čtvrtek 11. ledna 2024

Muzeum lidových staveb Kouřim

 
Náš poslední výlet v loňském roce jsem načal poněkud od konce - totiž z centra Kouřimi, kam jsem vás vzala v minulém článku. Tam jsme se ale stavili až cestou domů, naším prvotním cílem bylo Muzeum lidových staveb neboli skanzen, který se nachází na okraji města. 



Ve skanzenu najdete stavby ze středních, východních a severních Čech. Je tu celkem 14 obytných a hospodářských staveb a řada dalších drobných objektů jako jsou boží muka, holubník, zvonička nebo pumpa. Do většiny objektů lze nahlédnout - je tu k vidění třeba zařízení kovárny, školní třída a především různě zařízené světnice a světničky. V době naší návštěvy byly místnosti laděny vánočně - tedy doplněné o vánočky, ozdobené větvičky i stromek, převleky Mikuláše a čerta...
Ale teď už nechám mluvit obrázky 


















A něco praktického na závěr... Skanzen je otevřený od dubna do října  a pak ještě v prosinci  (v letní sezóně od úterý do neděle, v dubnu, říjnu a prosinci jen od pátku do neděle), ve zbývajících měsících  pak příležitostně v době, kdy tu probíhá nějaká národopisná akce (info najdete tady)  Kousek od skanzenu je parkoviště  (v době naší návštěvy neplacené, jak je to v sezóně, to netuším). Vstupné do skanzenu je  110 Kč za dospělého, v době, kdy ve skanzenu probíhá nějaká akce, je vyšší. Mezi jednotlivými stavbami vedou zpevněné cestičky, takže bez problémů zde lze jet i s kočárkem. Sympatická je možnost posezení v jednom z objektů, kde si lze sníst svačinu a případně za úhradu  uvařit čaj nebo kávu a pořídit drobné občerstvení (funguje na samoobslužném principu). 



32 komentářů:

  1. Městečko i skanzen moc rái navštívíme, když jedeme okolo a ráda bych se někdy kvůli natáčení Bylo nás pět pořádně prošla kolem města a podívala se na to zpovzdálí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřino, já plánuju, že se ještě jednou vypravíme aspoň do Kouřimi - chtěla bych do kostela, na věž i obejít městské hradby...
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Stáňo, byli jsem tam před lety na velikonoční akci, moc se nám to líbilo, Adam si pletl pomlázku. Jak už jsem psala, na opakovanou návštěvu jsem nezvolili ten nej den...
    Děkuji za tvé fotky a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, na rozdíl od města jsme na návštěvu skanzenu den zvolili dobře - nebyly tam davy lidí a vánoční ladění vnitřku objektů se mi líbilo.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Skanzen je nádherný a děkuji za připomenutí.Když jsme byli v Kouřimi byl zavřený,tak jsme tu byli někde
    později na podzim před lety.Je to kousek od mé sestry,tak se na prohlídku skanzenu určitě vypravíme.
    Stáňo,hezký den i víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, skanzen je příjemné místo na procházku...
      Hezký den

      Vymazat
  4. Taková místa mám ráda, ale abych pravdu řekla, tak jsem už docela dlouho v nějakém skanzenu nebyla.
    Takže moc ráda jsem si tvoje fotky moc ráda prohlédla.
    Měj klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, já byla teď ve skanzenu taky po delší době.
      Hezký den

      Vymazat
  5. Tak díky za možnost letmé prohlídky dalšího skanzenu!

    OdpovědětVymazat
  6. Páni, skutečně kouzelné místo!

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný výlet, tam jsem ještě nebyla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepší pro návštěvu bude asi začátek turistické sezóny - to ještě nebývá tolik lidí a už bude otevřeno (kostel, muzeum, věž...)

      Vymazat
  8. Ahoj Stáni, v Kouřimi jsem nikdy nebyla, ale vypadá to vskutku malebně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se tam líbilo. Ještě otevřenou cukrárnu, kdyby měli :D

      Vymazat
  9. Stáni, krásné nahlédnutí do historie. Díky za tuhle reportáž. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Stáňo, tak to mě naprosto nadchlo, zamilovala jsem se do výletu. ♥ Vyšlo vám i krásně počasí. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, a není to daleko od Prahy :). Jinak počasí nám vyšlo přesně na skanzen - pršelo nám cestou tam i zpátky.
      Měj se fajn

      Vymazat
  11. Úplně si tam dokážu představit natáčení nějaké pohádky :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pohádka by se v těch světničkách vyjímala určitě dobře.

      Vymazat
  12. Marcela - Nordic Passion16. ledna 2024 v 19:28

    Jeee, to je krasa, tam by se mi moc libilo. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, myslím, že od vás to až tak daleko nebude, takže se tam můžete někdy vypravit na výlet. Třeba by se dětem líbila i nějaká akce (teď nejbližší mají Zimu na vsi a pak Masopust)

      Vymazat
  13. Vypadá to tam moc krásně, tyhle staré chatičky a domy se mi vždycky moc líbily. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Stáni,
    moc pěkné místo, skanzeny mám celkově ráda.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Tohle vypadá na fajnový poklidný výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom prosinci to bylo velmi příjemné, protože tam bylo málo lidí. Myslím, že v létě tam bude větší ruch...

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)