středa 27. března 2024

Lisa Regan - Nečekaná přiznání

 V poslední době čtu možná o malinko rychleji než stačím psát recenze, takže na knihu Nečekané přiznání od Lisy Regan jsem málem zapomněla, byť jsem ji přečetla už asi před třemi týdny. Tentokrát nejde o recenzní výtisk, knihu jsem si koupila společně s přechozím dílem Matčin hrob na Knihobotu, protože jsem se rozhodla dočíst tuto sérii celou...



Josie po posledním případu odešla z čela dentonské policie a pracuje znovu jako detektiv. Současně se sžívá se svou nově objevenou rodinou a navíc se mezi ní a poručíkem Noahem začíná rozvíjet hlubší vztah. Do toho všeho zasáhne nález těla mladíka, který byl zastřelen u jednoho z dentonských domů. Už při cestě na místo činu Josii zarazí  známá adresa - místem činu je totiž příjezdová cesta k domu Gretchen Palmerové, což je jedna z členek Josiina týmu. Josie, která sama Gretchen do řad dentonské policie přijímala, odmítá  uvěřit, že by Gretchen mohla být pachatelkou vraždy, a to vzdor tomu, že Gretchem zmizela, i vzdor dalším podezřelým okolnostem. O její nevině je přesvědčena dokonce i v okamžiku, kdy se Gretchen sama přihlásí policii a prohlásí, že mladíka zastřelila.


Základem příběhu je Josiino pátrání po důkazech o Gretchenině nevině, které jí postupně zavádí do její minulosti. Do minulosti, která nebyla rozhodně jednoduchá, ale naopak plná problémů. Navíc ve městě dojde k další vraždě - brutálnímu zabití mladého páru a tak Jossie má skutečně co dělat, aby případy rozmotala a dokázala nevinu své spolupracovnice, ve kterou věří málokdo. Současně jsou do příběhu vloženy kapitoly o vraždách takzvaného Škrtiče spřízněných duší, které se udály před dvěma desetiletími, a čtenář se jen může dohadovat, jakým způsobem budou s celým případem zavražděného mladíka souviset.


Tato kniha je čtvrtým případem ze série s Jossie Qiunovou, ale dal by se určitě číst samostatně, protože děj z minulých případů tu nehraje až takovou roli. A musím říci, že autorka stále drží nastavenou úroveň - její případy jsou napínavé, mají spád i překvapivé rozuzlení. Jen mám pocit, že pokud jde o zločinnost v Dentonu, tak si policisté v podstatě vystačí sami - už čtvrtý příběh nějakým způsobem souvisí s policisty a jejich jednáním, případně s jejich minulostí.


Anotace
Když je na příjezdové cestě domu v Dentonu nalezeno tělo mladého studenta s fotografií připnutou na límci, je detektiv Josie Quinnová na místě činu jako první. Dům patří Gretchen Palmerové, obětavé člence Josiina týmu, která ale zmizela. Josie ani na okamžik neuvěří, že by pachatelem mohla být Gretchen, a pracuje nejen na tom, aby vyřešila smrt mladíka, ale i na tom, aby našla svoji kolegyni. Jenže ta se o pár dní později sama přihlásí na policii a chce se nechat zatknout. Josie ví, že Gretchen v žádném případě vrahem být nemůže. Ale proč by se přiznávala k vraždě, kterou nespáchala? Při pátrání v Gretchenině životě obestřeném spoustou záhad a bílých míst Josie odhalí souvislost mezi chlapcem, fotografií a zničujícím případem z Gretcheniny minulosti. Ale když už si Josie myslí, že začíná rozmotávat spletená vlákna případu, stane se ve městě další zločin – tentokrát brutální vražda mladého páru. Dokáže Josie zjistit pravdu včas, aby zachránila svou kamarádku před doživotním vězením, nebo jistou smrtí?
Vydalo nakl. Cosmopolis v r. 2022, překlad K. Elisová, 368 str.



14 komentářů:

  1. Stáňo, máš můj obdiv. Číst teď prostě nezvládám...
    Přeji hezký den a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, kdybych méně četla, tak bych víc spala a taky měla doma víc uklizeno ;-) (ani jedno by nebylo marné :D).
      Hezký den

      Vymazat
  2. Matčin hrob jsem četla nedávno, takže na seznam do knihovny si píšu i tento titul.
    Měj se hezky a měj pohodové svátky jara !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matčin hrob jsem četla nedávno a taky se mi moc líbil.
      Hezké svátky

      Vymazat
  3. Stáni, moc děkuji za báječnou recenzi a hlavně za tip na prima čtení. Tento žánr mám moc ráda.
    Měj hezké dny. 🍀🥚

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, rádo se stalo a ať se ti knížka líbí, pokud se do ní pustíš.
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Stáňo, autorku znám a něco už jsem od ní přečetla, její knihy se mi líbí, takže díky za další tip 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, zanedlouho bude tip i na poslední novinku - včera jsem ji dočetla ;-)
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Autorku také znám,četla jsem Matčin hrob a tak si píšu i tuto knihu.Seznam knih mi nějak narůstá,ale jsem ráda.Stáno,měj hezké velikonoční svátky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, nic si z toho nedělej, já mám doma slušnou hromádku nepřečtených knih ;-)
      Hezké svátky

      Vymazat
  6. Tuhle sérii si už dlouho plánuju přečíst, ale ještě jsem s tím nezačala. Knížek na pokračování je hodně, místa na ně málo. 🙂
    Děkuji za další tip na četbu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolo, místo je problém - to je fakt. Já už některé knihy poslala dál (třeba ke thillerům se už většinou nevracím).
      Hezký den

      Vymazat
  7. Tahle série je skvělá. Teď jsem dočetla osmý díl. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Osmý díl už mám přečtený taky, dokonce už napsanou recenzi, jen ještě fotky musím dofotit. Taky mne tahle série chytla. Ale ještě mi tuším dva díly chybí...

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)