sobota 13. ledna 2024

Vypáleno 12

 Zima je v plném proudu, dny jsou stále ještě krátké (protože "na Nový rok o slepičí krok"), takže příležitostí k zapálení svíček víc než dost. U nás navíc přišel svíčkám postupem času víc na chuť i manžel, takže u nás se teď pálí opravdu v podstatě denně.  Článek o vypálených svíčkách je tu tedy dřív než za měsíc, protože se mi tu nahromadila obvyklá pětice (co do druhů - co do kusů je to více, protože jsem zlikvidovala i  balení svíček do adventního svícnu a dvě totožné svíčky YC). 




Winter Woods (Yankee Candle)

Svíčky Yankee Candle asi nemusím nijak představovat, to je takový evergreen mezi svíčkami. Nekupuju si je příliš často, ale v Rossmannovi na ně mívají pravidelně před Vánoci slevu, takže jsem neodolala a koupila si rovnou dvě - jedna vyšla na 249 Kč. Měly příjemnou lesní vůni, která byla cítit hlavně v okolí svíčky, ale  při delším hoření hezky provoněla i pokoj. Měly docela výdrž a po vyhoření v obou klasicky zbyl asi centimetr vosku (začouzení skleniček je od zapalování, když už tam bylo méně vosku, při hoření svíčky nekouřily).

Adventní svíčky (Diana)

Svíčky na  adventní věnec jsem koupila taky v Rossmannovi (stály 139 Kč). Zaujala mne výrazná tmavočervená barva a líbilo se mi, že jsou číslované. Hořely moc hezky - téměř vůbec z nich netekl vosk. Měly docela výdrž - kromě té první nám žádná nedohořela do konce a pálili jsme je ještě po Vánocích na skleněné podložce pod svíčky.

Frost - Beere (Profissimo)

Po téhle svíčce s vůní "zmrzlé ovoce" jsem sáhla v DMku, hlavně díky ceně - 49,90 mi přišlo docela fajn a její červená barva mi přišla taková pěkně vánoční. Jak je vidět na fotce, vyhořela hezky až do dna. Vůně byla  příjemně ovocná, taková lehounce nakyslá, ale neměla výrazný dosah, byla patrná zejména v bezprostředním okolí svíčky.

Brusinka s vanilkou (Livarno)

Další vánočně červenou svíčku jsem koupila v Lidlu za 69,90 (v Lidlu vánoční svíčky oproti minulým letům myslím docela podražily). Vůně byla hlavně ovocná, ale byl tam cítit i nádech vanilky. Cítit byla hlavně v bezprostředním okolí svíčky, ale pokud hořela déle, tak celý pokoj přece jen lehce provoněla. Bez problémů vyhořela téměř až do dna.

Christmas Gift (Scented Candle)

Svíčku s vánočně laděným potahem jsem si přinesla z Rossmanna, kupovala jsem ji taky v rámci předvánočních slev (za 49,90).  Ve vůni jsem cítila trochu jablko, ale nebyla příliš výrazná - čekala bych ještě nějaké koření (skořici, vanilku, hřebíček...). Co se jí musí přiznat, je fakt, že hezky hořela (vyhořela opravdu zcela do dna) a hezky vypadalo světýlko prosvítající skrz potah. 

🔥

Dneska tu vyložený propadák nemám - nejmíň voněla asi svíčka Christmas Gift, ale my svíčky pálíme i pro atmosféru, takže nám to nějak moc nevadí. Pokud jde o vůni, tak se mi nejvíc asi líbila, kterou měly svíčky YC, ale špatná nebyla ani  brusinková svíčka z Lidlu.

41 komentářů:

  1. Stáni, i u nás se pořád pálí svíčky, máme to rádi. Díky za tvoji svíčkovou přehlídku. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, tak příjemné pálení i v dalších dnech :)

      Vymazat
  2. Svíčky mám taky ráda, ale teď už ani moc nepálím :D. Pěkné kousky :).

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé druhy svíček.Já je většinou dostávám od vnuček a některé jsem si nechávala pro parádu,
    ale letos jsem se rozhodla je vypálit.Takže mám dost prázných skleniček,do kterých kupuji malé svíčičky.Mám ráda jejich světlo a pálím také pořád a jak píšeš,tak to má rád i manžel,takže i u něho v pokoji se starám,aby tam pár světýlek bylo.Stáňo,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já taky nějaké skleničky od svíček používám dál jako svícínky na čajovky - hlavně ty, co mají nějaký plastový "převlek", takže zajímavě vypadají. Zbytek posílám dál prostřednictvím lokální darovací skupiny na FB - občas je někdo chce na domácí výrobu...
      Hezký nastávající týden

      Vymazat
  4. Stáňo, i já jsem svíčky z adventního svícnu pálila ještě myslím v týdnu, taky byly z Rossmanna a hořely pomalu a velmi způsobně :o) YC jsem měla myslím jablečný štůdl, tu jsem dostala, jablka voněla celkem hodně...
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já zatím měla YC jen dvě vůně (ten zimní les a pak zasněženou borovici) a ty voněly tak decentně, snesla bych i trochu výraznější vůni.
      Hezký den

      Vymazat
  5. Díky za recenzi. Taky jsou u nás ještě svíčky v permanenci a ještě asi nějaký čas budou.
    Pěknou neděli, Stáni !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ještě pár měsíců na svíčky určitě bude - u nás to vydrží minimálně do Velikonoc :)
      Hezký den

      Vymazat
  6. Ahoj Stáni, díky za svíčkové zpravodajství. Pálím celou zimu každý den, mám to taky ráda. Příjemnou neděli přeju, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, tak přeju další příjemné svíčkové svícení.
      Hezký den

      Vymazat
  7. Ahoj Stáni, moc pěkné kousky. Pro mě samé novinky, ale já mám svíčky teď hodně nastřádané hlavně z dárků, takže jsem už nějaký čas nic nekupovala. Momentálně jsem zhruba v půlce Yankee Candle Warm Vanilla, kterou jsem dostala od Eri a voní podle přítele jako krupicová kaše, takže mu vůbec nevadí a za mě je taky příjemná. Trochu bojuju s tím, že musí déle hořet aby odhořívala rovnoměrně, ale kdyžtak po roztopení oškrábu ty boky, co jsou výš a zatím to funguje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, tak já se svými YC neměla problém - hořely docela rovnoměrně. Teď mám svíčku Domol z Rossmanna a v té vosk taje z jedné strany méně, tak uvidím, jestli jí budu muset nějak pomoci...

      Vymazat
  8. Miluju svíčky. Teď je na ně ta správná doba, ale používáme je celoročně.
    Hezký den, Stáni. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolo, já pálím hlavně v zimě, v létě spíš na chalupě, ale rozhodně ne tolik.
      Hezký den

      Vymazat
  9. Pěkné kousky. Já dřív hodně pálila a tak svíčky furt dostávám, i když už dlouho u nás svíčka nehořela (jen tak pro atmosféru, jen na dušičky, Vánoce, při Vlně světla apod.), předchozí kočička si jich nevšímala, ale naše dvě magorky by tu lítaly s hořícím ocasem, tak si to nemůžu dovolit a neustále je a svíčku hlídat není ta pravá atmosféra :D

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, malé zvídavé děti a hyperaktivní kočky jsou se svíčkami těžko slučitelné :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  10. Stáňo také vesele pálím a určitě ještě budu. Mám moc ráda tříbarevné vonné svíčky Aura ve skle, vydrží dlouho a opravdu voní až do vyhoření. Zdravím, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tříbarevku jsem ještě neměla. Myslím, že jsem je viděla v místní vietnamské sámošce se vším, tak až tam budu mít cestu, mrknu, jestli je to zn. Aura a případně taky vyzkouším.
      Měj se fajn

      Vymazat
    2. Stáňo u Vietnamců jsou tyhle svíčky kolem 60,- jinak je kupují v drogerii PeMi, tam jsou za 80,-. Opravdu krásně voní a čryrhranou skleničku pak používám třeba na hyacinty nebo modřence, zasypu bílými kamínky a vypadá to skvěle, pá. 😉

      Vymazat
  11. Stáňo hodně jsi toho vypálila. U nás svíčky moc nejdou. Když jsem byla dítě (devět let), tak jsme od svíčky vyhořeli, tak že mám trošku v sobě blok a svíčku zapálím jen když nejde elektrika a to ji ještě pečlivě hlídám. Jinak svíčky vůbec nepoužívám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tomu rozumím. Ale ty ve skle v domácnosti se dvěma dospělýma považuju za relativně bezpečné (i když je hlídáme taky).
      Hezký den

      Vymazat
  12. Ahoj Stáňo, pěkná spotřeba. Vůně lesa a jehličí je super. YC mám snad taky jednu z Rossmanna. ♥ Krásný nedělní večer přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, u Rossmanna v těch slevách měli hodně omezený výběr, takže lesní vůně byla jasná.
      Měj se fajn

      Vymazat
  13. Taky stále pálím ostošest))) Máme dokonce ještě stromek. Nepadá a krásně voní, tak je mi ho líto vyhodit. Přeji krásný týden. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak náš stromek to už vzdal - v paneláku to prostě obvykle déle než do Třech králů nevydrží.
      Hezký den

      Vymazat
  14. Co se týče svíček, taky nejsem náročná. Pálíme taky hlavně pro atmosféru a vůně je jenom třešnička na dortu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám ráda i to samotné světýlko, takže střídáme ty voňavé a nevoňavé.

      Vymazat
  15. Marcela - Nordic Passion16. ledna 2024 v 19:27

    Stano, chapu tu potrebu palit, u nas ji bohuzel sdilim jen ja, manzel naopak:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, neztrácej naději - manžel pálení přišel na chuť až v poslední době...

      Vymazat
  16. Vija
    Pálím a pálím ráda. Čeká mě zapálit WoodWick, jsem zvědavá na praskající knot. Měj se hezky. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, mně se praskající knot líbil, manželovi bohužel ne, takže po první svíčka WW už žádná další s praskajícím knotem u nás nenásledovala.
      Hezký den

      Vymazat
  17. Yankee Candle jsou pro mě srdcovky a nedám na ně dopustit. :) Zrovna teď jsem poprvé zapálila vůni Soft blanket, která je nádherná. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu taky ještě jednu YC mám - dostala jsem ji k svátku, ale je květinová, tak si ji šetřím spíš na jaro.

      Vymazat
  18. Ahoj Stáni,
    moc pěkné vypáleno. Já jsem zrovna dodělala hruškovou svíčku a zase jsem vytáhla jednu Angel Wings, to je vůně, která se mi neomrzí.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, hrušková svíčka zní zajímavě. Já teď v práci pálím jeden z vosků od tebe a voní moc hezky a navíc má vůně skvělou výdrž.
      Měj se fajn

      Vymazat
  19. Ani jednu svíčku jsem doma neměla, ale kdybych tyto články dělala, tak za tuhle zimu by byly velmi bohaté. Pálím o 106.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My pálíme taky docela dost. Už tam mám nachystáno na další článek.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)