neděle 10. března 2024

Co jsem taky ochutnala 65

 V únorové přehlídce toho, co jsem ochutnala tentokrát najdete hodně snacků, které jsem využila jak na výletech na dovolené, tak na porady i  při poněkud hektickém pobíhání mezi prací a mámou ve špitále. Ale kupodivu jsou tu i dvě základní suroviny a taky jeden sýr...



Akora Vollmilch (Balshen) 
Koupeno - Billa. Balení - 150 g Cena  - 19,90 (sleva)
Na perníková srdíčka v čokoládě jsem narazila v povánočním výprodeji za hodně dobrou cenu, tak jsem je přihodila do košíku. Jsou plněná marmeládou a potažená mléčnou čokoládovou polevou. Byla krásně měkká, ale poněkud víc sladká  (mně by asi víc chutnala s hořkou polevou). Ale nákupu nelituju.

Crémiot (President)
Koupeno - Billa. Balení - 200 g Cena  - 72,90 (sleva)
Smetanový sýr s bílou plísní na povrchu byl hezky krémový a měl přiměřeně silnou kůrku. Nebyl příliš "voňavý" a na dobrém chlebu s máslem mi fakt chutnal. 

Smoothie Hrozny, malina, chia (Albert)
Koupeno - Albert. Balení - 200 ml. Cena - 25,90 (sleva)
Smoothie nebylo nijak husté ani přeslazené a ocenila jsem  absenci malinových jadérek.  Nebylo přeslazené a chuťově to byla  taková vyvážená, kombinace, nepřevládala ani jedna ze složek. Neobsahuje přidaný cukr, což je fajn.

 Lifebar Orange in choco (Lifefood)
Koupeno -BioDay. Balení - 40 g. Cena - 33 Kč (sleva)
Tyčinka je potažená tenkou vrstvou čokoládové polevy. Nemá patlavou konzistenci, na skus je cítit obsah mandlí i  zlomků kakaových bobů. Chuť není nijak přehnaně sladká, dominuje spíš hořká chuť kakaových bobů a cítit je i chuť pomeranče. Za mne velmi dobrá tyčinka, jen běžná cena je už dost vysoká (přesahuje 45 Kč, já ji kupovala v akci 2+1 zdarma).

Bio kokosová  mouka (Aveni)
Koupeno - ? Balení - 250 g. Cena - ? (podle netu asi 60 Kč)
Tuhle mouku jsem nedávno objevila zastrčenou ve špajzu, vůbec netuším, kde se u nás vzala.  Balení ve folii ji opravdu dobře ochránilo, protože jsem ji našla už lehce po době doporučené spotřeby a byla úplně v pohodě.  Je hezky jemně mletá a voní po kokosu. Při používání je třeba počítat s tím, že má vysokou nasákavost, takže je třeba buď přidat tekutiny nebo ubrat mouku. Bábovka upečená z ní byla vláčná, jen se trochu trhala při vyklápění z formy. 

Organic Coconut Sugar (Kokonati)
Koupeno - e-shop Pravé Bio. Balení - 500 g. Cena  - 155 Kč
Kokosový cukr je vyroben lisování nektaru z květů   kokosových ořechů a pochází ze Srí Lanky a jde o raw výrobek.   Má nahnědlou barvu, konzistenci asi jako cukr krupice a lehce karamelovou chuť. Při skladování má trochu tendenci tvořit hrudky, ale díky tomu, že byl kromě papírové krabičky balený ještě opětovně uzavíratelném plastovém sáčku, tak to nebylo nijak hrozné.

Lifebar Superfoods Chia pistachio (Lifefood)
Koupeno -BioDay. Balení - 47 g. Cena - 33 Kč (sleva)
Tyčinka je docela sladká (i když musím přiznat, že s ohledem na tom, že základem jsou datle, jsem se bála, že bude ještě sladší), ale v chuti jsou hodně cítit i oříšky (nejvýraznější mi přišly ty pistácie a pak mandle), takže celkově mi špatná nepřišla (ale vzhledem k běžné ceně si nejsem úplně jistá, jestli ji musím mít znovu)

 Raw energy Cocoa and cocoa beans (Bombus)
Koupeno - Rossmann. Balení - 50 g. Cena - 29,90
Raw tyčinka, v jejíž chuti převažovala spíše hořká kakaová chuť, díky které nepůsobila přeslazeně, ačkoliv základem jsou datle. Na skus v ní hezky křupaly kousky kakaových bobů. Pokud chcete nějakou nepříliš sladkou raw tyčinku, tak tohle není špatná volba.

Protein+ Pineapple, banana, mango (Day Up)
Koupeno - DM drogerie. Balení - 100 g. Cena - 33,90
V chuti této kapsičky jsou cítit všechny tři ovocné složky, ale bohužel má díky obsahu syrovátkového proteinu takový  zvláštní ocásek, který mi trochu vadil. Znovu ji proto asi mít nemusím, byť jinak mám ovocné  kapsičky jako rychlou svačinu ráda. 

Fruits Apple, strawberry, lychee ( Day Up)
Koupeno - DM drogerie. Balení - 100 g. Cena - 28,90
Tato kapsička je čistě ovocná, v její chuti dominuje jablko, ale i jahoda je tam docela cítit, byť netvoří ani 20 % obsahu. Naopak liči jsem v chuti vůbec nezaznamenala. Nemůžu říci, že by byla špatná, ale znám stejné nebo lepší za výrazně cenu.

Višně v hořké čokoládě (Albert)
Koupeno - Albert. Balení - 150 g. Cena - ? (podle netu 48,60)
Tuhle sladkost mi donesl z nákupu manžel, který zná mou slabost pro bonboniéry Mon Cheri - že prý by mi to mohlo chutnat. A chutnalo - kombinace hořké čokolády a proslazených višní, které mají i trochu nakyslý akcent, je zajímavá.  Odpustila jsem jim i to, že dvě višně obsahovaly uvnitř zlomky skořápek, a až si budu chtít někdy zamlsat, tak si je klidně koupím.

Butter Cheese Stick (Billa Premium)
Koupeno - Billa. Balení - 100 g. Cena - 38,80 (sleva)
Máslové tyčinky se sýrem a semínky jsem objevila díky naší sekretářce, která je koupila jako pohoštění pro návštěvy a já jí jednu uzmula. Zaujala, tak jsem je při nákupu v Bille přihodila do košíku. Tyčinky jsou křehké,  mají příjemnou sýrovou chuť, jsou jen lehce slané, zato bohatě posypané semínky (dýně, lněné semínko, slunečnice). Zmizely hodně rychle ... Jsou balené v plastové vaničce a ještě v krabičce, takže nehrozí, že je člověk domů donese totálně rozlámané. Krabička má navíc podle mne pěkný - elegantně a trochu luxusně působící design.  

Butter Cheese Butterflies (Billa Premium)
Koupeno - Billa. Balení - 100 g. Cena - 38,80 (sleva)
Další varianta máslového sýrového pečiva - tentokrát ve tvaru motýlků. Obsahuji sýr Edam a Goudu, jsou sýrem i lehce posypané. Platí o nich v podstatě do samé, co o tyčinkách - jsou křehké, sýr v nich je hezky cítit, jen bych řekla, že jsou náchylnější k lámání - některé kousky byly v balení rozlomené. Ale jinak mi chutnaly taky.


Nejvíc mi asi chutnaly sýrové tyčinky se semínky z prémiové řady Billy, ale ani višně v čokoládě z Alberta nebo sýr President nebyly marné. K opětovné koupi mne nepřesvědčily kapsičky Day Up - vyložený propadák to tedy nebyl, ale za tu cenu asi umím koupit něco onačejšího ;-)


28 komentářů:

  1. Stáňo, musím říct, že z tvého výběru znám jen sýr. Ty tyčinky mě tedy zaujaly...
    Měj klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, to jsem zvědavá, jestli budou chutnat i tobě (i když - ty si určitě umíš upéci lepší ;-)).
      Hezký den

      Vymazat
  2. ty višně nejsou špatné...Sv.

    OdpovědětVymazat
  3. Stáni, parádní ochutnávka 👍👍, znám jen sýr, ostatní je pro mně neznámé.
    Zaujala mně srdíčka, občas je prima si osladit život a nabrat energii.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, ta srdíčka byla myslím nějaký povánoční výprodej, předtím jsem je v Bille neviděla. Ale dobrá byla.
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Ahoj Stáni,
    u mě jednoznačně vedou ty poslední sýrové krekry ve tvaru motýlků. Mrknu se po nich, díky za tip!
    Měj se krásně, Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Tyhle tyčinky mi vždycky chutnaly, ale já se nedokážu přenést přes tu jejich vysokou cenu :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je taky nehodlá kupovat úplně běžně, ale občas si přece jen dopřeju...

      Vymazat
  6. V obchodě bych asi nešáhla po žádném produktu, máme hodně rozdílné chutě :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona taky tohle není kompletní přehlídka toho, co jím (vaříme normálně ze základních potravin ;-)). Tady se většinou sejdou různé snacky a mlsky...

      Vymazat
  7. Stáni, skoro nic z toho neznám, ale ochutnala bych téměř všechno. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  8. Stáňo, některé věci znám a také jsem je ochutnala. Jen v mnoha těchto potravinách ač je uvedeno, že jsou například máslové, tak je přidán palmový olej a to i v čokoládě u višní, tak že pro mě nepoživatelné. Mám na palmový olej alergii. Jinak na chuť je to dobré...ale já už musím sledovat přesné složení a obsah tuků a použity druh. Palmový tuk mi nedělá dobře a trvalo dlouho, než jsem na to přišla. Vlastně na to přišel můj prakticky lékař... protože se stín už setkal u více lidí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oprava: s tím už setkal...

      Vymazat
    2. Jaro, myslím, že u těch slaných snacků z Billy jsem složení kontrolovala a palmáč tam fakt nebyl. Já na něj sice alergii nemám, ale taky se snažím dávat přednost jiným tukům. Je fakt, že palmový olej je třeba hodně v polevách na nanucích
      Hezký den

      Vymazat
  9. Sýr znám a určitě bych přihodila višně v hořké čokoládě a sýrové tyčinky. To ostatní bych klidně ochutnala, ale asi bych to do nákupního košíku nehodila.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, to máme vlastně podobné "topky" :D
      Hezký den

      Vymazat
  10. Jó, samé dobroty. Já jsem teďka narazila na čokoládu raffaello a je to moje závislost :( :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Raffelo zrovna moc nevyhledávám (ale když se k mně dostanou, tak nepohrdnu), takže myslím, že ani v podobě čokolády bych to nijak moc nevyhledávala.

      Vymazat
  11. Zaujal mě sýr a hlavně ty višněěě)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Stáni, ty pochutiny z Billy vypadají super. Já bych potřebovala dojet na nějaký nákup, ale vůbec se mi nechce a také musím najít nějaký recept na levné, ale chutné slané pečení na prodej při jedné místní akci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, co zkusit slané tyčinky z tvarohového těsta (250 g ml. mouky, 250 tvarohu (kostka) a 250 g másla (nebo Hery). Zpracovat těsto, rozválet, nakrájet na tyčky nebo jiné tvary posypat (semínka, paprika, strouhaný sýr, kmín) a upéct. Díky různým posypům to na pohled budou různé varianty...

      Vymazat
  13. Ty raw tyčinky jsem kdysi milovala :D. Jinak samé dobroty :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si raw tyčinku kupuju nejvíc na výlety nebo na porady - prostě když potřebuju něco, co jde jen tak hodit do batohu/kabelky

      Vymazat
  14. Super tipy na svačinky, ty smoothie z Alberta mám moc ráda a také kupuji pravidelně. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)