neděle 17. března 2024

Adele Parks - Připoutaná

Loni jsem přečetla od této autorky knihu Jen moje štěstí o tom, co si lidmi může udělat neočekávaná výhra.  A protože se mi tato knížka dobře četla a líbila se mi, moc jsem neváhala, když jsem dostala od nakladatelství Grada nabídku si přečíst i její právě vydanou novinku.



 Dva manželé, kteří nahlásili policii, že pohřešují své manželky. Leight odjela odjela jako obvykle za prací - pravidelně kvůli ní bývá několik dní mimo domov. Předtím připravila své rodině - manželovi Markovi i nevlastním synům Sebovi a Oliemu vše potřebné. Kai odjela jako obvykle za svou nemocnou  matkou, kterou pravidelně navštěvuje v v hospicu. Poslala svému manželovi Daanovi zprávu, že matčin stav se zhoršil a že u ní zůstane déle,  od té doby už se ale neozvala. Policie stojí před zapeklitým oříškem - kam se obě ženy vlastně poděly? Staly se obětí únosce nebo jen prostě utekly od manžela...


O mnoho víc asi o příběhu prozradit nemůžu, abych případné čtenáře nepřipravila o napětí při čtení a  momenty překvapení. Takže snad jen to, že jednotlivé kapitoly knihy jsou psané z pohledu téměř všech postav, které se v příběhu objeví, a některé z nich se vrací několik let do minulosti. Neměla jsem ale velký problém se v nich po chvíli zorientovat - každá kapitola je označena jménem postavy, z jejíhož pohledu je psána, i časem, kdy se odehrává. 


Knihu bych hodnotila jako dobře  napsaný psychothriller, který mne při čtení dokázal udržet v napětí, byť možná lehké zkrácení by mu prospělo. Nicméně má zajímavou a velmi dobře vystavěnou zápletku a navíc autorka pro čtenáře  nachystala několik  zvratů a nečekané rozuzlení.  Pokud vám vyhovují spíše thrillery, ve kterých není přehršel násilí a neodkapává krev z každé stránky, tak vám knížku myslím mohu s klidným svědomím doporučit. 


Anotace
Lidé se ztrácejí každou chvíli – většina z nich uteče od nepříjemností, další se jim naopak řítí vstříc a jen někteří si najdou cestu zpátky. Leigh Fletcherová – šťastně vdaná nevlastní matka dvou úžasných chlapců. Její manžel Mark tvrdí, že nemá ponětí, kde se jeho žena nachází. Jednoduše odešla do práce a už se nikdy nevrátila domů. Rodina je naprosto zdrcená. Kai Janssenová – šťastně vdaná za bohatého holandského podnikatele Daana. Odešla z jejich luxusního londýnského bytu i oslnivého života bez ohlédnutí. A pak jako by se propadla do země. Daan je strachy bez sebe. Dvě pohřešované ženy pocházejí z naprosto odlišných světů – je možné, že spolu jejich zmizení souvisejí?
Vydalo nakl. Cosmopolis v r. 2024, překlad S. Tobiášová, 312 str.



27 komentářů:

  1. Čtení nevypadá vůbec špatně )))díky za sdílení postřehů.
    Přeji hezký týden.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo, tipy od tebe jsou vždycky dobré, děkuji a píšu si.
    Měj hezké pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, jsem ráda, že se mé knižní tipy líbí.
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Ahoj Stáni,
    já si knihu na recenzi nakonec nevybrala a teď si říkám, jestli jsem neudělala chybu...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jestli si ji chceš přečíst, pošlu :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Děkuji za pěknou recenzi. Předchozí knihu jsem sice nečetla, ale tahle mě zaujala. Ukážu ji mamce, protože ke mě do knihovny už by se nejspíš nevešla. 🙂
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolo, ani kniha Jen moje štěstí nebyla špatná. Jinak ty knihy spolu nijak nesouvisí, není to série, takže je lze číst v libovolném pořadí.
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Stáni, báječně napsaná recenze, která ve mně probudila zájem přečíst si víc. Už jsem si titul a autorku poznamenala. Moc děkuji za tip na další četbu. 💓🍀
    Měj prima dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, jsem ráda, že tě recenze zaujala.
      Hezký den

      Vymazat
  6. Kniha mě zaujala a tak už ji mám zapsanou.Jak já se těším až budu moci více číst.
    Stáňo,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  7. Co myslíš, že naťukám do komentáře ? No přeci.... píšu si !
    Měj se hezky a díky za tip.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, jsem ráda, že se ti mé tipy líbí a inspirují tě.
      Měj se fajn

      Vymazat
  8. Stáňo, píšu si na seznam, díky za tip 😉

    OdpovědětVymazat
  9. Psychothrillery mám ráda, takže díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  10. Marcela Nordic Passion19. března 2024 v 20:16

    Stano, zní to dobre😊. M.

    OdpovědětVymazat
  11. Sice to není knížka úplně pro mě, ale věřím, že si najde své čtenáře :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, pro tebe by byly spíš Vánoce na skotském hradě :)

      Vymazat
  12. Stáni, díky za další recenzi. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  13. Wow, tohle bude také pecka! :) Přidávám si na seznam. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)