sobota 6. dubna 2024

Tvarohová bábovka s kokosem a brusinkami

Chtěla jsem na víkend upéct něco sladkého a volba padla na tvarohovou bábovku. Původně jsem  plánovala, že ji upeču podle tohoto receptu, ale pak jsem si  řekla, že zkusím nějakou obměnu (a taky se mi nechtělo šlehat zvlášť žloutky a sníh z bílků). Recept jsem našla tady a lehce jsem ho up-datovala podle surovin, co jsem našla doma.



Suroviny
250 g tvarohu z vaničky
2 vejce
4 lžíce kokosového oleje
1 hrnek hladké mouky
0,5 hrnku  cukru (použila jsem třitnový)
0,5 hrnku jemně strouhaného kokosu
1 čajová lžička vanilkového extraktu
trochu citronové kůry
1 prášek do pečiva
mléko podle potřeby
hrst sušených brusinek (předem namočených v rumu


Nejprve jsem vyšlehala vejce s s cukrem do světlé pěny. Pak jsem zašlehala kokosový olej a tvaroh. Do vzniklé směsi jsem vmíchala mouku smíchanou s práškem do pečiva,  kokos  a citronovou kůru. Nakonec jsem jsem přidala brusinky. Těsto se mi zdálo hodně husté, tak jsem ho ještě  zředila trochou mléka (asi pět lžic). Bábovku jsem vymazala máslem a vysypala - tentokrát kokosem. Bábovku jsem pekla v troubě vyhřáté na  160° asi 70 minut. 


Bábovka je díky tvarohu hutnější a "mokřejší" než klasická bábovka a chutná opravdu kokosově (ta moje tedy i hodně vanilkově, protože mi trochu ujela ruka s vanilkovým extraktem). Myslím, že ji ještě někdy zopáknu (možná zkusím smíchat polohrubou a kokosovou mouku a udělám ji dvoubarevnou bez brusinek)


24 komentářů:

  1. Mňam, kombinace přímo pro mě))))

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo, tvarohovou bábovku jsem už dlouho nedělala a s brusinkami - to musí být dobrota...
    Určitě na ni brzo dojde.
    Měj příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, u nás měla úspěch jak u manžela, tak u sousedky :).
      Hezký den

      Vymazat
  3. Mám ráda bábovky, ale tvarohovou bohužel nemůžu. Tak dělám klasiku.

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, to bych si hned teď dala :).

    OdpovědětVymazat
  5. Tvarohovou bábovku miluji, protože je krásně vláčná. Mám rodinný recept, který nikdy nezklame.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu mám ještě jeden recept, ale teď jsem zas chtěla vyzkoušet něco jiného a s kokosem mi to přišlo zajímavé (a navíc jsem ho měla doma zbytek od Vánoc)

      Vymazat
  6. Stáni, také jsem kdysi pekla tvarohovou bábovku, děti ji milovaly, protože byla taková "mokrá". Ovšem s brusinkami to musí být lahoda. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, manžel si ji taky pochvaloval, že je "mokrá" :).
      Hezký den

      Vymazat
  7. Ahoj Stáňo, nemám sice formu na bábovku, jednu dortovou formu budu darovat mámě k jejímu dubnovému svátku, sama bych ji neužila, ale receptík by se dal použít i do zapékacího pekáčku. Dobrý tip. Díky moc. Měj krásný den. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, myslím, že každá bábovka se dá udělat "placatá". Jen to asi bude chtít upravit dobu pečení, podle výšky těsta v pekáčku.

      Vymazat
  8. Mňam, miluji dezerty s kokosem! Budu muset vyzkoušet. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě tu mám recept na muffiny z kokosové mouky - ty u nás měly taky úspěch.

      Vymazat
  9. Mňam, ta se ti fakt povedla. Taky mám už dlouho chuť na bábovku k nedělní snídani, tak tenhle týden se mi už snad třeba zadaří :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem bábovku právě dlouho nedělala, tak jsem si říkala, že bych zas jednou mohla...

      Vymazat
  10. Ahojky,
    recept se mi moc líbí, ráda ho vyzkouším.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)