středa 10. dubna 2024

Hluboká nad Vltavou - ohlédnutí

Po šesti týden konečně poslední článek o naší krátké dovolené v jižních Čechách. Jako obvykle to bude taková dovolenková tečka obsahující pár fotografií, co se jinam nevešly a informaci o tom, kde jsme bydleli.

Když se řekne Hluboká nad Vltavou, tak se každému okamžitě vybaví novogotický zámek, který stojí na místě původního královského hradu Fronburg. Ale Hluboká nad Vltavou je nejen zámek, ale i sídlo, které bylo poprvé zmíněno ve druhé polovině 14. stol. Tehdy bylo označováno prostě jako Podhradí  nebo Podhrad. Název Hluboká získalo až v 19. stol. a na začátku 20. stol. byl pak do jeho názvu doplněn přívlastek "nad Vltavou". Statut města získala Hluboká v r. 1907. Dominantou hlubockého náměstí je novogotický kostel sv. Jana Nepomuckého. Překvapivě velký kostel ve stylu pseudogotiky byl postaven v polovině 19. stol. v rámci přestavby celé obce knížecím stavitelem F. Beerem. Kolem kostela je křížová cesta, která je tvořena velkými dřevěnými kříži v různých polohách doplněnými cedulkami s popisem jednotlivých zastavení.

Pro ubytování jsem na netu vybrala hotel, jehož jméno je totožné s původním názvem města - tedy hotel Podhrad. Je umístěn kousek od zmíněného kostela, kousek je od něj i na zámek.  Měli jsme klasický dvoulůžkový pokoj, který disponoval poměrně velkou koupelnou s vanou. Součástí ubytování je snídaně v podobě švédských stolů s velmi slušným a rozsáhlým výběrem.  Večeřeli jsme v hotelové restauraci, kde jsme byli spokojení jak s kvalitou jídla, tak obsluhou. V  hotelu je i bazén, ale ten jsme nějak ani nestihli pro samé výlety využít. Parkování je možné buď přímo před hotelem nebo ve dvoře depandance Knížecí dvůr, která je asi 30 metrů od hlavní budovy.

Česnečka (Záviš) - bezé dortík (cukrárna) - hotelová restaurace - kapří hranolky (Podhrad)

Minipavlova - snídaně - jelení hřbet s houbovou omáčkou - filet z candára (Podhrad)

Jinak jsme ještě v Hluboké zavítali do restaurací Solidní šance, U Hájků  a Záviš, které jsou v okolí hotelu, ale povětšinou jen na pivo po výletě. A na dortíku jsme byli v bezejmené cukrárně kousek od kostela. Nejvíc se nám líbilo v restauraci Solidní šance, která měla zajímavou atmosféru a pivo z místního pivovaru.  A právě to udělá symbolickou tečku za naší únorovou dovolenou.

1. Měli jste pěknou dovolenou se vším všudy.Také bych se ráda podívala do jižních Čech,ale děti nás posílají pořád na sever.V pondělí jedeme na čtyři dny na jeden hrad na severozápad.
    Stáňo,měj se hezky

1. Jitko, tak si dovolenou užijte a já se budu těšit na tvé fotky :)
      Hezký den

2. Vše vypadá moc hezky :). Já mám Hlubokou hodně z ruky, ale jednou jsme byla aspoň v tom zámeckém parku, který jsme navštívili po cestě zpět, když jsme se vraceli z dovolené v Jižních Čechách :).

1. Terko, jižní Čechy jsou moc hezké, takže jste určitě viděli zas něco jiného - zajímavého.

3. Stáňo, ráda jsem si přečetla tvé zkušenosti. V Podhradu jsme asi před 10ti roky jedli a byla to trochu hrůza, ráda čtu, že se posunuli k lepšímu. Hned bych se na Hlubokou vrátila, je tam moc hezky.
    Měj příjemný den. Helena

1. Heleno, jestli jste tam byli v sezóně, tak to mohlo taky vypadat jinak. To je tam mnohem víc šrumec, určitě berou sezónní pracovníky... Jinak jižní Čechy jsou hezké celé, svůj půvab má třeba i Česká Kanada nebo Krumlovsko...
      Hezký den

4. Je vidět, že to byla pěkná dovolená. A o tom to je.
    Pěkné čtvrteční odpoledne !
    Hanka

1. Hanko, dovolená byla bezva a užili jsme si to.
      Hezký den

5. Stáni, moc hezká fototečka za vaší dovolenou.👍👍 Hluboká pro většinu návštěvníků je opravdu jen návštěva zámku, nebo ZOO či Obory. Můj bývalý kolega se v Hluboké narodil a žil tam, než se podruhé oženil a nastěhoval se do Prahy. Moc rád o svém rodišti vyprávěl.
    Měj hezké dny. 🍀

1. Aleno, my jsme lehce prošli i samotné městečko a dali si dortík v cukrárně. A taky jsme tam po návratu z výletů chodili na pivo - to už je naše tradice :). Po vystoupení z auta rovnou do hospody :D

6. Díky za sdílení fotek z dovolenkových zážitků.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

7. Ahoj Stáni,
    my jsme byli v březnu taky na Hluboké, ale jen na jednu noc. Přemýšlím, jestli o tom mám psát.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

1. Určitě. Jsem zvědavá na tvé dojmy :).
      hezký den

8. Tak tyto končiny vůbec neznám. Snad tam někdy také zavítám.

1. Je tam krásně, takže doporučuju. A raději mimo sezónu...

9. Vybrala jsi moc hezké ubytování. Snídaně mám na tom vždycky nejradši :D

WantBeFitM

1. Já mám ráda jak snídaně, tak večeře. Oběd dost často odbudu nějakou tyčinkou, ale na snidaně se těším a večeři vždycky promýšlím už cestou z výletu :)

10. Stáni, užili jste si hezkou dovolenou. Měj pohodovou neděli.

11. Marcela Nordic Passion14. dubna 2024 v 9:50

Krasne misto k dovolene, a i ta jidla vypadaji lakave:-). Peknou nedeli, Stano. M.

12. Stáňo, pěkné ubytování jste měli. Jak já miluju hotelové snídaně. Zatím žádné nepředčily ty v hotelu Clarion ve Špindlu. Měli jsme tam tehdy i večeře a být tam třeba týden, asi bychom se domů potom kutáleli :))) Krásné dubnové dny přeji.

1. Šárko, hotel byl fajn a na snídani byl hodně dobrý výběr.
      Měj se fajn

13. To jste měli nádherné ubytování i zážitek, Hlubokou považuji za jeden z našich nejkrásnějších zámků. :)

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)