sobota 29. dubna 2023

Toulání Kutnou Horou

 Kutnou Horu asi není třeba představovat. Město, které proslulo svými stříbrnými doly, bylo v době největšího rozkvětu těžby jedním z nejvýznamnějších českých královských měst. Dnes je Kutná Hora městskou památkovou rezervací a spolu s kostnicí a klášterem v Sedlci je zařazena na seznam světového kulturního dědictví UNESCO. 


Do nejvýznamnějšího kutnohorského kostela - do chrámu sv. Barbory, stejně jako do Sedlce jste se mohli podívat už v mých předchozích článcích (tady a tady). Tentokrát se půjdeme jen toulat městem. A protože jsme se toulali jak v sobotním, tak v nedělním odpoledni a podvečeru, rozdělím to toulání do dvou článků. V tom dnešním se budeme toulat hlavně v parku na hradbách a u říčky Vrchlice - od chrámu sv. Barbory až k Vlašskému dvoru. Dali jsme si k tomu i skleničku vína.
Víc asi nebudu plýtvat slovy a nechám mluvit obrázky, byť ne všechny kvůli světelným podmínkám (toulali jsme se až do tmy) vyšly úplně ideálně 
















No a pak už byl nejvyšší čas jít spát.



36 komentářů:

  1. Krásné toulání :) V Kutné Hoře jsem ještě nebyla, ale ráda bych se tam podívala :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo, co říct - mám to tam moc ráda... Líbí se mi ta setmělá KH - potmě jsem tam už dlouho nebyla...
    Měj příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, my jsme si ty podvečery moc užívali - výrazně ubylo lidí, město se zklidnilo a my je jen tak toulali. A sklenička vína se k tomu náramně hodila.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Já to prostě v létě musím dát! ;-) Tolik let skrzevá ní jezdíme a byla jsem tam zatím jen dvakrát, a to jednou opravdu jen na skok....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, spíš než léto bych doporučila časné jaro - určitě bude město klidnější. Ale krásně tam bude asi v každém ročním období.
      měj se fajn

      Vymazat
  4. Děkuji za bližší poznání města, sama jsem tam ještě nebyla, tak jsem ráda za takové krásné fotky :)

    OdpovědětVymazat
  5. Hm, a to jsem zrovna přemýšlela, kam bychom si mohli udělat s přítelem výlet. V Kutné Hoře jsem nikdy nebyla, tak děkuji za tip ;) Vypadá to tam krásně. Aspoň tedy z fotek. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Město je moc hezké a určitě stojí zato si udělat i výlet na Kaňk, do Sedlce a podél Vrchlice.

      Vymazat
  6. Marcela - Nordic Passion30. dubna 2023 v 18:22

    Krasna destinace , Stano, verim, ze sjet si to naramne uzili. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, byl to úžasný víkend, který jsme oba potřebovali, a užili jsme si to od první do poslední minuty ;-)-

      Vymazat
  7. Stáni, krásné fotky. 👍👍👍 Moc ráda jsem se s Tebou prošla a vrátila se ve vzpomínkách tam, kde to mám moc ráda.
    Měj hezké dny. 🍀🌷

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, děkuji, jsem ráda, že se ti fotky líbily. Měj se fajn

      Vymazat
  8. Krásný výlet jste měli )))Moc pěkné snímky.
    Měj se fajn i v květnu. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, byl to moc vydařený prodloužený víkend.
      Hezké dny i tobě.

      Vymazat
  9. Tak noční Horu jsme nestihli, pěkný pohled.
    Krásně to celé za ty roky, co jsem tu nebyla, opravili a dali dokupy.
    Krásný první máj 💮

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, nám se taky v KH moc líbilo.
      Hezké jarní dny

      Vymazat
  10. moc pěkné :) z fotek čiší historie :)

    OdpovědětVymazat
  11. Je to krásné město a naprosto chápu, proč sem jezdí tolik zahraničních turistů. Jeden víkend na prohlídku nestačí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, máš pravdu - uvažujeme o ještě jednom víkendu. Možná na podzim :)

      Vymazat
  12. Aspoň vím, na co se můžu o prázdninách těšit :) Už jsme s mamkou domluveny :) Procházky tam budou určitě skvělé. Hlavně s něčím dobrým v bříšku!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, až se doprohrabu fotkami, bude asi i malý článek o tom, kde jsme co jedli ;-). Snad ho do prázdnin stihnu, abys ho mohla využít jako inspiraci.

      Vymazat
  13. Nádherné fotky! :) Kutnou Horu mám moc ráda. Byly jsme tam nějaký čas zpět s manželem na Wellnes pobytu v Hotelu U kata a v rámci něj jsme měli komentovanou prohlídku města. To bylo něco úžasného! Pan průvodce byl skvělý a zasvětil nás do tajů tohohle úžasného města. Moc mě s ním ta prohlídka bavila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komentovaná prohlídka musela být určitě moc zajímavá. Ale i jen při toulání "na divoko" s enám KH líbila.

      Vymazat
  14. Hezké fotky, byla jsem v Kutné hoře jednou a určitě se tam chci vrátit, je to tam nádherné.

    OdpovědětVymazat
  15. Stáni, taky mám Kutnou Horu ráda, je tam hezky. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, nezbývá, než souhlasit. Taky posílám pozdravy.

      Vymazat
  16. Trochu jsem se K.Horou taky toulala, ale podvečer to nebylo - to muselo být OK.
    Měj se!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, procházka nad Vrchlicí s pohledy na Barboru, Jezuitskou kolej i kostel sv. Jakuba se sklenkou vína v ruce neměla chybu :).
      Měj se fajn

      Vymazat
  17. Stáni, krásné, už jen z fotek dýchá pohodička a skvělá atmosféra. ☺♥ Přeji krásný prodloužený víkend.

    OdpovědětVymazat
  18. Eri, užili jsme si to náramně

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Stáni,
    á mám Kutnou Horu moc ráda. S Litomyšlí a Telčem patří mezi moje nejoblíbenější památky UNESCO (tedy z těch, kde jsem byla).
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my byli v KH poprvé a moc se nám tam líbilo.
      Hezký den

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)