úterý 12. března 2024

Donna Ashcroft - Vánoce na skotském hradě.

I když Vánoce jsou dávno pryč (a venku to vypadá spíš na konec dubna než půlku března), tak tu mám ze spolupráce s Gradou jednu vánoční romanci. Dorazila mi až někdy v polovině ledna, tak jsem se do ní úplně nehnala. Nicméně teď mám takové období, kdy se nenáročná romantika docela hodí, takže jsem jsem po ní ráda sáhla.



Protože jde o romanci, tak je jasné že protagonisté budou dva - ona a on. Bella je učitelka na základní škole v malé skotském městečku Christmas Village a ze všeho nejvíc ji charakterizuje to, že se snaží všem pomáhat a že když ji někdo o něco požádá, tak vlastně skoro nikdy nedokáže odmítnout. Jack je právník, který vyrůstal jen s otcem a ten ho naučil nikomu nevěřit. A jak se stalo, že se ti dva potkali?



Belle při cestě ze školy podklouzlo na sněhu kolo a nešťastnou  náhoudou srazila Edinu - starou dámu, která osaměle žije na svém hradě Evergreen Castle kousek od městečka. Edina si při pádu pochroumala kotník tak, že není schopna se o sebe postarat, a tak jí Bella  nabídne, že se načas přestěhuje na hrad a bude se o Edinu starat.  Obě ženy se rychle spřátelí a Bella začne mít Edinu ráda. Edina se díky ní dostane do kontaktu s dalšími lidmi a viditelně pookřeje.
Jack po smrti svého otce zjistil, že má babičku, kterou je právě Edina,  a chce se s ní samozřejmě  seznámit. Jenže současně zjistí, že se k babičce na hrad nastěhovala v podstatě cizí žena. Okamžitě pojme podezření, že Bella má nekalé úmysly a nejspíš chce babičku okrást, a tak se k Edině na hrad vypraví na návštěvu. Belle je zase podezřelý Jackův náhlý zájem o babičku a podezřívá ho, že Edinu připravit o hrad a odstěhovat ji do domova důchodců. Nicméně oba se zároveň vzájemně přitahují, ačkoliv si to ze začátku nechtějí přiznat a spíš se tomu brání. 



Kniha je napsaná e-formou a sleduje Bellu, Jacka, Edinu i ostatní obyvatele vesničky v předvánočním období. Budeme s Bellou a její třídou chystat vánoční představení, psát s dětmi  i Edinou vánoční dopisy Santa Clausovi i sledovat snahu Belly, aby splnila Edině aspoň některé z jejích přání. Poznáme se i s dalšími obyvateli městečka - Bellinou kamarádkou Kenzy, mrzoutem Tavishem, zahradníkem Loganem, rodinou MacGavinových, majitelkou kavárny Rowan ... To vše na pozadí malebného prostředí skotského venkova zapadaného sněhem. 



Asi nejvhodnější je tento příběh na předvánoční čas, kdy by podle mne dokázal navodit opravdu vánoční atmosféru, ale dobře se mi knížka četla i v prvních březnových dnech. Není to žádná velká složitá literatura, ale prostě milé  nenáročné romantické čtení, které by mohlo oslovit zejména milovníky Julie Caplin (však se taky na obálce kniha pyšní jejím doporučením).


Za zaslání knihy děkuji nakladatelství Grada, na jehož e-shopu si ji můžete koupit
Anotace
Jednoho dne Belle v chumelenici podklouzne kolo a ona narazí do stařičké paní a zraní jí kotník. Když zjistí, že Edina na nedalekém hradě žije úplně sama, rozhodne se k ní nastěhovat a postarat se o ni, dokud se neuzdraví, a připravit jí nezapomenutelné Vánoce. Jakmile se právník Jack dozví, že u jeho babičky bydlí cizí člověk, hned se za ní rozjede. Belle je mu od začátku podezřelá a on jí také. Vzájemně se sledují a dumají, co má ten druhý za lubem. Jenže i přes oboustrannou nevraživost je to k sobě neodolatelně přitahuje

Vydalo nakl. Cosmopolis v r. 2023, překlad L. Libovická, 288 str.



18 komentářů:

  1. Stáňo, myslím, že zrovna tuhle koupila Terka mamce k Vánocům. Má přečteno, už mi ji nabízela, ale teď se mi o zimní romantice nějak číst nechce...
    Děkuji za tvou recenzi a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, mně zrovna teď přišla romantika vhod. A jak jsem měla knížku v rámci spolupráce, tak jsem chtěla mít "odškrtnutou" recenzi.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Ahoj Helenko,
    už jsem o knize psala, já ji četla před svátky a byla jsem s ní moc spokojená.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, recenzi jsem četla, vím, že se ti knížka líbila.
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Chystám se tuto knížku koupit. Chci ji dát jako dárek kamarádce ( k letošním Vánocům - ono to uteče :-) ) Už jsem na ni nějakou recenzi četla, takže se myslím do kámoščina vkusu trefím.
    Měj se !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak k tomu, abych kupovala dárky k Vánocům v březnu, se asi nikdy nepropracuju. I když to člověku ušetří stres.
      Hezký den

      Vymazat
  4. Stáňo, tuhle knížku jsem si zrovna včera přinesla z knihovny. I když vánoční svátky jsou dávno pryč, ráda si jí přečtu 😊

    OdpovědětVymazat
  5. Koupila jsem ji mamce pod stromeček. Obě si ji asi přečteme až v zimě. 🙂
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolo, kdyby knížka nebyla ze spolupráce, tak bych jí možná odložila taky na zimu. Ale nechtěla jsem mít recenzní rest... A zrovna mám navíc období, kdy se mi romantické čtení, u kterého nemusím moc myslet, hodí.
      Hezký den

      Vymazat
    2. To chápu - taky jsem rok začala romanticky. Zrovna čtu historický román Cirkusový vlak. Už teď můžu říct, že je to krásné čtení. 🙂

      Vymazat
  6. Stáni, i když dávám přednost jinému literárnímu žánru, přečtu si ráda vše. Romantický příběh neškodí a i když je situován do vánočního období, lze si ho přečíst kdykoliv.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, já čtu spíš thrillery a detektivky, do romantiky zabloudím jen občas.
      Hezký den

      Vymazat
  7. Ahoj Stáni, to vypadá skvěle. Díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, myslím, že pro milovnici J.C. to bude fajn četba :)

      Vymazat
  8. Moc milé čtení, slupla jsem ji v lednu, příjemná oddechovka, užila jsem si ji :)

    OdpovědětVymazat
  9. Jéé, ta vypadá už jen podle designu nádherně! :) Nechám si ji na příští zimní období. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)