dál řešit vlastní výrobou.
 
Chewing gum with vitamins - citrus (Mentos)

Koupeno - Brand box. Balení - 13 ks. Cena - 25,90 Kč (doporučená)
Tyhle žvýkačky s přidaným vitamínem B6, B12 a C čekaly na svou příležitost docela dlouho - jednak žvýkám v podstatě jen při jízdě autem (osvědčilo se mi to jako prevence kinetózy, na kterou trochu trpím) a jednak jsem se trochu bála chuti (ve většině věcí s přidaným béčkem cítim kvasnice). Ale musím říci, že mne příjemně překvapily - chuť je taková hořko-sladko-kyselá. Cítila jsem v ní trochu grep, trochu citron, což je přesně chuť, která mi vyhovuje. Výdrž příchutě je celkem průměrná.
 
Single Origin 65 % (Chocalat Madagaskar)

Koupeno – praveBio.cz . Balení – 40 g. Cena – 149 Kč (spolupráce)
Hořká čokoláda s 65% obsahem kakaa pochází z Madagaskaru, z údolí Sambirano a je doslazovaná třtinovým raw cukrem. Je krásně jemná, hezky se rozpouští na jazyku. Chuť mi přišla vyvážená -  převažuje hořká chuť kakaa, ale má cítit i lehounce nasládlý tón. Myslím, že by mohla chutnat i těm, kteří si na vyloženě hořké čokolády moc nepotrpí.  
 
Tradiční pomazánkové (Pilos)
Koupeno - Lidl. Balení - 200 g. Cena - asi 23 Kč
Pomazákové máslo (co už se mu neříká máslo, ale tradiční) se u nás moc nekupuje. Manžel o něj nestojí a já sama jsem ho nestíhala spotřebovat. Bylo ale v receptu na cibulový koláč, tak jsem po něm po dlouhé době sáhla. To se značkou Pilos jsem měla poprvé. Do koláče padla půlka, druhou půlku jsem vymazala. Musím říci, že jako podklad pod zeleninu (měla jsem ho jednou s rajčaty, jednou jsem ho posypala rukolou) mi chutnalo. Má příjemnou smetanovou, lehce nakyslou chuť (a i když obsahuje škrob, tak to v ní není znát) 
 
 Sushi Hoori (Sushi&Food Factor)

Koupeno - Albert. Balení - 265 g. Cena - asi 150 Kč 
Sada obsahuje 6  futomaki ( se salátem z pečeného lososa a tykví, se syrovým lososem a smetanovým sýrem, se surmi tyčinkou a okurkou), 3 hosomaki (s marinovanou ředkví a s marinovanou mrkví) a 1 nigiri (se syrovným lososem) doplněné sojovou omáčkou, křenem wasabi, marinovaným zázvorem a salátem z mořských řas. Na jeden rychlý oběd na home-office toho bylo až dost. Chuťově to nebylo špatné, nejvíc mi chutnaly kousky s lososem, naopak nijak moc mne nezaujal salát z řas.
 
 

Nejvíc mne zaujala madagaskarská čokoláda a jehněcí plec sous-vide, bodoval ale i hummus s rajčaty a bazalkou, proteinová svačinka z Lidlu a žvýkačky Mentos. Na druhém konci pomyslného žebříčku skončila tyčinka KetoDiet a hrudky s arašidy Chocola, nenadchla ani přesnídávka Lupilu s příchutí jablek, broskve a manga.
A co byste si z dnešní nabídky dali vy?

38 komentářů:

  1. Stáni, občas také kupuju maso upravené metodou sous-vide, je to rychlovka. Sushi miluju a nejvíc mi chutná z Lidlu a mohla bych ho jíst pořád. Měj pohodové pondělí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, nám se bude tenhle (nebo podobný) výrobek hodit na chatě, kam jezdíme tak málo, že tam ze zásob na vaření mám jen olej, sůl a kečup a většinou tam vařím právě těstoviny s něčím. Tohle bude příjemná změna.
      Hezké velikonoční pondělí.

      Vymazat
  2. Mentosky v tomto balení mám moc ráda, oranžové nejsou vůbec špatné, ale nejvíc ujíždím na růžových - žvejkačka s příchutí žvejkačky :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Stáni,
    z tvého přehledu mě nejvíce zaujala ovocná taštička z Penny. Až tam někdy budu, mrknu se po ní.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, přesnídávky v kapsičce jsou moje nouzovka do kanceláře :). Mám jich tam pořád pár a když není čas, tak jen sáhnu... Pak mám v nouzových zásobách ještě instantní ovesné kaše - ty na situace, kdy v práci zůstanu neplánovaně déle nebo nestíhám oběd.
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Ten humus z Lidlu by mě lákal, bohužel ne všechny humusy mi sednou.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A máš nějaký osvědčený? Já mám asi nejraději hummus s rajčatovým pestem od Alimpexu. Ale viděla jsem ho jen u nás v práci v bufetu a ten teď změnil nájemce a s tím i sortiment...

      Vymazat
  5. Stáni, z uvedených produktů znám jen to Pomazánkové. Kupuji ho poměrně často, používám ho zejména do pomazánek, kde se mi osvědčilo. Navíc ho má rád můj muž namazaný na chleba.
    Ostatní potravinářské výrobny neznám, nebo jsem je v obchodech nezaregistrovala.
    Měj hezké jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, já pomazánkové na mazání domů nekupuji. Jen občas na nějakou pomazánku...
      Měj se fajn

      Vymazat
  6. Jéé tu čokoládu mám taky, jen 50%. Už se na ní těším, až ji vyzkouším :) Arašídové hrudky u nás taky čekají na snězení, tak jsem na ně zvědavá, ale já mám ráda jak arašídy, tak mléčnou čokoládu, tak u nás asi nebude velký problém to sníst :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, čokoláda mi fakt chutnala. Ještě mám doma jednu - 85% :) - já jsem na ty echt hořké ;-)

      Vymazat
  7. Marcela Nordic Passion10. dubna 2023 v 18:48

    Stáňo, z dnešní nabídky bych si hodně vybrala 😊, čokoládou, kapsičky, arašídy i žvýkačky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelo, tak čokoláda byla jeden z mých topů, v tom se shodneme. U arašídů už ne ;-)

      Vymazat
  8. Skoro to vypadalo, že napíšu, že nic neznám, ale nakonec tu je sushi. To si občas koupím. Dobré, ale na to, co dělá náš kamarád nemá...
    Stáňo, měj příjemný večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, tak čerstvě dělané sushi bude vždycky lepší než to v krabičce ze supermarketu. Kamaráda dělajícího sushi závidím - já nikoho, kdo by mne na sushi pozval, bohužel neznám :).
      Měj se fajn.

      Vymazat
  9. Sushi nejím, nemám odvahu ochutnat :-D Já jsem objevila toffifee novinku, v podobě bílé čokolády a to je něco! Musela jsem si koupit čtyři balení a tři už mám pryč :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nerada bílou čokoládu, takže tohle by nebylo nic pro mne. Možná pro manžela, ten má k bílé čokoládě vřelejší vztah než já :)

      Vymazat
  10. Tento hummus jsem si hodně kupovala, když jsem bydlela na koleji :) Úplně jsem se ho ale přejedla a už několik let jsem si ho nekoupila ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ho kupuju hlavně do práce, když nemám oběd v závodce. Manžel ho nejí, takže doma s ním neuspěju.

      Vymazat
  11. Takhle upravené maso jsem ještě nezkusila, super tip! V čem jsme se shodly je ten humus z Lidlu, s mrkví je to super svačina. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si hummus většinou mažu na celozrnnou bagetu k obědu, pokud zbyde, tak ho dojídám právě s tou mrkví (nebo řapíkatým celerem) :)

      Vymazat
  12. Dala bych si přesnídávky, ty mám moc ráda :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já přesnídávky taky ráda, snažím se vybírat si ty se 100% obsahem ovoce...

      Vymazat
  13. Stáňo, zaujala mne ta jehněčí rychlovka. To by se na dovolenou mohlo hodit. Díky za tip.
    Pěkný jarní týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, jehněčí bylo fajn (jen upozorňuji, že se má skladovat v chladu).
      Hezký den

      Vymazat
  14. Já bych si asi tentokrát nevybrala nic, možná žvejky. Jinak mě nic nezaujalo. Přeji Stáni hezké jarní dny. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tentokrát mi tu chyběly sýry - ne že bych je neměla, ale nenarazila jsem na žádnou zajímavou novinku, kupovala jsem "staré známé"
      Měj se fajn

      Vymazat
  15. Některé produkty znám, jiné vůbec :). Taky mě nejvíc zaujala ta madagaskarská čokoláda :).

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Stáňo, z Tvé ukázky kupuju jen humus, nejraději mám s chilli. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, já nemám moc ráda pálivé, tak zrovna tomu s chilli se vyhýbám :)
      Hezký víkend

      Vymazat
  17. Ahoj Stáňo, kapsičky mě lákají, jen zatím jsem nenašla nějakou bez banánu, protože klasické přesnídávky jsem měla a mám stále ráda, tam jsem nikdy banán nenašla. Maso s kaší z Alberta zní jako super pokrm, min. na vyzkoušení. Vidíš, já naopak v sushi nevyhledávám ryby, ale salát z moř. řas miluji. Hezky vyvážená skladba ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, myslím, že ty přesnídávky Lupilu z Lidlu, co mám v tomto článku, jsou zrovna bez banánu (ale jistá si nejsem, mně banán v přesnídávkách nějak extra nevadí, tak to moc nezkoumám).

      Vymazat
  18. Tyčinku a čokoládu jsem také měla, jen tedy jiné příchutě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čokoládu téhle značky mám doma ještě jednu. A zpětně vlastně nevím, proč jsem si tyčinky objednala dvě stejné a ne dvě různé příchuti (asi že mám moc ráda kombinaci čokoláda-pomeranč).

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)