úterý 5. března 2024

Čajové okénko 47 - Curtis

 V únoru se na čajové okénko nějak nedostalo, takže ho v březnu raději píšu hned na začátku. Třeba zvládnu ke konci vytvořit ještě jedno, abych vám jeho únorovou absenci vynahradila. Čajů tu na to mám dost (času na psaní a focení o něco méně). Tentokrát tu po delší době bude okénko monotematické, pokud jde o značku. 



Značku Curtis už jsem vám tu několikrát představovala - třeba v tomto článku, takže se o ní nebudu zbytečně znovu rozepisovat. Snad jen uvedu, že je to značka, která přichází na trh poměrně často s různými novinkami, a to jako pokud jde o různé kombinace chutí, tak pokud jde o obaly. A má ve své nabídce jak čaje balené, tak čaje sypané. Já si samozřejmě vybírám čaje balené do hygienických přebalů, abych si obohatila svou sbírku. Všechny čaje jsem koupila na e-shopu CGFood. 


První tři čaje jsou z kazety Colour Tea Set , která obsahovala celkem devět druhů čajů (od každého po 6 ks) a vyšla na 275 Kč. Ovšem  jen tři v kazetě byly   novinky, pokud jde o příchutě. Ostatních šest už firma na trh uvedla před časem (a já jsem tu myslím o všech postupně psala), jen měly trochu jiný kabátek (což je záležitost, která zajímá jen sběratele). 

Coloured Blue Tea (Curtis)
Složení: oolong, kousky jablek, modrý čaj, příchuť goji berry, okvětní lístky růží,  ostružiny, rybíz, kousky borůvek
Voda - 85°. Doba louhování - 2-4 min. 1 sáček - 300 ml čaje
Nálev čaje mě opravdu modrou barvu, která je u čaje trochu překvapivá a neobvyklá. V chuti je cítit lesní ovoce - asi nejvíc ostružinu. 

Coloured Orange Tea (Curtis) 
Složení: zelený čaj, kousky jablek, okvětní lístky ibišku, příchuť manga, extrakt z kurkumy, list máty, kousky ananasu
Voda - 80°. Doba louhování - 2-4 min. 1 sáček - 300 ml čaje
Tenhle čaj byl hodně povedený chuťově - hezky kombinoval jemnou mangovou příchuť a zelený čaj, ostatní složky v něm tolik patrné nebyly. Jen barva nálevu nebyla oranžová, jak jsem podle názvu čekala, ale spíš žlutá. 

Coloured Violet Tea (Curtis)
Složení: oolong, kousky jablek, modrý čaj, okvětní lístky ibišku, hroznová příchuť , okvětní  lístky růže 
Voda - 85°. Doba louhování - 2-4 min. 1 sáček - 300 ml čaje
Barva nálevu tohoto čaje nebyla nijak výrazně fialová, spíš byla taková našedlá a nepůsobila úplně lákavě (na fotce vyšla trochu líp než byla v reálu). Nicméně chuťově čaj nebyl špatný, lehce chutnal po hroznovém víně a trochu jsem cítila i chuť po růžích.

Citrus Groove (Curtis)
Složení: černý čaj, máta, přírodní příchuť citrónu s citrónovým esenciálním olejem, citrusová kůra
Voda - 100°. Doba louhování - 3-5 min. 1 sáček - 300 až 400  ml čaje
Čaj měl zlatavě hnědý nálev a příjemnou chuť i vůni, ve které dominoval citron, máta byla  cítit jen v takovém jemném náznaku. V krabičce je  20 sáčků a vyšla na cca 70 kč.
 
Sweet fusion (Curtis)
Složení: zelený čaj, příchuť limetky, modré maliny a máty s přírodním mátovým esenciálním olejem, kousky malin, máta, citronová tráva, okvětní lístky růže a jasmínu
Voda - 80°. Doba louhování - 2-3 min. 1 sáček - 300 ml čaje
 Čajový nálev měl žlutou barvu a v jeho chuti byla patrná  hlavně máta s limetkou,  malina vůbec (ostatně já ani netuším, jak by měla modrá malina chutnat, neb jsem ji nikdy neviděla).  Chuť mi přišla hezky osvěžující, já prostě ty zelené čaje můžu.... I tato krabička stojí 70 Kč a obsahuje 20 sáčků.


Ze všech pěti čajů mi nejvíc (samozřejmě) chutnal Coloured Orange Tea - mangové příchutě jsou prostě moje slabost. Ale dobré na pití byly v podstatě všechny, u čaje  Coloured Violete Tea se ale myslím úplně nevydařila barva. 
I když všechny tyto čaje jsou z e-shopu, se kterým jsem spolupracovala, tak tentokrát o spolupráci nejde - čaje jsem si koupila sama (firma zřejmě přestala mít o spolupráci zájem, což mne trochu mrzí, ale co už...)

26 komentářů:

  1. Prostě milovnice manga ♥. Já si občas udělám Roibos, který jsem si nedávno pořídila. Ale dlouho jsem neměla bílý čaj. Krásný den přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, já rooibos moc nevyhledávám, i když ho vypiju. Ale já jsem hlavně na černou a zelenou klasiku... Zbytek kupuju kvůli obalům :D
      měj se fajn

      Vymazat
  2. Já si teď celkem oblíbila čaje od značky Sonnetor :). Piju je jen někdy, moc čajová nejsem :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, já čaje téhle značky naopak piju jen občas - mají v nabídce hlavně bylinky a pak ovocné čaje, a to jsou druhy, které já moc nevyhledávám, i když jinak čajová jsem hodně (naopak nepiju kafe)

      Vymazat
  3. Čaje neznám. Obaly jsou moc pěkné.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však hlavně kvůli nim jsem je koupila :D
      Hezký den, Evi

      Vymazat
  4. Modrý čaj, to jsou tedy věci - pořád se něco učíme...
    Obaly jsou jistě přínosem do sbírky, mám ráda černý čaj s citronem (a tady to asi není žádná chemie), je zajímavá ta přidaná máta...
    Stáňo, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, ten čaj Citrus Groove je fakt dobrý, ten by ti asi chutnal.
      Měj se krásně

      Vymazat
  5. Tyto čaje neznám- hmm modrý čaj vůbec :-). Ale klidně bych je zkusila všechny.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tyhle všechny bych k vyzkoušení doporučila - chuťově byly fajn všechny.
      měj se fajn

      Vymazat
  6. Stáni, děkuji za seznámí s čaji, které neznám.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, díky za nakouknutí a taky přeju hezký den

      Vymazat
  7. Tuhle značku neznám. A ten modrý čaj bych ochutnala ráda :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, Curtis je k dostání buď na e-shopu nebo v čajových krámcích. V běžných obchodech jsem na něj ještě nenatrefila.

      Vymazat
  8. Ahoj Stáni, to vypadá skvěle. U nás se stále pijí čajíky, co jsem dostala od mamky k Mikuláši takže Teekanee a v práci vlastně také. Já jsem na čaje vlastně hrozně nudná, moc neexperimentuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, kdybych kdysi nepropadla sběratelské vášni, tak bych byla nudná taky a střídala bych černý se zeleným :D.

      Vymazat
  9. Stáňo, no mne hodně překvapily ty barvy. Nějak bych neměla dobrý pocit z modrého čaje :o), ale jestli chutnají jako mají pěkné a lákavé obaly, tak bych si asi dala říct :o)
    Přeji pěkný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ten modrý se mi vizuálně líbil, ten fialový nebyl nic moc - ten úplně k napití nelákal. Ale chuťově nebyl špatný ani jeden.
      Měj se fajn

      Vymazat
  10. Stáni, taky mám ráda příchuť manga, i když čaje piju jen černé. Mají moc pěkný obal. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, Curtis má moc pěkné obaly. Už mám doma od nich zas další kazetku a myslím, že ta se taky povedla.
      Hezký den

      Vymazat
  11. Ahoj stani, mě nejvíce zaujal ten první čaj, ten bych určitě vyzkoušela.
    Měj se krásně, Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak tebe bych typovala na Citrus Grove ;-)
      Měj se fajn.

      Vymazat
  12. Značku znám jen díky tobě, ale osobní zkušenost nemám.

    OdpovědětVymazat
  13. Ten čajový boxík vypadá krásně, mám takové balení nejraději. :) Není nad výběr všech možných příchutí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chystám článek o dalších dvou čajových kazetách, ale nevím, kdy na něj dojde - nějak nestíhám

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)