sobota 7. října 2023

Vypáleno 10

 Článek o vypálených svíčkách, voscích a aromaolejíčcích už tu nebyl skoro půl roku. Já v létě svíčky moc nepálím a letos nedošlo ani na aromaolejíčky. Přestěhovala jsem se do jiné kanceláře, takže už mne po ránu závodní kuchyně "neoblažuje" svými vůněmi a já tedy nemám takovou potřebu tyhle "vůně" kompenzovat zapálenou aromalampou (a taky jsem se teprve teď, po dvou měsících dohrabala na dno stěhovacích beden a vylovila z nich  aromaolejíčky). Ale s krátícími dny přece jen u nás na svíčky došlo a tak si mi tumkonečně sešla obvyklá pětice.



Mandarin, clove & cinnamon (Mark&Spencer)
 
Tyhle čajové svíčky jsem dostala jako dárek od synovy tehdy ještě přítelkyně (nyní manželky😉) k loňským Vánocům. Dopálila jsem je ještě někdy na jaře, ale do posledního článku se zřejmě nějak nevešly. V krabičce s hezkým, vánočně laděným, motivem je 24 čajových svíček. Měly příjemnou vánoční vůni, ve které dominovala skořice. Čajovka vydržela hořet asi 4 hodiny a vyhořela opravdu až do dna. Vůně nebyla nijak intenzivní, jen velmi jemně provoněla pokoj, ale na čajovku bych to hodnotila jako dost dobrý výkon.

Guava - Lychee (Aromatherphy) 

Velká tříknotová svíčka v elegantním skleněném obalu s víčkem měla vůni  guavy a liči. Byla velmi příjemná - taková svěže  ovocná, lehce nakyslá. Hezky provoněla místnost a vyhořela téměř do dna. Kupovala jsem ji už asi před rokem v Pepcu, tenkrát stála 120 Kč.

??? (Aromatherphy)

Velkou tříknotovou svíčku ze stejné řady, jako byla předchozí svíčka, jsem vyswapovala na FB (za láhev Jaru 😉).  Název svíčky obsahující název vůně nevím - cedulku, kde je vůně uvedená, měla svíčka  strženou (ona je na ní taky cena a předpokládám, že ji původní majitelka dostala jako dárek). Podle mne měla takový levandulovo-mýdlových charakter. Byla sice docela výrazná, ale  ne nějak přehnaně vtíravá, a dokázala slušně provonět místnost. Vyhořela téměř do dna.

 Winter Wood  (Yankee Candle) 

Moje první svíčka Yankee Candle 😉. Koupila jsem jí někdy loni před Vánoci, když  na ně měli v Rossmannovi výrazné slevy (stála 299 Kč). Měla docela příjemnou lesní vůni (a s ní korespondující zelenou barvu vosku), ale  bohužel byla cítit hlavně u svíčky, pokoj provoněla jen velmi lehoučce, skoro neznatelně. Hezky pravidleně hořela, vydržela docela dlouhou, po dohoření  ale ve sklenice zůstal ještě asi centimetr nevypáleného vosku (někde jsem se dočetla, že to tak u svíček YC je, mně to přijde trochu zvláštní).

Woodland pine (Arome) 
 Tuhle svíčku obchodě Mika, kde ji měli ve slevě za pouhých  39,90 - asi proto, že na obale je vánoční stromeček, což v parném létě, kdy jsem ji kupovala, bylo trochu zvláštní. Líbil se mi její obal ze zeleného skla doplněný zlatým víčkem. Svíčka docela slušně hořela, i když vosk se rozpouštěl z jedné strany víc a přišlo mi, že docela rychle  vyhořela. Voněla po  smolnatém bovicovém dřevu. Vůně byla moc  příjemná, ale byla cítit spíš jen v okolí svíčky. 

🔥

Z této pětice mne asi nejvíc zaujala svíčka guava - lytchee z Pepca, a to díky své svěží ovocné vůni. Trochu zklamáním pro mne nakonec byla svíčka YC. I když nemůžu říci, že by byla  špatná, tak je to taková trochu ikonická značkaa čekala jsem od ní rozhodně víc, než jsem dostala (hlavně mne zklamal malý dosah vůně).

 

32 komentářů:

  1. Stáňo, svíčky z Marks and Spencer jsem taky měla, jiné, ale voněly velmi příjemně. Z Pepca jsem zatím žádnou neměla, nevypadají vůbec špatně!
    Ten zbylý vosk na dně je prý z bezpečnostních důvodů (mají to i svíčky z Ikea), sklo by mohlo prasknout... I těch hezky vonících zbylý vosk přesunu do aromalampy...
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, něco takového jsem si myslela. Ale měla už jsem spoustu svíček ve skle, které vyhořely v pohodě až do dna. Zbylý vosk se chystám taky rozpustit a používat do aromalampy (uvidím jestli bude vonět třeba líp) nebo ho dám mámině kamarádce, ta dělá doma svíčky sama.
      Hezký nastávající týden

      Vymazat
  2. Stáňo, já osobně svíčky sice mám, ale nepoužívám. Jak ji zapálím, tak manžel jde a sfoukne ji...tak svíčky, které dostanu, zase posílám dál. ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tak manžel docela dlouho svíčkám vzdorovat, ale v poslední době si je docela oblíbil. Takže teď u nás svíčky víc "frčí", ale spíš v zimě, než za slunečného letního počasí ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  3. Yankee Candle má skvělé svíčky, na ně nedám dopustit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám tu ještě jednu, tak uvidím... Měla jsem vosky a ty nebyly špatné.

      Vymazat
  4. Jo,jo začíná zase světýlkování. Vyzkoušenou mám značku Yankee Candle- za mne spokojenost.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když čtu komentáře, tak to vypadá, že možná bude "závada" na mém nose :D.
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Ahoj Stáno, to mě mrzí, že první zkušenost se svíčkou YC je takto slabá. Proto já asi nejvíc pálím ty vosky. JInak pěkné skore. ☺♥ Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, ono to skóre je skoro za půl roku - poslední článek o svíčkách tu byl někdy v dubnu :). Ale teď jsme dopálili jednu na chalupě a s zkrátícími sny jich začne přibývat...
      Měj se fajn

      Vymazat
  6. Měla jsi teda pořádnou zásobu. Já už taky začínám pálit.
    Přeji hezké nedělní odpo. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, hlavně jsem vlastně měla tři poměrně obří svíčky a jak v létě zas tolik nepálím, trvalo dlouho, než jsem je zlikvidovala.
      Měj se krásně

      Vymazat
  7. Taky jsem přes léto svíčky téměř vůbec nezapalovala, ale s příchodem podzimu se to změnilo, i teď mám jednu zapálenou :) Já mám svíčky od YC moc ráda a ty druhy, co mám doma, tak mi vždy i krásně provoní celou místnost :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My taky začínáme pálit pravidelně. Čerstvě jsem zapálila druhou YC, co jsem koupila loni ve slevě . Vypadá to, že ta bude trochu úspěšnější, pokud jde o provonění místnosti.

      Vymazat
  8. Svíčky miluji všech možných vůní a těším se,že budu pálit až do jara.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
  9. Vija
    Máme podzim a s ním začínám pálit i já, mám to ráda. Svíčky u nás musí být, nejen pro vůni, ale pro celkovou atmosféru klidu a pohody. Měj prima dny. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, taky pálím svíčky kvůli atmosféře.
      Měj se fajn

      Vymazat
  10. Já za léto nevypálila prakticky nic. Až teď začíná mé období pálení svíček :D :) Aromaolejíčky také ráda používám. Přijde mi, že často místnost provoní mnohem více.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já aromaoleje používám hlavně v práci, doma kvůli atmosféře sahám víc po svíčkách

      Vymazat
  11. Ahoj Stáni, neměla bys tip na nějaké Swapovací skupiny? Mně se doma teď sešly dvě svíčky - skořicovojablečná a pak jedna taková unisexová a vůbec mi nesedí, tak bych je ráda vyměnila za něco užitečného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, tipy ode mne pro tebe nebudou moc použitelné - já swapuju v lokálních swapovacích skupinách (tj. v Praze - a ještě ne celé). Chce to si na FB najít nějakou lokální skupinu, kde to bude možné si domluvit osobní předání (protože úři dnešních cenách poštovného asi nemá cenu u běžných věcí si výměnu posílat ani poštou ani přes Zásilkovnu).

      Vymazat
  12. Stáni, já přes léto vůbec nepálila, ale teď už jsem to rozjela, svíčkové období začalo 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já v létě pálím taky výrazně míň a letos zvlášť. Ale teďuž zapaluji skoro denně

      Vymazat
  13. Já přes léto taky moc nepálím, ovšem teď si to zase vynahrazuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, svíčková sezóna je tu a jak se udělala zima, budu pálit o to víc...

      Vymazat
  14. O svíčkách YC jsem slyšela totéž, že nedohoří až do konce. Za mě je to předražená sranda, jejich složení (hlavně teda parafínový základ) není nic moc za tu cenu. Z dnešního výběru mě nejvíce zaujaly čajovky z MS, těm bych ráda dala šanci.

    Přes léto jsem taky nic nepálila, až teď na podzim pomalu začínám. V létě jsem aroma olejíčky používala jen do sušičky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, nevím, jestli ty čajovky MS nebyly loňská vánoční limitka... Jinak svíčka YC z článku byla moje první velká ve skle (předtím jsem měla jen votivku a asi dva vosky) a úplně mne nenadchla. Teď mám ještě jednu, taky z loňských slev a ta voní trochu výrazněji. Já v aromaolejíčkách "jedu" v práci, doma pálím svíčky - dost často i nevoňavé, jen kvůli atmosféře.
      Hezký den

      Vymazat
    2. Já mám právě ráda aromalampy, takže jsem vybavená spíše čajovkami a olejíčky. Zrovna ty vánoční vůně jako zmiňovaná z MS mám nejraději. Budu se tam muset kouknout, jestli nemají něco podobného i letos - byl by to i pěkný dárek.

      Vymazat
  15. Ahoj Stáni,
    já znám svíčky z Pepca a mám je ráda. Měla jsem tu zelenou, ta voněla moc hezky.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)