pátek 21. dubna 2023

Banánovokokosové lívanečky

 Jedním z produktů, který jsem si vybrala v rámci spolupráce s PraveBio.cz (mohli jste si o ní přečíst tady) byla kokosová mouka. Už jsem z ní pekla bábovku s tvarohem, která se mi myslím povedla. Další recept, který jsem s kokosovu moukou chtěla vvyzkoušet, byly lívanečky. Musím říci, že první dva pokusy úplně nevyšly, protože kokosová mouka má trochu jiné vlastnosti než mouka klasická - především je víc nasákavá a těsto z ní mi přišlo křehčí (takže se mi lívanečky při otáčení lámaly). Takže jsem do lívanečků se mi nakonec osvědčilo zkombinovat mouku kokosovou a mouku obilnou.

 
 
Suroviny (1 porce - asi 6 - 8 lívanečků)
1 banán (spíš víc zralý)
1 pol. lžíce kokosové mouky (použila jsem Kokonati)
1 lžíce hladké mouky (já dala celozrnnou)
1 lžíci jogurtu (já použila Hollandii) 
asi 1/4 čajové lžičky prášku do pečiva
1 vejce 


 
 
 
Banán spolu s vejcem rozmixujeme (nebo dohladka rozmačkáme vidličkou), přidáme jogurt a obě mouky. Necháme chvíli odložet a pokud se pak těsto zdá řídké přidáme trochu hladké mouky (líp se to s ní dolaďuje), pokud je těsto příliš husté, přidáme trochu jogurtu.  Smažíme po obou stranách na pánvi vytřené olejem (použila jsem kokosový, ale klidně jde slunečnicový nebo řepkový), ne příliš rozpálené. Obracíme hodně opatrně až když těsto ha horní straně začíná tuhnout. Zdobíme podle chuti - na těch mých je domácí višňový džem, bílá Hollandia, kolečka banánu a trochu granka. 
 



24 komentářů:

  1. Mňam, hned bych si je dala :).

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo, dostala jsem chuť, zatím mám jen kávu...
    Pracovat s alternativní moukou je vždycky trochu experiment - vyšel ti skvěle.
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, u prvního pokusu jsem podcenila savost mouky, takže jsem musela ředit (a ředila jsem tak dlouho, že bylo zas potřeba zahušťovat :D), podruhé se mi hodně trhaly, tak jsem zkusila kombinaci s klasickou moukou a to se ukázalo jako vyhovujíc varianta
      Hezký den

      Vymazat
  3. Stáni, děláš mu chutě. Lívanečky vypadají luxusně. 👍👍 Navíc mám doma dva "poněkud unavené" banány a přemýšlím, do čeho je zpracovat.
    Měj hezké dny a děkuji za inspiraci. 🍀🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, banánové lívanečky jsou určit dobrá volba, co s příliš měkkými banány (já je taky na samotné jídlo nemusím). A ta kokosová mouka jim dá ještě specifickou chuť
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Podobné lívanečky jsem si dřív dělala k snídani, už je to několik let, co jsem je neměla, děkuju za inspiraci a připomenutí mého oblíbeného receptu :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, taky to tak mívám, že u mne nějaký recept upadne bez nějakého důvodu v zapomnění a pak se divím, proč jsem ho tak dlouho nedělala...

      Vymazat
  5. Díky za tip, zrovna jsem si kvůli zdravějšímu jídelníčku koupila balíček kokosové mouky, tak teď už nemusím vymýšlet, co s ním. Ještě mám v plánu sušenky, ale ty počkají :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, tak doufám, že bude chutnat. A mám tu ještě recept na bábovku s kokosovou moukou...

      Vymazat
  6. Dala bych si. Kokosovou mouku jsem ještě nikdy neměla, tak bych si ji mohla koupit a vyzkoušet.
    Pěknou neděli, Stáni!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já si ji právě v rámci spolupráce vzala proto, že jsem s ní ještě nepracovala. Tohle už je druhý experiment (první byla bábovka s tvarohem)
      Měj se fajn

      Vymazat
  7. Ahojky,
    moc pěkný recept, ráda vyzkouším.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, vypadjí úplně k nakousnutí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byly dobré, určitě jsem tenhle recept nedělala naposledy

      Vymazat
  9. Podobné lívance jsem dělala z kokosové mouky také a souhlasím, že je třeba ji nakombinovat s moukou pšeničnou nebo i třeba rýžovou, jinak nedrží pohromadě. Palačinky se mi drolily úplně, lívanečky jsou v tomto ohledu lepší. S banánem a jogurtem je to lákavá a zdravá snídaně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, já ty lívanečky zkoušela myslím třikrát, než jsem vychytala recept tak, že jsem se ho nebála publikovat :).

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)