čtvrtek 4. dubna 2024

Procházka Třeboní

 Myslím, že jihočeské  město Třeboň není myslím třeba nijak dlouze představovat. Kromě lázní nabízí i celou řadu památek - celé historické jádro je městskou památkovou rezervací. Na náměstí je  celá řada renesančních domů, stará radnice s vyhlídkovou věží a v jeho centru mariánský sloup. V Třeboni se zachovaly městské hradby s několika branami a objektem zájmu turistů je samozřejmě i rozsáhlý třeboňský zámek s přilehlým parkem. 



My jsme do centra Třeboně pokračovali poté, co jsme obešli rybník Svět.  Samozřejmě už jsme nestihli projít ji pořádně celou (čas už nezbyl třeba na kostel a klášter), ale trochu jsme si město přece jen prošli. Já se nejprve vypravila na prohlídku zámku. Uvnitř se bohužel nesmí fotit, takže mohu nabídnout jen fotky exteriérů. 







Pak jsme už jsme se jen tak chvíli toulali po náměstí a zámeckým parkem. Já tedy ještě vylezla na radniční věž, ale pohled na Třeboň z výšky si nechám ještě do dalšího článku.






A nakonec jsme se odměnili dortíkem v kavárně v Zámecké lékárně kousíček od náměstí. Můj dortík s mangovou pěnou byl skvělý (a ty ostatní vypadaly taky velmi lákavě)



A takhle se s námi Třeboň loučila, když jsme z centra přecházeli přes hráz Světa směrem k parkovišti, kde jsme nechali auto.


A praktické rady na závěr? Zámek má jeden prohlídkový okruh  (okruh Soukromá schwarzenbergská apartmá)  otevřen i mimo turistickou sezónu od středy do pátku.  Vstupné je 200 Kč. Většinu turistických známek mají v infocentru na náměstí, ale pro známku Zámecké lékárny a Pivovaru Regent si musíte dojít přímo na konkrétní místa. V Zámecké lékárně je expozice o Petru Vokovi a pořádají zde další tematické prohlídky - ale jen v turistické sezóně. A pro pivaře - vedle Pivovaru Regent je podniková prodejna jejich piva, takže si můžete odvést z Třeboně i tekutý suvenýr.

34 komentářů:

  1. Třeboň je nádherné město,to si ještě trochu pamatuji i zámek se mi moc líbí.Naše děti nás s pobyty posílají pořád na sever,příště bych chtěla někam na jih.
    Hezký den i víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, krásná místa jsou všude. Ale Třeboň určitě za návštěvu stojí - a vůbec celé jižní Čechy jsou moc hezké.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo, děkuji za krásnou reportáž. Musíme se do Třeboně vrátit, naposledy jsme tam byli v době nějakých trhů, náměstí bylo tak zaplněné stánky a lidmi, že nebylo nic vidět...
    Přeji příjemný pátek, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, my jsme si Třeboň taky užili jen chvíli, ale náměstí naštěstí nebylo přecpané, na zámku nás na prohlídce bylo asi 6, v kavárně jsme byli sami a já na věži taky :).
      Přeju příjemný víkend

      Vymazat
  3. Chvíli jsem přemýšlela zda jsem tam byla nebo ne, ale nakonec ne. Přitom jsme před pár lety projížděli jižní Čechy, tak mě trochu mrzí, že Třeboň jsme vynechali :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba bude ještě nějaká další příležitost :).

      Vymazat
  4. Okolo Třeboně pasou se tam koně...... Nebyla jsem tam a přeci mi Tvoje dnešní fotky nejsou neznámé.
    Vloni tam byla kamarádka v lázních, takže jsem fotkami byla zásobená a mnohé byly podobné.
    Ale určitě mi to nebránilo, znovu si prohlédnout fotky od Tebe.
    Měj se !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, Třeboň je velmi fotogenická, tak se nedivím, že kamarádka taky fotila...
      Měj se hezky

      Vymazat
  5. Stáňo, byli jsme tam před několika lety s manželem na dovolené. Prohlédli jsme si město, chodili jsme na procházky v okolí a jezdili na výlety. Je tam krásně, libilose nám tam moc. Měj se hezky,pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jižní Čechy jsou moc pěkné celé, nejen Třeboň :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  6. Několikrát jsme Třeboní projížděli, a jednou jsme se s dcerou trochu prošly taky náměstím a po hrázi Světa.....je to opravdu krásné město kde se opravdu okolo pasou koně. Hned kousek za Třeboní je velký hřebčín a výzkumný ústav a mnoho velkých výběhů

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se v Třeboni taky líbilo a klidně bych se zas časem vrátila.
      Hezký den

      Vymazat
  7. Stáni, nádherné fotky, kterými jsem si připomenula náš pobyt na jihu. 👍👍👍
    Letos se do těchto končin znovu podíváme a už se moc těším.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jižní Čechy jsou krásné. Tak ať si tam pobyt uižjete.
      Měj se fajn

      Vymazat
  8. Díky za krásnou virtuální procházku, muselo to být prima, obzvláště, když vyšlo počasí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, měli jsme kliku a na Třeboň nám z celé naší dovolené vyšlo nejlepší počasí. Postupně vylezlo sluníčko a bylo moc hezky.
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. Tam bych se někdy ráda podívala :).

    OdpovědětVymazat
  10. Stáňo, moc krásné fotky. V Třeboni jsem byla pouze jednou stejně jako na Hluboké a taky jsem neviděla vše, co bych chtěla, takže prostě návrat na místo činu do jižních Čech bude jednou nutný. Krásný letní víkend ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, díky. Jižní Čechy jsou krásné, tam se určitě vyplatí se vrátit.
      Hezký den

      Vymazat
  11. Ahoj Stáni, v Třeboni jsem byla dvakrát. Jednou kdysi jako dítě s rodiči, to jsme v Třeboni přímo bydleli a podruhé v rámci návštěvy zámku, rybníka i pivovaru s přítelem. Pivovar mohu doporučit prohlídka se nám velmi líbila a ani ochutnávka nebyla vůbec špatná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, v pivovaru už jsme si stihli jen koupit turistickou známku a pivo. Prohlídku už jsme nezvládali...

      Vymazat
  12. krásné město :) škoda, že vám na něj nezbylo více času :)

    OdpovědětVymazat
  13. Stáni, nikdy jsem tam myslím nebyla, moc krásné místo. Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
  14. Pane jo, ten čas tak běží, v Třeboni jsme naposledy byli vyzvednout moji mámu s neteří, když tam byli na dovče. 2009, je tomu už opravdu dlouho. ☺♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, patnáct let, to už je opravdu doba. Člověk si ani neuvědomí, jak čas letí.

      Vymazat
  15. V Třeboni jsem nikdy nebyla, ale vypadá to na útulné městečko. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se tam moc líbilo a myslím, že určitě stojí za návštěvu

      Vymazat
  16. Ahoj Stáni,
    moc pěkné fotky, výlet se očividně povedl:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, byl to takový hodně naplněný den - Svět, Třeboň (já navíc byla i na zámku a na věži), kavárna v Zámecké lékarně... - no užili jsme si to.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)