úterý 24. října 2023

Rebecca Zanetti - Zmiz dokud můžeš

 Od této autorky už jsem četla knihu Uteč, dokud můžeš, která vyšla asi před půl rokem.  A protože se mi líbila, uvítala jsem nabídku nakladatelství Grada, které mi pokračování této série s agentkou Laurel Snowovou, zaslalo v  rámci spolupráce. A navíc se mi knížka hodila i proto, že se aktuálně povaluji doma s nějakou otravnou virózou a rozptýlení opravdu přišlo vhod.



Ač se to zdá k neuvěření, vypadá to, že v rodném městečku Laurel opět řádí sériový vrah a jeho oběťmi jsou opět ženy - ženy hezké, chytré a samostatné. Ty jsou nalezeny vždy s brutálně rozbitým obličejem a uříznutýma rukama. A kolem svých obětí jsou vždy rozsypány okvětní lístky černých jiřin, což je květina považovaná za květinu zrady a  v této oblasti rozhodně není běžná.  Navíc to vypadá, že by v ohrožení mohla být i Abigail - nevlastní sestra Laurel. Podezření se začíná brzo točit i kolem jednoho ze starostových synů, což je teenager s ne úplně vzornou minulostí, a to vyšetřovatelům situaci taky nezjednodušuje. 


Případ opět vyšetřuje agentka Laurel Snowová, geniální, ale  nespolečenská agentka FBI, která má v Genessis Valley zřízeno od minulého případu provizorní pracoviště. Znovu se při vyšetřování setkává s rangerem horské záchranné služby Hugem Riversem, s nímž při minulém případu prožila jednu nečekanou, ale o to vášnivější, milostnou  noc. A oba trochu tápou, jak se po této zkušenosti k sobě chovat. Jako by se nic nestalo? Odtažitě? Kamarádsky?  Svou roli tu má rovněž Abigail -  donedávna netušená nevlastní sestra Laurel   Abigail se neustále se snaží s  nově nalezenou sestrou navázat užší kontakt, ale Laurel o to ovšem vůbec nestojí, protože ze své   krásné a chytré nevlastní sestry nemá po  minulém případu dobrý pocit. 


Kniha je docela vyváženým mixem detektivního pátrání po vrahovi a zmíněné romantické linky rozvíjející se  mezi Laurel a Hughem, který ještě doplňují trochu znepokojivé otázky související s Laurelinou sestrou  (protože Hugh má pravdu - jaká je statistická pravděpodobnost, že v malém mestěčku typu Genessis Valley budou v  krátké době po sobě řádit dva sérioví vrazi...?). Pokud jste četli první knihu této řady - Uteč, dokud můžeš, tak se vám nejspíš bude líbit i tato - je napsaná ve stejném stylu. Laurel a Hugh tvoří sympatickou hlavní dvojici doplněnou několika dalšími neméně sympatickými spolupracovník a jejich vztah se zajímavým způsobem posunuje.  Jen na pachatele jsem měla tentokrát podezření (do značné míry správně) už v půlce knihy, což se mi běžně nestává. Ale nebojte se - zůstanou tu otevřená i některá tajemství, abyste se mohli těšit na to, zda a kdy vyjde díl s dalším případem. A plus u mne kniha má i za pěknou obálku.
Knihu jsem získala v rámci spolupráce s nakladatelstvím Grada, na jehož e-shopu ji lze koupit.


Anotace
Agentka Laurel Snowová je zpět a kromě sériového vraha se musí vypořádat s komplikovaným vztahem se svou nově objevenou polovlastní sestrou. „Komplikovaný“ je však slabé slovo. Nejenže má Laurel podezření, že za záhadným zmizením jejich otce stojí právě Abigail, ale její nevyzpytatelné chování také Laurel ztěžuje život v rodném městečku. Přesto, když Abigail tvrdí, že ji někdo chce zabít, Laurelin instinkt chránit svou sestru se rozběhne na plné obrátky. Když se však v zasněžených horách začnou objevovat mrtvá těla, obklopená květy černých jiřin, je mezi nimi jedno pojítko: Abigail… Na scénu vstupuje Huck Rivers, zádumčivý ranger, který je stejně impulzivní a vznětlivý, jako je Laurel chladně analytická, což z jejich spojenectví činí tikající bombu. Aby se však postavila tak děsivě brilantnímu vrahovi, agentka bude potřebovat veškerou pomoc, které se jí může dostat. Záchrana sestřina života by ji totiž mohla stát ten její…
Vydalo nakl. Metafora v r. 2023, překlad V. Lásková, 368 str.











21 komentářů:

  1. Teď si nemohu vzpomenout, ale jméno Rebecca Zanetti mi není úplně neznámé - asi jsem něco četla. Děkuji za tvé hodnocení této knihy, dost mě zaujalo.
    Stáňo, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, možná si o předchozí knize četla tady u mne (první knihu ze série s Laurel jsem četla asi před půl rokem) a utkvělo ti v hlavě ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  2. Když v knihovně tento titul budou mít, sáhnu po něm.
    Díky za tip!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak doufám, že zaujme, pokud si ji půjčíš.
      Měj see fajn

      Vymazat
  3. Já už přečetla tolik knížek a mám i doma rozsáhlou knihovnu a pamatuji si pouze knížky z poslední
    doby.Kniha mě zaujala a tak si opět píšu.Jsem ráda,když mám tipy na knížky a vím co chci,když si je
    na stránkách knihovny objednávám.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, jeden z důvodů, proč píšu takovéto recenze - aspoň si uchovám, o čem ta knížka byla :). Je to vlastně takový můj čtenářský deníček
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Na sérii jsem koukala, ale nakonec jsem si říkala, že toho mám hodně a další detektivní sérii rozečítat nechci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já nelituji, že jsem si ji vybrala - Laurel a Hugh mne baví.

      Vymazat
  5. Marcela - Nordic Passion26. října 2023 v 20:31

    Myslim, ze popis nezni vubec zle, hezky vecer, Stano. M.

    OdpovědětVymazat
  6. Stáni, zajímavá kniha. Měj se pohodově, doufám, že už je ti líp.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, díky - byla to taková klasická viróza, co trvá týden, takže už se z ní hrabu :)

      Vymazat
  7. Ahoj Stáni, to vypadá výborně. Doufám, že už je ti lépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, je to taková klasická detektivka s romanickou linkou. Nic náročného, takže ideální do postele k té viróze :).

      Vymazat
  8. Já tě obdivuju, že jedeš jednu detektivku za druhou. Já to musím prokládat něčím nenáročným.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, já považuji detektivky za nenáročné čtení :) - takové pohádky pro dospělé, kde zlo je (většinou) potrestáno. Hezky si při jejich čtení odpočinu

      Vymazat
  9. Ahoj Stáni,
    kniha na mě už doma čeká a já se na ni rozhodně těším...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)