úterý 12. prosince 2023

Pečené hrušky se sýrem

Nedávno jsem si sem dávala jeden podzimně laděný recept, který jsem vyčetla na blogu Sincerly Helena... A i když už je vlastně zima, tak jsem se  teď inspirovala dalším receptem s podzimním nádechem, který byl ve stejném Helenině článku. A protože měl úspěch i u manžela, tak si ho tu odložím 



Suroviny (2 porce)
2 větší hrušky
150 g sýra gorgonzola nebo Niva
2 menší lžíce medu
malá hrst sekaných vlašských ořechů, popř. mandlí
tymián, pepř  



Hrušky rozpůlíme vykrojíme jádřinec a dáme do zapékací misky řezem nahoru. Na řezu je pokapeme medem a dáme zapéct na cca 15 minut do trouby na 150°. Potom je posypeme rozdrobeným sýrem na sekanými ořechy (já na jednu hrušku dala sekané mandle, protože manžel vlašáky nerad, a bylo to taky dobré), tymiánem (lepší by byl čerstvý, ale šlo to i se sušeným) a trochou pepře. Zapečeme pod grilem, dokud se sýr nerozpustí. Jako příloha se hodí třeba rozpečená bagetka a udělala jsem k tomu ještě trochu zeleninového salátu.
Heleno, díky moc za inspiraci

26 komentářů:

  1. Ahoj Stáni,
    vypadá to skvěle, budu to muset taky udělat, to by mohlo doma chutnat úplně všem:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mne to zaujalo hned, jak jsem to u Heleny na blogu viděla, ale dostala jsem se k tomu až někdy minulý týden (a k publikování článku až teď).
      Hezký den

      Vymazat
  2. Pro velký úspěch jsem je dělala už několikrát. Taky jsem měla recept od Helenky.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jednou jsi to dávala i na blog, že? Je to fakt bezva recept a navíc jednoduchý
      Hezký večer

      Vymazat
  3. Dělám je také podle Helenky.Úžasná dobrota
    Hezký den Stáňo

    OdpovědětVymazat
  4. Co říct - mám radost! Dobré věci se mají šířit!
    Stáňo, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, ještě jednou díky za recept. A snad nevadilo, že jsem si ho na blog hodila taky. Používám ho jako příruční receptář...
      Hezký den

      Vymazat
  5. Týjo, tak tento recept jsem ještě nikdy neviděla a upřímně mě to neláká. Ne, že by to nevypadalo dobře, ale nerada zkouším tyto recepty sladko/slano. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, nám to chutnalo moc. Hrušky s plísňovým sýrem a ořechy jsou fakt dobře dohromady.

      Vymazat
  6. Recept jsem u Helenky viděla, ale nezkusila ho. Že je to dobré, to věřím. Ale myslím, že u manžela bych nepochodila. Ovšem u staršího syna ano, takže někdy ho překvapím.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, u nás to chutnalo i manželovi :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  7. Myslím, že jsem ho tam také zahlédla, ale není to kombinace, kterou bych ráda vyzkoušela. Naopak přítel minule sladko-slané jídla. Například kuřecí plátek s broskví a sýrem patří k jeho nejoblíbenějším :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně hruška s tím "plesnivým" sýrem ladila velmi dobře. Ale třeba ten plátek s broskví a sýrem nemusím.

      Vymazat
  8. Mňam, miluji sladko slané kombinace jídel! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Stáni, tak to vypadá luxusně a já mám tyhle kombinace chutí moc ráda. Měj pohodový pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moc dobré. Jsem ráda, že jsem se u Helenky nechala inspirovat.
      Měj se fajn

      Vymazat
  10. Wau, tak to zkusím asi na Silvestra.♥♥Díky moc za tup. Krasný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, k vyzkoušení rozhodně doporučuju.
      Měj se fajn

      Vymazat
  11. Vypadá to nádherně, ale úplně nevím, zda by to byl můj šálek kávy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někomu kombinace ovoce a slaného moc nesedí, ale nám to chutnalo.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)