sobota 13. května 2023

Toulání Kutnou Horou - pokračování

 Minule jste se se mnou toulali Kutnou Horou především na hradbách a v parcích nad říčkou Vrchlicí a kolem chrámu sv. Barbbory (tady). Dneska budeme od chrámu sv. Barbory pokračovat za bývalou Jezuitskou kolej, kde je dnes Galerie Středočeského kraje (tam jsme tentokrát ale nezašli, jen jsme se podívali na venkovní exponáty) a dál k náměstí a ke kostelu sv. Jakuba.
Tak jestli máte chuť, pojďte se s námi prostřednictvím pár toulat také.
 
 
 
Nejdřív se podíváme ke kostelu sv. Jakuba, který je druhou nejvýraznější dominantou Kutné Hory, neboť jeho věž dosahuje výšky 80 m. Byl postaven v průběhu 14. století a je to nejstarší kamenný kostel v Kutné Hoře. Původně měl mít dvě věže, ale v průběhu výstavby se od záměru vystavět druhou věž upustilo (resp. nebyla dostavěna a byla ukončena na úrovni střechy lodě kostela), zřejmě kvůli nestabilnímu podloží. 
 
 


 
 
A pak už se půjdeme toulat dál - jen tak nazdařbůh uličkami města...

















 Oba dny jsme se vydrželi toulat až do tmy ...
 
Ještě bych ráda z našeho víkendu v Kutné Hoře, i když od něj uplynul už víc než měsíc, napsala ještě jeden krátký článek. Zbyly mi tu nějaké fotky z penzionu a z restaurací, takže takové tipy, kde nám chutnalo... Ale netuším, kdy se k němu dostanu... (a taky jestli by vás to vlastně zajímalo)
 


36 komentářů:

  1. Stáňo, do Kutné Hory se jedu toulat kdykoli je ta možnost a moc ráda. Mám to tam moc ráda.
    A tvé tipy budou určitě přínosné!
    Měj pohodovou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, nám se KH taky zalíbila a ten prodloužený víkend v ní jsme si užili.
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Krásné město, přímo v centru jsem ještě nebyla, jen jsme se pohybovali kolem Kostnice a chrámu poblíž, ale jednou se tam určitě vypravím. Synek tam byl ve čtvrtek se školou na výletě a vrátil se nadšený :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, centru KH určitě stojí za návštěvu.
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Krásné středověké domy! Škoda že Jakub nemá i tu druhou věž, byl by to opravdu monumentální kostel....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se mi historické cetrum města se všemi památkami líbilo

      Vymazat
  4. Krásné toulky Kutnou Horou, taky bych se tam ráda někdy podívala :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Moc ráda jsem si díky tobě zopakovala procházku K.Horou, kde to nikdy nenudí, miluji ty zapadlé uličky a výhledy na chrám.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. KH je opravdu moc hezké město. Já nejsem na velkoměsta, ta jsou na mne moc rušná, líp si užiju města okresního formátu :)

      Vymazat
  6. Takového toulání není nikdy dost :-) Moc hezké fotky. My za pár dní vyrážíme do Polska, tak se těším ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, tak si to v Polsku užijte. My zítra vyrážíme do pohůří Lužických hor.

      Vymazat
  7. Stáňo, tak to byla moc pěkná a působivá toulačka. Byla jsem v KH strašně dávno a dost se toho změnilo. Díky za tip.
    Pěkný nedělní večer přeji. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, jsem ráda, že se ti toulání s námi líbilo.
      Hezký den

      Vymazat
  8. Stáni, prošli jste si krásnými místy. 👍👍👍 Jen bych se chtěla zeptat, zda už je sv. Jakub otevřený. Při naších třech posledních návštěvách byl z důvodů rekonstrukce uzavřený.
    Do Kutné Hory se vracím moc ráda a ocením další článek s informacemi pro turisty. Není nikdy na škodu vědět, kde se dobře najíst.
    Měj hezké květnové dny. 🌞🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, když my jsme v KH v březnu byli, tak byl sv. Jakub ještě zavřený, ale mám pocit, že nám recepční říkala, že rekostrukce bude končit a kostel by se snad měl už brzo otvírat.
      Hezký den

      Vymazat
  9. tvé toulání se mi líbí...Sv.

    OdpovědětVymazat
  10. Kutná Hora nikdy nezklame)))
    Eva. http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  11. Stáni, Kutná Hora je nádhera. Byla jsem tam mnohokrát, ale už dlouho ne. Díky za reportáž. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, nám se v KH taky moc líbilo.
      Hezký den i tobě

      Vymazat
  12. Ahoj Stáni,
    byli jste na místech, kde to znám a mám to tam moc ráda. Na další článek se těším hodně.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jsem ráda,že se článek líbil. Ten poslední snad v dohledné době dopíšu. Teď možná dostanou přednost články z aktuální dovolené..
      Měj se fajn

      Vymazat
  13. Moc krásné fotky! Město je velmi líbivé a lákavé pro turisty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, děkuji. Měli jsme pocit, že hodně lidí jezdí do KH jen na jednodenní výlet - přes den bylo ve městě výrazně rušněji, večer jakoby utichlo..

      Vymazat
  14. určitě zajímalo :) může se to hodit :) jinak moc pěkné fotografie :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Článek snad časem sepíšu, teď jsme na aktuálně týden na dovolené, tak ale asi dostanou přednost články odtud :)

      Vymazat
  15. Kutná hora je město, kde bych se ráda podívala, zatím jsem tam nebyla, ale je to pro mě hrozně zajímavé místo!

    OdpovědětVymazat
  16. Vzhledem k tomu, že tam v létě pojedu, tak určitě budu ráda za dobré tipy na restaurace! Už se na město moc těším :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, myslím, že z KH nebudeš zklamaná. Tipy snad ještě sepíšu.

      Vymazat
  17. Ahoj Stáni, moc pěkná reportáž z Kutné Hory. Určitě článek z penzionu a ohledně restaurací napiš, ráda si ho přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, budu se snažit ten poslední článek z KH sepsat co nejdřív.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)