pondělí 1. května 2023

Duben v kostce

 Duben byl letos skutečně aprílový - aspoň tedy pokud jde o počasí. V jeho první půlce se jaro pořád ještě tak trochu pralo se zimou, takže kromě sluníčka jsme zažili i sněžení. Ale postupně přece jen přibývalo sluníčka i tepla, takže jsem mohla vytáhnout i baloňák. Jinak mi přišlo, že měsíc nějak rychle utekl. Ale to vlastně říkám skoro pokaždé - nějak čim jsem starší, tím víc mám pocit, že mi čas protéká pod rukama rychlostí proudu dravé řeky.

 
 
Začátek dubna mi jako každý rok přinesl otevření Valdštejnské zahrady. Vždycky se na to těším, protože si tudy cesta do práce je tudy příjemnější než cesta rušnou Letenskou ulicí. Baví mne sledovat postupné proměny zahrady, kdy nejdřív rozkvetou narcisky, pak magnolie a postupně se začnou olistňovat sestříhané buky, které na začátku dubna vždycky vypadají jako kostřičky.


Valdštenská zahrada v průběhu dubna
 
Na Velikonoce jsme  zahájili letošní chalupářskou sezónu, o kterou jsme se kvůli netekoucí vodě trochu obávali. Ale  obec naštěstí opravila vodovod, takže voda dotekla i k nám. Počasí byly aprílové  - sluníčko, déšť i sníh (na Velký pátek byla myslím větší zima než na Vánoce).  Zvládli jsme  uklidit  chalupu po zimě (včetně opravy padlých vrat u stodoly a umytí oken), mazanec i velikonoční nádivku i návštěvu u příbuzných ve vsi (máme chalupu v mámině rodné vesnici). Jen na zahradě jsme toho moc díky zimě moc neudělali. Na té jsme naopak víc pracovali třetí dubnový víkend, který jsme s manželem strávili na chalupě sami, protože mámu skolila jakási viróza. Manžel přehazoval kompost, já plela jako o život. Taky jsme se pokusili dosít trávník sežraný do larev chroustíků. To, s jakým úspěchem, ukáže čas.
 

Mazanec (made in máma) - nasněžilo - kopřivy do nádivky - nádivka
 
 
 Chalupa - oprava vrat - manžel a traktůrek - pohled k lesu

 Západy slunce - aspoň trochu vypleto

 
 Ze záhonku i z trávníku

Jeden víkend jsme strávili v Praze. Měla jsem tradiční výměnnou burzu čajových přebalů, kterou od jejích prvních ročníků pomáhám organizovat, takže jsem na ní nemohla chybět ani letos. A o stejném víkendu jsme ještě s mámou oslavili její 87. narozeniny - večeří na našich oblíbených Opatovských terasách. Taky jsem na FB vyhrála za vyluštěnou doplňovačku poukaz na nákup čajů na e-shopu GS FOODS, který jsem obratem utratila (a ještě něco navíc k tomu) a část čajových přebalů z nakoupených čajů hned vyměnila na burze.
 
 
 Čajový nákup - vstupenka a čaj z z burzy - čajové přebaly (na výměnu i vyměněné)

 
 Já aperol, manžel pivo - grilovaná křídla - smažený banán (vše Opatovské terasy) - lívanečky (domácí)

A na samém konci dubna jsme odzimovali i naši minichatu u Hracholuské přehrady. Počasí bylo konečně jarní - jako vymalované. A my se po zimě jsme se zase potkali s našimi kamarády a chatovými sousedy.  Udělali jsme si bramborákovou "párty", snědli "kotel" guláše, zkontrolovali, jestli funguje kiosek u přehrady, posekali trávu za chatou a došlo i na posezení u ohně. 
 
 
 Manžel seká - první oheň - první buřt - první posezení u stánku u přehrady


Přehrada - vykáceno po kůrovci - opuštěné ptačí hnízdo za chatou - bramboráky
 
To je stručný souhrn toho, co se mi povedlo zdokumentovat. Bez fotografické dokumentace zůstal  třeba oběd u maminky synovy přítelkyně, oslava kolegových kulatých narozenin s úžaznými dortíky z našeho nového bufetu  v práci, poletování mezi fofrem v práci a nemocnou mámou. oslava manželova svátku  i jedno pracovní rozhodnutí, k jehož realizaci ale dojde až v květnu.
 Místo toho je tu takový pelmel "co se jinam nevešlo"
 
Perník - guláš s bramboráčky - jahody se šlehačkou - ovesná kaše s jahodami
 
Pohlazení pro oči u metra - darované růže (od synovy přítelkyně a od kolegy) - nový Brand box
 

 
Uvidíme, co přinese květen (kromě chladného počasí, co předpovídají meterologové). Doufám, že překvapení, která mne čekají, budou spíše příjemná, a že vyjde naše plánovaná krátká dovolená.
 





26 komentářů:

  1. Stáni, měla si opět nabitý měsíc. Máte moc hezkou chalupu, ale to už jsem možná psala. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, chalupu mám ráda, ale je to hrozný žrout času, energie i peněz ...
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Stáňo, vidím, že i ty si měla velmi rušný duben!
    Ráda jsem se podívala na jeho zhodnocení a přeji hezké májové dny. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Duben jsi měla tedy pestrý a vůbec ne nudný.
    Měj se hezky a ať jsou i květnové dny pestré.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím, že byl tvůj duben povedený....ať se ti daří i v květnu. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, doufám, že se aspoň trochu vydaří počasí na dovolenou :)

      Vymazat
  5. Stáni, parádní bilance měsíce, který utekl jako voda. 👍👍
    Tak ať je i květen měsícem příjemným a ať vyjde ta dovolená.
    Měj hezké dny. 🍀🌷

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Stáni, moc se mi líbí chaloupka a všechno jídlo, ještě jsem si to zvětšila :o). To je fajn, když máte možnost z Prahy jezdit někam za přírodou. Měj se hezky a přeju příjemný květen. My malujeme barák, nenávidím to... Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, moc dobrá byla ta kuřecí křídla, byla trochu na asijský způsob. Naopak mne moc neoslovil tan smažený banán (chtěla jsem ho vyzkoušet, protože ho měli v rámci asijského týdne, normálně ho na jídelníčku nemají). A úplně skvělý byl manželův guláš - jeden den jsme ho měli s chlebem a druhý den jsme zbytek dojídali s bramboráky :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  7. Pane jo, stihli jste toho opravdu hodně! Mě duben taky utekl a věřím, že květen mi díky týdnu dovolené uteče ještě rychleji.
    Máš tu plno krásného jídla, bramboráky jsem neměla ani nepamatuji. A mytí oken na chalupě mi připomnělo, že bych měla umýt okna i doma, ale když mě se tak nechce. Zvlášť když člověk ani neví, zda bude hezky nebo nebude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, taky se v květnu chystáme na dovolenou. Bramboráky jsou už taková tradiční akce - děláme je každý rok na zahájení sezóny pro tři chaty dohromady :).

      Vymazat
  8. Stáňo, měla jsi to pestré a nuda nemá u tebe místo. Krásné růže!
    Pěkný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, růže byly obě nádherné a docela i vydržely.
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. Vypadá to na pestrý duben :).

    OdpovědětVymazat
  10. Marcela - Nordic Passion6. května 2023 v 21:47

    Dasli, hezky pestry mesic, tve kostky se mi libi, Stano:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, přiznám se, že já mám své kostky taky ráda - je to vlastně taková moje "kronika". Občas se k nějaké starší vrátím...

      Vymazat
  11. Ahoj Stáni,
    za mě byl duben fakt fičák, vůbec nevím, kam zmizel. Ty jsi toho stihla opravdu hodně. Na květen žádné velké plány nemám, dva týdny budu u maturit a to budu ráda, že v sedm večer dorazím domů, umyji se a půjdu spát...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my na květen plánujeme dovolenou, tak se těším. A čeká mne změna v práci - zatím hlavně formální, ale uvidím, jak se to bude vyvíjet.
      Věřím, že maturity jsou únavné, tak držím palce, ať rychle utečou

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)