úterý 9. dubna 2024

Třeboň z výšky

 V článku o Třeboni jsem vám slibovala ještě pohled na Třeboň z výšky, takže je načase, abych svůj slib splnila. Na Třeboň z výšky jsem se podívala z 31 metrů vysoké věže staré třeboňské radnice, která tvoří dominantu náměstí. Výstup na věž stojí určitě za to, protože rozhled je z ní parádní - snad se mi to trochu povedlo zachytit i na fotkách.



Radnice byla postavena v  16. stol. v renesančním slohu a posléze přestavěna na záčátku 19. stol. Dnes už budova jako radnice neslouží - je v ní informační centrum, výstavní síň a  Divadlo J. K. Tyla. V době naší návštěvy nebyla úplně fotogenická, protože ve spodní části probíhali stavební práce (a já málem nenašla to informační centrum)













A něco praktického na závěr? Věž je přístupná celoročně,  mimosezónu (kdy jsme tam byli my) jsou vstupenky k dostání přímo v informačním centru a vstup  je v podstatě "samoobslužný" (po zaplacení vstupného 40 Kč  jsem dostala klíč branky na věž a mohla se tam vypravit sama). Výstup není úplně vhodný pro ty, kdo mají problémy s výškami a závratěmi - kromě točitého schodiště se až na horu stoupá po poměrně příkrých dřevěných schodech, které mají spíš charakter žebříků

 


41 komentářů:

  1. Stáňo, zavzpomínala jsem si na naši dovolenou, byli jsme tenkrát v hotelu na náměstí. Na věži jsem nebyla, ale když čtu, jaký je tam přístup, tak bych to hned vzdala. Výšky fakt nemusím, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já mám z výšek dost respekt, ale zatím lezu...
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Stáni, krásné fotky jsi z výšky pořídila. 👍👍👍
    V Třeboni jsem byla, ale na věži nikoliv. Některé mi nejsou souzené. Nahoru vylezu celkem v pohodě, ale dolů je už problém. Pro mně nezapomenutelný a současně potupný zážitek, kdy mě z věže v Domažlicích museli pomáhat hasiči. A to jsem byla o padesát let mladší.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, já taky dolů lezu hůř než nahoru, ale zatím to dávám. Ale nevylučuju, že jednou cestou nahoru přecením své síly a dolů mi taky budou muset pomoci ;-).
      Hezký den

      Vymazat
  3. Ahoj Stáni, pěkné fotky se ti podařilo zachytit. Je až malebné jak každé město i městečko v naší krásné zemi má svým způsobem, co nabídnout pokud člověk umí hledat krásu v maličkostech nebo rozlišnostech architektury.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, já mám právě tahle malá městečka typu Třeboň, Loket, Mariánky... ráda.

      Vymazat
  4. Stáni, Třeboň se snad ani neokouká. Loni jsme tam byli hned dvakrát a klidně bych jela zase. Jezdíme po okolí rádi i na kole.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, kolem Třeboně se jezdí docela dobře - kdysi jsme tam byli se synem, kamarády a jejich dětmi právě na kole a docela jsme si to užili. My už teď spíš vyznáváme pohory - manžel kolu moc nepropadl.
      Hezký den

      Vymazat
  5. To je úžasný pohled.Líbí se mi domky,jak jsou pěkně seřazené.Výstup by pro mě nebyl,jen jak to čtu,už mám závrať.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já se taky trochu bála, mj. proto, že jsem byla na věži sama a zavřená :).
      Hezký den

      Vymazat
  6. Už jsme také na ni vylezli))) a chystáme se tam za měsíc znova.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. Stáňo, v Třeboni jsem byla 2x a i na věži. Klidně bych sem jela znovu, jen ne v sezóně. To je tady turistů, cyklistů a koloběžkářů mraky.
    Děkuji za procházku a přeji ti pěkný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, my byli v sezóně ve Slavnonicích - jen na výletě. Tam skoro nebylo na náměstí pro cyklisty kam šlápnout. Ale kupodivu na věži davy nebyly :)
      Hezký den

      Vymazat
  8. Vždycky se musím trochu přemluvit, nevadí mi stoupat, ale pak ty točité schody dolů... Ale většinou to stojí za trochu sebezapření. Děkuji za krásné výhledy, Stáňo, a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já mám nepříjemný pocit spíš na žebříkovitých schodech cestou dolů. Ale je výhoda, že cestou dolů už to člověk nemůže vzdát v půli cesty :D.
      Hezký den

      Vymazat
  9. Vija
    Kouzelné, líbil se mi tvé fotky,mám ráda tyto pohledy. J

    OdpovědětVymazat
  10. Kolem Třeboně jsme jen projížděli, nezastavovali jsme. Městečko ale vypadá moc hezky. Městské věže hrozně ráda navštěvuju. Teď jsme byli v jedné v Mikulově :) Byl tam krásný výhled na zámek.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Mikulově jsem ještě nebyla, takže aspoň teď vím, že tam je třeba na věž vylézt ;-)

      Vymazat
  11. Kouzelné výhledy! Jako malá jsem si představovala, jaké by to bylo umět skákat po střechách :).

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné fotky! V Třeboni jsem nikdy nebyla, ale chtěla bych tam někdy zavítat, ty budovy jsou moc pěkné :)

    lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Stáni,
    byla jsem v Třeboni kdysi v rámci exkurze do místního archivu a pak jako dítě na škole v přírodě. Fotky jsou moc pěkné, to se povedlo.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, díky. Ráda lezu na věže a koukám na města z výšky. Tentokrát jsem lezla sama - manžela bolela kyčel po obejití Světa...
      Hezký den

      Vymazat
  14. Stáni, moc pěkné fotky. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  15. Marcela Nordic Passion14. dubna 2024 v 9:51

    Trebon jsem si pri nasi relativne nedavne dovolene zamilovala, z vysky jsem ji ale nevidela, nezklamala:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeboň je přesně typ města, který mám ráda - ne moc velké, s historickým centrem....
      Měj se fajn

      Vymazat
  16. Tak tam se musím, až příště do Třeboně pojedeme, podívat. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že zdolání schodů na věž stojí za to :)

      Vymazat
  17. Moc se mi líbí ty zdobené baráčky, podobné jsou i u nás v Hradci na náměstí. :) Krásný výhled!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výhled z věže se mi moc líbil, byla jsem ráda, že jsem nebyla líná a schody si vyšlápla.

      Vymazat
  18. Nádhera, Třeboň je prostě skvělá. Vracíme se sem každoročně. Naposledy jsme byli ubytovaní v penzionu V Klenbách https://vklenbach.cz/ a můžu ho vřele doporučit. Nachází se v historickém centru, ale cena za ubytování není nijak závratná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se v Třeboni taky líbilo. A díky za tip na případné ubytování.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)