pondělí 1. ledna 2024

Prosinec v kostce

 Každý měsíc si slibuju, že budu tento článek psát postupně, nebo si k němu aspoň dělat poznámky, abych na konci měsíce pracně nelovila z paměti, co se vlastně za ten měsíc událo. Tak tentokrát se mi to povedlo přesně do půlky prosince. V předvánočním období ale čas nějak nabral nějaké rychlejší obrátky a v druhé půlce měsíce to dopadlo tak, jako vždycky...



Úplný začátek prosince   přinesl adventnímu období opravdovou zimu i se sněhem i do nížin a pražských ulic. Na bílou procházku jsem se ale vydala až v neděli - na Chodovskou tvrz, kde byla výstava grafik Salvatora Dalího a v malém sále pak ještě karikatur Otakara Šembery. Sobotu jsme věnovali úklidu, zejména okna volala po umytí a záclony po vyprání. A taky jsem o víkendu upekla další dva druhy cukroví - linecké a perníčky. A hned prvního prosince jsem načala všechny adventní kalendáře. Kromě těch, co jsem vám už představila, jsme s manželem měli ještě jeden společný - rumový.

První adventní svíčka - dvakrát adventní kalendář - uklízíme

Dvakrát zasněžená cesta z práce - Chodovská tvrz a výstava

V první prosincovém týdnu jsme vyrazili se synem a jeho ženou  na hospodský kvíz. Byl to příjemný večer a naše  úspěšná kvízová premiéra - povedlo se nám totiž vyhrát (cenou byla sleva na útratu). S mámou jsem si vyšla po nákupech a taky na oběd. Víkend pak byl ve znamení pečení. Pekli jsme další cukroví - pracny (ty pečeme s manželem vždycky v tandemu  a letos se nám povedlo  jeden plech spálit), linecké a perníčky.  V neděli jsem  pořádala pravidelné setkání s mými sběratelskými kamarády, takže na to jsem pekla štolu a šneky z listového těsta (to se naštěstí povedlo). Sice se nás sešlo méně, než bývá zvykem (řádící virózy si vybraly svou daň), ale bylo to fajn odpoledne.  

Dvakrát hospodský kvíz - pracny (ty nespálené) - perníčky

Třikrát z čajového setkání - noky s kančím na zelenině (Opatovské terasy)

Další týden byl už poněkud hektický - jeho začátek byl poznamenaný dlouhými poradami a taky to bylo období předvánočních posezení (pozvali mne jak z mého bývalého oddělení, tak i z bývalého odboru), takže domů jsem chodila většinou dost pozdě. V sobotu jsme se vypravili do Plzně na oslavu švagrových kulatin - bylo příjemné se při této příležitosti potkat s celou rodinou. A protože jsme v týdnu oslavili tak výročí svatby, tak jsme si ještě vyšli na večeři jen ve dvou. Kromě toho jsme stihli koupit i vánoční stromečky pro nás i pro mámu.

Pohled z okna (přestávka porady) - stromek na sídlišti - předvánoční posezení v práci - s kolegy na pivu (Švejk restaurant)

Kytka od manžela - předvánoční atmosféra  a panenka s houbovým ragů  (XXL restaurace) - oslava v Plzni 

Posledním předvánoční týden smutně poznamenaly události na Filosofické fakultě. Já  jsem se kromě předvánočních nákupů a úklidu stihla ještě zastavit  na výstavě  betlémů v Klementinu. V pátek a v sobotu jsem dodělala poslední vánoční cukroví, došli jsme k mámě postavit a ustrojit stromeček  a vystáli jsme frontu na kapra. Štědrý den jsme jako každoročně trávili s mojí mámou a letos ještě přibyl syn se ženou, což bylo překvapení trochu na poslední chvíli, ale příjemné.

Dvakrát z výstavy betlémů - o událostech na FF UK - poslední adventní svíčka

Klasická vánoční snídaně - pálím - ze štědrovečerního stolu - stromeček

Na Boží hod jsme byli jako vždy  u mámy na  obědě - a jako vždy byla tradiční svíčková. Druhý vánoční svátek jsme si pak doma s manželem užívali klidu. Mezi svátky jsem bohužel neměla dovolenou a chodila jsem do práce, ale i tak jsme stihla setkání s kamarádkou, se kterou jsem se neviděla od léta. Na sobotu jsme si naplánovali výlet do skanzenu v Kouřimi. Nejdřív to vypadalo, že zmokneme, ale nakonec jsme to stihli akorát mezi dvěma přeháňkami. No a poslední den roku jsme tentokrát netradičně strávili u mámy - ale s tradičním ovarem a chlebíčky.

U mámy na obědě - s kamarádkou na pokecu (Krušovické šalanda) - horká čokoláda (XXL restaurace)

Kouřim - skanzen a kostel sv. Štěpána - silvestrovský ovárek a chlebíčka.

Do bilancování celého roku se pouštět nebudu - úplně jednoduchý nebyl, ale přinesl i spoustu příjemných událostí a akcí (mezi nimiž hraje prim synova svatba). A plány a předsevzetí do toho, co dneska začal taky nechystám - on člověku život stejně vždycky připraví nějaká překvapení 😏

38 komentářů:

  1. Tak ať ten nový rok vyjde podle tvých představ )))
    PF 2❤️24
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Přeji hlavně zdraví po celý rok 2024 Tobě a všem kolem Tebe 🍀

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné shrnutí.Měla jsi pestrý měsíc a přeji i další podobné dny v novém roce

    OdpovědětVymazat
  4. Jak vidím, prosinec byla pěkná jízda!
    Stáňo, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, tak poklidný měsíc to úplně nebyl :).
      Hezký den

      Vymazat
  5. Prima shrnutí a bylo toho opravdu hodně !
    Měj se hezky!!
    Hanlka

    OdpovědětVymazat
  6. Marcela - Nordic Passion2. ledna 2024 v 16:12

    Je videt, ze jsi se nenudila:-), ale tak to ma byt:-). Tak hezky a prijemne pestry rok 2014, Stano. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, to jsem se tedy nenudila. Ale nestěžuju si.
      Hezký den

      Vymazat
  7. Tedy s tím ovarem mi děláš chutě!!! To miluju....

    OdpovědětVymazat
  8. to jsi měla pestré a krásné..Sv.

    OdpovědětVymazat
  9. Stáňo, tak v prosinci ses teda nenudila, stihla jsi toho požehnaně. My jsme silvestrovský ovar tentokrát neměli, snad první Silvestr bez ovaru. Byli jsme doma s manželem sami a dokonce on navrhl ovar nedělat. Překvapil mě teda hodně, to je fakt 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my jsme tedy celé koleno taky nesnědli, ale ze zbytku manžel udělal sulc ;-). U nás je ovárek tradice.

      Vymazat
  10. Pěkné měsíční shrnutí, taky ho vždy píšu až na závěr najednou a málokdy postupně :D. Ten hospodský kvíz mi připomněl, že jsem jednou na jednom taky s kamarádkami byla.. ale už je to 4 roky zpátky, každopádně se nám taky podařilo vyhrát – láhev vína :).

    Jinak přeji krásný nový rok, ať je zase o něco více radostnější a úspěšnější, než ten minulý :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, já v prosinci dokonce začala opravdu od prvního týdne - akorát mi to nevydrželo do konce měsíce...
      Hezký začátek roku (a zbytek taky :D)

      Vymazat
  11. Hezké shrnutí a i když jsi mezi svátky chodila do práce, stačila sis je užít a o tom to je. Přeji Ti v novém roce 2024 hlavně hodně zdraví, štěstí, lásky, pohody, spokojenosti a mnoho osobních i pracovních úspěchů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuji a i já přeji krásný celý rok 2024

      Vymazat
  12. Ahoj Stáňo, přeju Ti hezký nový rok, hodně zdravíčka a pohodu. Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Stáni,
    ještě dodatečně ti přeji vše nejlepší do nového roku! S těmi plány, co nevyšly, jsem na tom stejně. Jen v prosinci to byla dvě divadla a jeden koncert. Někdy to prostě nejde...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, holt už to tak v životě chodí a člověk musí hrát s těmi kartami, co dostane do ruky.
      Měj se pěkně

      Vymazat
  14. Ahoj Stáni, vše nejlepší do nového roku :) S tím závěrem plně souhlasím.

    OdpovědětVymazat
  15. uuu, rumový adventní kalendář zní velmi dobře :D a gratuluji k výhře na kvízu, já v prosinci taky na jednom byla a vůbec jsme nedopadli dobře :D jinak také přeji do nového roku jen to dobré, hodně štěstí a zdraví! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U kvízu záleží na tématech. Nám hodně zachránila synova žena, protože poslední téma byly modelky a tam jsme byli my ostatní převážně úplně marní :D

      Vymazat
  16. Ten prosinec je vždycky tak hektický měsíc, že to není ani možný. Stihla jsi toho požehnaně :) Já se věnovala hodně pečení cukroví a stihla jsem hned 2x navštívit trhy. S přítelem v Olomouci a jednou s mamkou :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  17. Moc hezky shrnuté. Prosincové ať už pracovní, nebo kamarádské posezení člověka sice potěší, ale taky mu vezmou spousty času. Horká čokoláda - ňam, jdu hledat tabulku, z čeho si jí vytvořím. pa a prima večer. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Horká čokoláda mi nejvíc chutná v restauraci nebo kavárně, doma si ji dělám málokdy.

      Vymazat
  18. Moc se mi líbí ty zasněžené fotky.

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)