středa 24. května 2023

Oybin - část první

 Náš výlet do Německa  na hrad Oybin jsem zmiňovala už v jednom z předchozích článků o naší dovolené, ale fotkami, které jsem tam nafotila, jsem se probrala až teď. A protože jich bylo fakt hodně, rozhodla jsem se, že je rozdělím do dvou článků, aby to nebylo moc dlouhé. V tom prvním - dnešním vás vezmu rovnou na hrad a ukážu vám i pozůstatky klášterního kostela. Do toho příštího si pak schovám další fotky, co jsem nafotila cestou na hrad, a výhledy z hradu a doplním ho o mé obvyklé praktické informace.
 

 
Hrad Oybin stojí na mohutné pískovcové stolové hoře a byl založen v r. 1256  k ochraně významné obchodní stezky spojující Čechy s Horní Lužicí. Původně patřil Ronovcům, později ho  získal Jan Lucemburský. Zásadní způsobem pak hrad upravil jeho syn Karel IV, který přistavěl  Císařský palác a založil klášter Celestýnů, pro který nechal vystavět nový klášterní kostel. Ve druhé polovině  15. století byl hrad za bouře zapálen bleskem a podstatě celý areál vyhořel. K jeho obnovení už nedošlo a zbytky postupně chátraly. Až v 19. století byl pod vlivem vlny romantismu znovu "objeven" a zpřístupněn turistům. K zásadním opravám a zrestaurování jednotlivých objektů ale došlo až na  konci minulého století. 
Celá zřícenina je velmi impozantní a asi nejobdivovanější jsou právě pozůstatky klášterního kostela s nádhernými gotickými okny. Ale pojďte se se mnou  podívat sami. 
 














 
Obvyklé praktické informace budou na závěr druhého článku... 



33 komentářů:

  1. Tak toto místo by se mi moc líbilo na výlet :).

    OdpovědětVymazat
  2. Moc se nám tam líbilo, Stáňo. Až tak, že uvažujeme o opakování!
    Děkuji za fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, myslím, že Oybin se podruhé určitě dá vidět podruhé :)
      Hezký den

      Vymazat
  3. Zajímavé místo, působí na mě až magicky, zároveň tedy ale i strašidelně. Určitě by se mi tam líbilo :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Stáňo, už jsem jej obdivovala u Helenky. Moc působivé místo.
    Přeti ti krásný 🌞 víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, je to opravdu moc hezké místo. A přitom mu taky svého času hrozila zkáza. Je bezvadné, že se ho povedlo opravit a je zpřístupněné.
      Hezký den

      Vymazat
  5. Od chalupy ho máme cca 20 km a nikdy jsme tam nebyli :-( Musíme napravit....

    OdpovědětVymazat
  6. Hodně pěkné místo. Nevím proč, ale působí na mě, že tam musí být hodně energie. Je to hodně zajímavý :-) Mám tyto toulky ráda.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera :-) tam bych se moc ráda jukla.

    OdpovědětVymazat
  8. Stáni, to je krásné místo. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné místo, letos se tam nejspíš vrátíme znovu. Když jsme tam byli naposledy, měli jsme to štěstí, že v klášterním kostele bez střechy se odehrával koncert, bylo to úžasné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, veřím, že koncert v klášterním kostele musel být zajímavý zážitek.

      Vymazat
  10. Marcela Nordic Passion27. května 2023 v 21:44

    Super👍, M.

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Stáni, to je nádhera. To musela být velmi impozantní stavba, když byla ještě vcelku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, to určitě. Ale vlastně je impozatní i teď

      Vymazat
  12. Ahoj Stáni,
    hrad působí hodně zajímavě. Ta okna jsou velkolepá.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, gotika má prostě něco do sebe :)
      měj se fajn

      Vymazat
  13. Z Oybinu jsem byla uchvácená a ráda na naši krátkou dovolenou v pohraničí vzpomínám. Takové nádhery za humny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, my byli z Oybina taky nadšení a vůbec se nám v Lužických horách líbilo. A počkej, až ukážu, jaké dorty měli v hotelu, to se skoro vyrovnalo přírodním krásám :D

      Vymazat
  14. Mně se moc líbí sledovat, jak tohle místo nafotily a popsaly mnohé blogerky, každá má totiž cit pro něco jiného.
    Kolem Hvozdu a Luže je výletování parádní. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřino, my si tentokrát Luž i Hvozd odpustili, i když původně byly v plánu. Jak jsem byla nějaká nachcípaná, tak se se nechtěla moc pouštět do kopců...

      Vymazat
  15. Opravdu moc hezké místo, je na co koukat. Všechno je tak veliké. Jak to asi bez dnešní techniky kdysi stavěli...

    OdpovědětVymazat
  16. Pane jo, boží! Úplně mě ty fotky dostaly a hned jsem zatoužila se na místo taky podívat :)

    OdpovědětVymazat
  17. TAK O něm slyším úplně poprvé a je moc hezký, dýchá z něj taková tajuplná atmosféra.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)