neděle 7. května 2023

Okolo chalupy.

 Když mne přestalo bavit pletí a tráva byla na sekání mokrá, rozhodli jsme se podívat se, co je po zimě v okolí nového. Vydali jsme se na náš obvyklý okruh - kolem křížku k potoku, pak přes louku k rybníku, a pak bývalým lesem kolem pole přes další louku zase zpátky k chalupě. A zjistili jsme, že nám tu zas ubyly další lesy - pořád se ještě těží po kůrovci.  V loňském článku jsem měla bohužel pravdu - kůrovec dal zdejším lesům pořádně na frak a tak se kácí dál. Nicméně vás zvu, abyste se se mnou šli kolem té chalupy na chvilku projít taky.
 
 
 
Sousedovic chalupy
 
Strom u cesty
 
Tenhle křížek asi znáte - fotím ho pokaždé, když jdu kolem
 
Tady byl hustý les ještě předloni...
 
... a tady ještě  loni...
 
Majitel bývalého lesa má smysl pro humor
 
Hraniční potok (tvoří část česko-moravské zemské hranice)
 
Na mezích to kvete
 
Cesta k Batelovu
 
 
Dolní rybník, kterém říkáme Kosák
 

 My dva, rákosí  a rybník
 
 
Zapomenutá souška

 
 Zmokneme nebo ne?

 
Stromotlama :-)
 

Osamělá borovice
 
Kolem pole

Rybník beze jména
 
A už jsme doma
 



42 komentářů:

  1. Stáňo, máte chalupu na krásném místě. Vysočina je prostě kouzelná. Jen ty lesy, ty tedy skutečně dostaly na frak...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, máš pravdu, že Vysočina je moc hezká, mám to tu moc ráda. Lesy časem dorostou, i když těch velkých smrků, co se kácely, se určitě nedočkám - obnova bude na mnoho let...
      Hezký den

      Vymazat
  2. Krásná procházka! Ten dřevěný panák na žebříku nemá chybu :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme si nejdřív mysleli, že tam fakt je někdo za žebříku - z dálky postava vypadá jako živá :)

      Vymazat
  3. Krásné místo. Ten panák mě také zaujal. Se divím, že tam ještě zůstal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, ono je to tam hodně opuštěné a moc lidí tam nechodí.

      Vymazat
  4. Máte to kolem chalupy moc hezké, samozřejmě až na ty bývalé lesy ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, na Vysočině dal kůrovec lesům "na frak" všobecně - třeba od nás směrem na Telč je vykáceno taky hodně...

      Vymazat
  5. Ten dřevěný panák je boží! :D I já to u nás vidím. Máme za barákem naučnou stezku v lese a je to hrozný, jak se za ty poslední 3 roky skoro celý vykácel :/ Když jsem loni jela po dlouhé době do Královy zahrady na bledule, také jsem se nestačila divit, kolik lesa je pryč.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Vysočině kůrovec řádil fakt hodně, někde kácení změnilo krajinu skoro k nepoznání.

      Vymazat
  6. Milá Stáňo, máš můj velký obdiv. Mě by pletí záhonů a celkově zahrada asi nebavila nikdy. A to jsem vyrostla na menším městě v RD s obří zahradou, ale pomáhat jsem nemusela, máma zvládne vše. ☺♥ Krásný sváteční den přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, mně zahrada moc nikdy taky nebavila, jen pak docela ráda zavařuju a vyrábím džemy. I u nás se na chalupě o zahradu víc starala máma. Jenže chytla nějakou virózu, takže se kurýruje a na chalupě s námi teď dvakrát nebyla, tak mi nezbylo, než se do toho pustit sama. Doufám, že zahrada mou péči bez mámina dohledu přežije :D.
      Hezký den

      Vymazat
  7. I my když se projdeme, tak kolikrát vidím,že na místě, kde býval les, je holá stráň.
    Ale jinak máte kolem sebe moc pěknou krajinu.
    Pěkné sváteční odpoledne, Stáni!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Stáni, krásné fotky malebné krajiny. 👍👍👍
    Kůrovec se na lesích hodně "podepsal". Když jedu na sever, je na lesy hodně smutný pohled. On byl smutný už před tím, kdy suché stromy stály podél cest. Jedno malé pozitivum ale vnímám, otevřely se zajímavé výhledy na kopce a kopečky, které předtím nebyly vidět.
    Panák je naprosto boží. 😂🤣
    Měj hezké májové dny. 🍀🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, nejen na sever - i k nám na jih je to s lesy bída. A když jsme se teď na procházce dívali, tak se určitě ještě bude kácet - viděli jsme ještě dost stojících soušek.
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. S lesy je to špatné snad všude, nebo alespoň u nás na Vysočině už skoro žádné lesy nejsou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme taky vlastně Vysočina - tam, kde pomalu přechází do jižních Čech... (a taky to tu je s lesy hodně bídné - letos přes zimu vykáceli celý les, kam jsme ještě loni chodili na houby)

      Vymazat
  10. Lesy jsou zbídačené i tady u nás. Jaká škoda.
    Jinak fotografie jsou moc povedené.Eva

    OdpovědětVymazat
  11. včerejší i dnešní den jsme trávili také na naší chaloupce a starali se o zahrádku :) další víkend pojedeme sázet :) jinak krásná procházka a těch lesů je škoda :/ před několika lety jsme jezdili na tábor, který byl uprostřed lesa a teď už les není :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme taky kromě procházky opečovávali zahradu...

      Vymazat
  12. Mátu chalupu na krásném místě :) Jen škoda lesů..

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  13. Stáni, máte chalupu v krásné krajině a pořídila si moc hezké fotky. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Stáni,
    ta procházka byla určitě moc hezká, aspoň podle fotek tak usuzuji. U nás na chatě taky hodně káceli a moc se mi to nelíbí...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, procházka byla prima, potřebovali jsme provětrat hlavu a navíc bylo moc pěkně.
      Měj se fajn

      Vymazat
  15. Ahoj Stáni, koukám, že se teď kácí doslova všude. Já vloni na dovolené v Jeseníkách úplně obdivovala jaké tam mají zdravé a husté lesy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, kácí se fakt všude. Chatu po manželových rodičích máme u Stříbra a tam lesy v okolí taky hodně zmizely.

      Vymazat
  16. Taky pozoruji v našich blízkých Beskydech, že se hodně kácí :/. Jinak moc pěkné fotky :).

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Stáňo, tak jsem se s Tebou prošla kolem chalupy a je tam hezky ! I mně zaujal panák ze dřeva, ten je parádní. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, taky se nám panák líbíl. A z dálky vypadal jako živý :)
      Hezký den

      Vymazat
  18. Marcela - Nordic Passion11. května 2023 v 17:40

    Stano, hezky je kolem vasi chalupy, jen co je pravda. Ubytek lesu naopak moc pekny neni, bohuzel tak nejak celorepublikovy jev. Kdyz prijedu k rodicum do lesa, kde jsem si hravala, misty ho nepoznavam, raz krajiny je naprosto jiny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelo, máš pravdu, že když zmizí les nebo jeho kus, tak to krajinu úplně změní. Na chatě jsme se s kamarády smáli, že netrefíme z hospody (cesta k našim chatám odbočovala vždycky na konci lesa - a ten tam teď není ...)

      Vymazat
  19. Stáňo, mě zaujala cesta do Batelova, ten znám a tak se mi vyrojily vzpomínky na některé dovolené...na kolojízdy v tamním kraji. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My to k Batelovu máme asi 4 km :). Na kole už jsem tam nebyla snad 20 let.

      Vymazat
  20. Kůrovec ve velkém řádil i u nás, je na ty holé pláně smutný pohled... Aspoň že ty chaloupky zůstaly pořád stejně malebné.

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)