úterý 9. května 2023

Rebecca Zanetti - Uteč, dokud můžeš

Knihu Uteč, dokud můžeš jsem si vybrala v rámci spolupráce s nakladatelstvím Grada.
  Její autorka, Rebecca Zanetti, která je původní profesí advokátky, už vydala celou řadu knih nejrůznějších žánrů.   Uteč, dokud můžeš je ale jejím prvním dílem přeloženým do češtiny. Mělo by jít o začátek nové thrillerové série, takže bychom se snad mohli dočkat i dalších titulů od této autorky.
 

 
 
Laurel Snowová je velmi pohledná, má neobvyklý odstín barvy vlasů a trpí tzv. heterochromií - odlišnou barvou očních duhovek. Navic je i velmi inteligentní, vystudovala několiv vysokých škol a nyní pracuje jako profilovačka FBI. Je velmi přímočará a taky poměrně velká individualistka. Do rodného města na úpatí Kaskádového pohoří ji přivedl anález pozůstatků několik ženských těl. Ženy zemřely v delším časovém rozpětí a  jejich těla jsou tedy  různě zachovalá.  Podle odhledání to  ale vypadá, že všechny byly před smrtí mučeny a znásilněny, takže se zdá, že jde o sériového vraha. Navíc se objevuje další tělo... Laurel tentorkát nepracuje s týmem FBI, ale sama.  Při vyšetřování by proto měla spolupracovat jednak  s místním šerifem, který zásah do svých kompetencí nelibě nese, a také s rangerm Huckem Riversem. Ani samotář Huck, který býval vojenským ostřelovačem a nyní pracuje pro horskou záchrannou službu,  není z přítomnosti Laurel příliš nadšený, ale postupně mezi ním a Laurel tají ledy a příběh tak dostává ještě romantickou linku. A navíc je tu ještě tajemství Laurelininy matky Deidré, které také může mít vliv na vyšetřování. 


 
Hlavní hrdinka Laurel je sympatická a spolu s Huckem vytváří fajn dvojici, mezi kterou to docela jiskří. Zajímavé je i obohacení klasického pátrání po sériovém vrahovi o romantickou linku - to nebývá úplně obvyklé. Jen ke konci možná autorka věnovala vztahům víc pozornosti než tomu, aby vysvětlila, jak k odhalení pachatele Laurel vlastně dospěla a co přesně vraha k  jeho činům vedlo. Ale jinak se mi knížka četla dobře, zvládla jsem ji v podstatě během víkendu. Asi to není příběh, který bych k přečtení doporučila manželovi (ten by nad romantickou linkou protočil oči), ale kamarádce nebo mámě ho doporučím klidně. A pokud bude mít řada s Laurel pokračování, tak po dalším jejím příběhu klidně sáhnu i já.
Za zaslání knihy k recenzi děkuji nakladatelství Grada. Pokud vás kniha zaujala, tak si ji můžete koupit zde

 
 
Anotace
Geniální agentka FBI Laurel Snowová si od návštěvy rodného města slibuje klidnou dovolenou. Nález lidských ostatků na úpatí hory ale mění situaci a ona se vydává spolu s rangerem Huckem Riversem po stopách brutálního sériového vraha. Zatímco seznam podezřelých a obětí stále roste, Laurel si uvědomuje, že tento případ ji možná změní navždy.
Vydalo nakl. Metafora v r. 2023. Překlad V. Lásková, 370 stran. 
 

 

28 komentářů:

  1. Dobře, nic pro chlapa :o)
    Stáňo, děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, jedině, že by chlap byl na romanticku linku (ten můj tedy není).
      Hezký den

      Vymazat
  2. Tuhle knížku už jsem na internetu viděla - a četla jsem na ni samé pozitivní recenze. Ta tvoje mě tak nalákala, že se zeptám mamky, jestli by se jí taky nelíbila. Děkuji a přeji hezký den. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolo, mně se líbíla a můžu ji půjčit i mámě (která některé moje hodně krvavé thrillery nechce číst)
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Stáni, recenze na knížku mě zaujala a já se po ní rozhodně podívám. Tenhle žánr je pro mně ten správný šálek kávy.
    Měj hezké májové dny. 🍀🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, jestli máš ráda detektivky i romantiku, tak by se ti knížka mohla líbit.
      Měj se hezky

      Vymazat
  4. Zajímavý začátek knižní série, rozhodně jsi mě nalákala :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Stáni,
    já jsem ji taky četla a líbila se mi. Kdyby vyšly další díly, rozhodně bych si je pořídila.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, pokud budou další příběhy s Laurel, tak po nich určitě taky sáhnu.
      Hezký den

      Vymazat
  6. děkuji za tip :) vypadá to přesně jako něco, co by si ráda přečetla maminka :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Stáni, to vypadá na thriller docela pohodově :-D Já se teď tak rozečetla, že budu muset příští týden zřejmě zajet do knihovny a obnovit si členství.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, je to takový "soft" thriller pro holky :). Já čtu tak 4 knížky za měsíc, víc nestíhám, pokud nechci chodit brutálně pozdě spát :)

      Vymazat
  8. Tak nějak podbně jsem ji hodnotila taky :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Marcela - Nordic Passion11. května 2023 v 17:37

    Myslim, ze obsah nezni spatne:-). M.

    OdpovědětVymazat
  10. Zní to jako příjemná oddechovka.
    Krásný skorovíkend 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, detektivky jsou takové pohádky pro dospělé - taky je většinou zlo potrestáno a dobro zvítězí (tj. pachatel je dopaden) :D

      Vymazat
  11. Autorka mi tedy vůbec nic neříká, takže děkuji za rozšíření obzorů.

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)