pondělí 17. dubna 2023

Čajové okénko 37 - sólo pro Richarda III

 Minule jsme tu měli čajové okénko Curtis speciál, tentokrát bude (už po třetí) čajové okénko věnováno čajům značky Richard, která nedávno přišla s dalšími novými příchutěmi. Já jsem je mohla ochutnat i díky spolupráci se-shopem CGFOODS, o které jsem psala tady.  A protože o čajích Richard jsem psala už několikrát, tak firmu vám představovat nebudu a převedu vám rovnou ty jejich tři novinky, které zmíněný e-shop uvedl na náš trh, které doplním dvěma dalšími čaji z tohoto e-shopu, které už v nabídce chvíli jsou. Zkrátka tentokrát stejně jako minule přijdou milovníci ovocných a bylinkových čajů ... 
 

Royal Strawberry & Aloe (Richard)

Složení: zelený čaj, kousky jahod, kousky aloe
Voda - 80°. Louhování - 2 až 3 min. 1 sáček -  cca 300 ml čaje
Čajový nálev mám světlouce žlutou barvu a příjemnou chuť lesních jahod. Po lesních jahodách i lehce lehce voní. Chutnal mi jak teplý, tak i studený - představoval takové sympatické osvěžující pití.

Royal Berry Selection (Richard)

Složení: černý čaj, kousky jablek, příchuť lesních plodů, máty
Voda - 100°. Louhování - 3 až 5 min. 1 sáček -  cca 300 ml čaje.
Nálev tohoto čaje má zlatavě hnědou barvu a v jeho chuti je cítit nepříliš výrazně lesního ovoce. Musím říci, že  jsem v ní nedokázala identifikovat jednolivé složky, jen vím, že mátu, která je taky ve složení, bych v chuti sama nepoznala. Tento čaj mi (stejně jako ty další) mnohem více chutnal teplý, resp. horký.

Royal Blackcurrant & Golden Apple (Richard)

Složení: černý čaj, kousky jablek a černého rybízu, příchuť jablek a černého rybízu.
Voda - 100°. Louhování - 3 až 5 min. 1 sáček -  cca 300 ml čaje.
I tento čaj  má zlatavě hnědý nálev barvu. Chuť mne trochu mátla - někdy se mi zdálo, že je v ní víc cítit jablko, někdy jsem víc cítila chuť černého rybízu. Každopádně příchuť je jemná, čaj není ani nějak převoněný. Na běžné pití je to docela příjemný čaj, víc mi taky chutnal teplý.

A po sáčkový čajích tu tentokrát mám i dva čaje sypané, což je typ čajů, které v mých čajových okénkách nebývají k vidění příliš často.

Royal Darjeeling (Richard)

Složení: černý čaj.
Voda - 90°. Louhování - 2 až 3 min. 1 čajová lžička lístků - 150 až 200 ml čaje.
Darjeeling je typický indický čaj pěstovaný v himalajském podhůří. Jeho nálev má světlou žlutohnědou barvu. Chuť je typicky darjeelingová -  trochu trávová  s lehce svíravými dozvukem. Já jsem si po delší době zase ověřila, že ač je darjeeling označován za šampaňské mezi čaji, tak mně jeho chuť úplně neoslovuje (asi nejsem typ na šampaňské - to klasické taky nijak moc nevyhledávám)

Royal Assam (Richard)

Složení: černý čaj.
Voda - 100°. Louhování - 4 až 5 min. 1 čajová lžička lístků - 150 až 200 ml čaje.
Assam  je čaj ze severovýchodu Indie.  Má delší čajové lístky jantarově hnědý nálev. Jeho chuť byla plná, příjemně výrazně čajová  bez nějakého patrnějšího natrpklého tónu (pokud jsem tedy nepřetáhla dobu louhování). 
 
 
 
Všechny čaje jsou z e-shopu CGFOODS, většinu jsem dostala v rámci spolupráce, jeden jsem si koupila sama. Sáčkové čaje jsou balené do krabiček po 25 ks (a jednotlivé sáčky mají velmi povedené foliové přebaly), jedna krabička vyjde asi  na 70 Kč.  Sypané čaje jsou   v krásných plechovkách - v každé je 50 g čaje, který je ještě pro ochranu aroma zabalen v  aluminiové folii. Plechovka  vyjde zhruba na 130 Kč. 
Mně tentokrát nejvíc chutnal díky své výrazné čajové chuti sypaný čaj Assam a pak zelený čaj s příchutí jahody, který je příjemně osvěžující.


27 komentářů:

  1. Stáni, už minule jsem obdivovala obaly těchto čajů a ty plechovky jsou úchvatné. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, Richard má fakt pěkné obaly. Mají i spoustu různých plechovek...
      Hezký den

      Vymazat
  2. Vtipný název příspěvku, neokoukané obaly, spousta dobré pití - prostě povedený inspirativní článek!
    Stáňo, děkuji a přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, jsem ráda, že se článek líbil. Obaly má tahle značka fakt hezké.
      Měj se krásně

      Vymazat
  3. Těmito čaji bych určitě nepohrdla. A líbí se mi i plechovky.
    Díky za článek.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já byla taky spokojená. Spolupráci s touhle firmou si užívám :).
      Hezký den

      Vymazat
  4. Miluji čaje sypané, v plechovkách. Na e-shop nakouknu. Většinou si kupuji čaje ze Sonnentoru, tak bych mohla ochutnat i jiné :-). Velká znalkyně čajů nejsem, tak si ráda přečtu tvé recenze Stáňo, to mne baví. Hezké dny ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, na tomhle e-shopu najdeš víc čajů černých a zelených, než těch bylinkových (které zase převažují u Sonnentoru). Třeba tě něco zaujme. A mají i kazety a plechovky, které vypadají dobře jako dárek.
      Hezký den

      Vymazat
  5. Díky za recenzi, už by to chtělo náš čajový arzenál doma trochu obměnit :).

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavý čajový výběr))) Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tentokrát skoro výhradně v černém... (s jedinou zelenou výjimkou).
      Měj se krásně

      Vymazat
  7. Ahoj Stáni, ty plechovky jsou čarokrásné a z předchozích mě nejvíc zaujala právě jahoda kterou chválíš. Já mám ovšem čaj na pekelně dlouho, takže s Špapnělským pomerančem a Tureckým jablkem z Lidlu si vystačím tak do podzima.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, já zlikviduji minimálně krabičku čajů za týden :) - piju čaj v podstatě furt, jen střídám druhy a příchutě ...

      Vymazat
  8. Stáni, moc se mi líbí krabičky, ve kterých čaje jsou. 👍👍 Z uvedených mě zaujal ten první s jahodami.
    V poslední době jsem si oblíbila hlavně ovocné čaje.
    Měj hezké dny. 💓🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, ten zelený s jahodami mi chutnal, krabička zmizela hodně rychle.
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. Marcela Nordic Passion19. dubna 2023 v 21:33

    Chuť neposoudim, ale vzhled je velmi zdařilý. Hezký večer, Stáňo, M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, Richard má všechny obaly (plechovky i sáčky) moc hezké.
      Měj se fajn

      Vymazat
  10. Sypané Richardy v plechovkách jsou přepychově balené a navíc se pak dají obaly dále využít, já osobně je moc ráda recykluji na cokoliv v domácnosti, když jsou takhle zdobné. Příjemná značka, také mám jejich čaje ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, já krabičky recykluji ke kamarádovi, který je sbírá :). Zrovna na tyhle dvě se těší, protože je nemá. Ale budu se jich vzdávat s těžkým srdcem, protože se mi líbí :)

      Vymazat
  11. Ahoj Stáni,
    já bych si u tebe dneska dala ten rybízový s jablkem, ten mě zaujal nejvíce:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ten s černým rybízem a jablkem je taková ne úplně obvyklá kombinace (na rozdíl od lesního ovoce ;-)).
      Měj se fajn

      Vymazat
  12. Mňam, vůbec bych nevěděla, který si vybrat prvně!

    OdpovědětVymazat
  13. Zaujal mě zelený čaj s aloe a jahodami, jde o zajímavé kombo, které jsem předtím neměla. Ale zelený čaj mám ráda a jahody a aloe rovněž, takže vyzkouším, děkuji za tip. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)