pátek 7. dubna 2023

Michaela Klevisová - Zlodějka příběhů

První knížku od Michaely Klevisové jsem přečetla před asi třemi lety. A protože se mi líbíla, postupně jsem přečetla skoro všechny ostatní jejích knížky, ale ty první dvě z řady s inspektorem Bermannem v mém čtenářském skóre ještě chyběly. V březnu se mi povedlo využít výhodnou akci v knihkupectví Dobrovský a Kroky vraha a Zlodějku příběhů jsem si koupila. O knížce Kroky vraha tu už článek byl. teď přicházím s článkem o druhé knížce - knížce Zlodějka příběhů
 

 
 
Anna, Marcela a Ester jsou kamarádky od dětství. Jejich dětšké přátelství stvrzené krví a slibem, že vždy jedna podpoří druhou, pokud bude potřeba, přetrvalo až do dospělosti, kdy už každá má svůj život. Anna je úspěšná scénáristka "nekonečného" televizního seriálu, Marcela pracuje v jejím týmu, zatímco Ester provozuje malý penzion na okraji Prahy. A právě kvůli dlouholetému přátelství Ester nedokáže Anně odmítnout, když se rozhodne, že s celým svým scénáristickým týmem přijde  k Ester do penzionu. Druhý den ráno ale najdou Annu zavražděnou pár metrů od penzionu. A vypátrat vraha je úkolem právě pro inspektora Bergmanna a jeho tým. A nemá to vůbec lehké, protože nejen Anna, ale v podstatě každý z jejího týmu, i majitelka penzionu Ester měl nějaké své menší či větší tajemství a navíc parta scénáristů zvyklá fabulovat nejrůznění příběhy, nejsou úplně ti nejspolehlivější svědkové, zvlášť když někteří z nich večer před vraždou poněkud více popíjeli. 
 


I tento autorčin příběh má docela dlouhou "expozici", ve které se seznámíme s protagonisty příběhu dřív, než dojde k samotné vraždě. Důležitou roli tu hrají vztahy mezi jednotlivými postavami, a to jak ty současné, tak ty minulé, jejichž důsledky do současnosti zasahují a ovlivňují ji. Ani tentokrát to není žádný akční příběh nebo thriller, u kterého se budete trochu bát. Spíš taková sonda do lidských povah, dávného přátelství a jeho využívání (nebo zneužívání). Řekla bych, že víc asi tato kniha, ostatně stejně jako ostatní detektivní příběhy Michaely Klevisové, bude líbit ženám - ty si myslím víc ocení to, že kromě detektviního pátrání je tu dost prostoru věnováno i jednotlivým postavám.

 
 
Anotace
Šéfka televizního scénáristického týmu Anna Valentová je výrazná osobnost – lidé ji buď milují, nebo nenávidí. Anna chce být ve všem nejlepší, jenže teď se jí pracně vybudovaná pověst hroutí pod rukama: její dcera je nezvěstná a navíc neznámý vyděrač odhalil všechna její tajemství. Co s tím vším mají společného její dvě kamarádky z dětství? Pak dojde k vraždě a zůstává na charizmatickém inspektoru Josefu Bergmanovi, aby rozpletl složitě zamotané klubko přátelských a mileneckých vztahů…
 

28 komentářů:

  1. Stáni, zajímavý název knihy. Díky za další recenzi. Měj pohodové svátky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, název je trochu charakteristický pro jednu z hlavních postav. Ale nechtěla jsem to v článku moc zůdrazňovat :).
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. A zase se opakuji- píšu si na seznam do knihovny. :-))) Je toho stále tolik, co jsem ještě nečetla ! A to chodím do knihovny od útlého dětství tj. 5 let (už jsem uměla dobře číst)
    Hezkou sobotu !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Stáni,
    četla jsem celou sérii (poslední díl mám doma, vyšel před pár dny) a bavily mě všechny díly.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, taky bych si Vraní oko chtěla přečíst. Asi si ho budu přát od manžela nebo od syna k narozkám.
      Hezký den

      Vymazat
  4. Ahoj Stáňo. Klevisová píše výborně. Má to spád a šmrnc. A rádi to čtou i páni, protože "napětí" fakt umí. Její knihy jsou vždycky čtivé, nemají chybu. Zdraví Ivka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivko, mám Klevisovou přečtenou v podstatě celou - a líbila se mi.
      měj se fajn

      Vymazat
  5. Od autorky jsem nic nečetla, ale viděla jsem film podle její knihy - Dům na samotě. Docela se mi to líbilo, i když to nemělo moc dobré recenze, taková oddychovka.
    Krásné svátky jara přeji! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dům na samotě jsem viděla taky a docela se mi to líbílo (recenze jsem nečetla).

      Vymazat
  6. Tuhle knížku četla kamarádka a moc se jí líbila. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Stáňo, děkuji za další recenzi a přeji pohodovou velikonoční neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, rádo se stalo a hezké velikonoční pondělí

      Vymazat
  8. Od Klevisové jsem nic nečetla….přitom je hodnocená dobře. Ale tvoje recenze mě k ni zase trochu posunula. Míša - na telefonu mi pořad blbne přihlášení na Google:/(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, já Klevisovou "objevila" až asi před dvěma lety a docela jsem jí přišla na chuť.
      Hezký den

      Vymazat
  9. Vidím, že takové žánry opravdu miluješ :). Knížka zní zajímavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, tohle by se možná líbilo i tobě - autorka se dost věnuje i vztahům, je tam linka do minulosti...

      Vymazat
  10. Od autorky jsem ještě nic nečetla, zatím její knihy nemám v plánu číst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je těch knížek tolik, že je člověk ani nemůže přečíst všechny... (ani ty, co ho zaujaly)

      Vymazat
  11. Ahoj Stáni, pěkný výběr :) Já Klevisovou stále ještě nezkusila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, já mám dojem, že narozdíl ode mne nejsou detektivky tvým favorizovaným žánrem.

      Vymazat
  12. Marcela Nordic Passion10. dubna 2023 v 18:52

    Zdá se mi, že by knížka mohla bavit i mě 😊. Hezký večer, Stáňo. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná ano, není to žádný drastický krvák...

      Vymazat
  13. Možná těm detektivkám přece jen přijdu na chuť, protože jsem teď aktuálně jednu dočetla (Recenze na blogu) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na recenzi se ráda kouknu - detektivky jsou můj oblíbený žánr

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)