pondělí 25. března 2024

Čajové okénko 47

 S překvapení jsem zjistila, že v únoru jsem na čajové okénko nějak zapomněla. Ono to i tím bylo tím, že jsem se propíjela velkou kazetou čajů Richard. Ty sice měly nové přebaly, ale samotné příchutě jsem vám tu už v několika samostatných článcích představila. Ale teď došlo na další dvě kazety s příchutěmi, které jsem ještě neměla, takže čajový článek je po měsíční pauze tady.



Kazeta Coctail Tea Collection je už druhou kazetou od firmy Curtis, která je inspirována míchanými nápoji. První byla kazeta Dream tea, kterou jste mohli v Čajovém okénku vidět téměř přesně před rokem. V kazetě bylo celkem  18 sáčků (po 6 od každé příchuti) a vyšla zhruba na 110 Kč (kupovala jsem na e-shopu CGFOODS).   O samotné firmě už jsem tu psala několikrát, tak se nebudu opakovat a rovnou se podíváme, co nová koktejlová kazeta obsahovala.

Lavender spritz (Curtis)
Složení: zelený čaj, příchuť šampaňského, levandule, okvětní lístky růží
Tato příchuť byla už v minulé kazetě, jen byla založena na čaji oolong, tentokrát je základem zelený čaj. Nevím, jestli to bylo tím nebo jiným poměrem surovin, ale tentokrát mi přišlo, že v čaji byla levandule cítit hodně málo - jen v takovém lehkém náznaku. Spíš jsem v chuti zaznamenala tóny šampaňského a trochu i chuť růžových lístků. Čaj se zaléval vodou o teplotě 80° a sáček vyšel asi na 300 ml až 350 ml čaje

Strawberry mojito (Curtis)
Složení: zelený čaj, příchuť mojita a jahody, citrónová tráva, máta, citrusová kůra
Čaj má světle žlutý nádech, v chuti je cítit jak máta, tak limetka i jahoda (ta dominuje vůni čaje). Z mého pohledu je to vydařená kombinace.  I tento čaj se zaléval vodou o teplotě 80° a sáček vyšel asi na 300 ml až 350 ml čaje.

Blackcurrant fizz (Curtis)
Složení: černý čaj, máta, příchuť černého rybízu, lesního ovoce a šampaňského, kousky černého rybízu
Na rozdíl od předchozích dvou čajů je základem tohoto černý čaj a tomu odpovídá i barva nálevu, která je zlatavě hnědá. V chuti i vůni čaje jednoznačně dominuje černý rybíz, mátu ani lesní ovoce jsem v ní moc nezaznamenala. Tentokrát je na čaj potřeba voda o teplotě 100° a ze sáčku uděláte tak 300 až 400 ml čaje.


Kazeta Winter Tea Assorted je z produkce ukrajinské firmy Lovaré, která se se svými čaji na našem trhu objevila poměrně nedávno. Má docela bohatý sortiment, který zahrnuje různé druhy ochucených černých i zelených čajů i čaje ovocné. Kazeta obsahuje čtyři černé čaje, které se liší svým ochucením. Od každého druhu je v krabičce 8 sáčků a celá kazeta vyšla na necelých 85 Kč (kupovala jsem na stejném e-shopu jako sadu Curtis). 

Turkish Delight (Lovaré)
Složení: keňský černý čaj, kousky jahod a fíků, okvětní lístky světlice barvířské ), přírodní aroma fíků.


Aladdin Lamp (Lovaré)
Složení: keňský černý čaj, kousky fíků, okvětní lístky růží, přírodní aroma fíků 

Cherry on Cake (Lovaré)
Složení: keňský černý čaj, drcený plod moruše a višně, okvětní lístky světlice barvířské, přírodní aroma moruše a višně

Night Beautea (Lovaré)
Složení: keňský černý čaj, drcené višně, okvětní lístky chrpy, přírodní aroma granátového jablka a višně

Všechny tyto čtyři čaje e se zalévaly vodou o teplotě 100° a jeden sáček vyšel na zhruba  300 až 400 ml čaje. Měly hnědý nálev s nádechem do červena (lépe je to viditelné ve skleněné konvici)  a zdály se mi chuťově poměrně dost podobné. Trochu se z mého pohledu vymykal čaj Cherry on Cake, ve kterém jsem trochu výrazněji cítila typickou chuť i vůni višní. Zajímavé je, že ačkoliv i čaj Night Beautea obsahuje višně i višňovou příchuť, tak v něm jsem je tak výrazně necítila. Stejně jako v  další dvou druzích tu  byly sice cítit nasládlé ovocné tóny, ale  kdybych neznala složení, tak bych asi  neidentifikovala, že jde zrovna o fíky nebo višeň.  


Mne asi více zaujala kazeta Coctail Tea Collection a z ní čaj s černým rybízem - Blackcurrant fizz, ale musím říci, že ani ostatní dva čaje Curtis a čaje z kazety Lovaré  nebyly na běžné pití špatné. Podle mého tyto kazety mohou být klidně zajímavým dárkem.

22 komentářů:

  1. Stáni, mají zajímavé obaly. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, však já si je kvůli obalům kupovala :D
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo, u tebe vždycky najdu nějakou čajovou inspiraci. Kazety se mi líbí, v Turecku mi čaje chutnaly (i ty, co jsem si přivezla) a pít třeba Aladinovu lampu, to zní moc hezky.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, Lovare má víc kazet v různých velikostech a s různým obsahem, takže tam se dá vybrat...
      Hezký den

      Vymazat
  3. Já se u těch mixů moc nechytám.Dostala jsem k vánocům čaj v krásném balení s čokoládou a kakaovými boby a chilli papričkami,ale nedokážu pít.Pálí mě od krku až do žaludku.Jinak čaje miluju.Nemohu ani se zázvorem.Je to asi tím,že jsem měla spousty let nemocné zažívání
    Stáňo,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já už vypila tolik divných příchutí, že mne hned tak něco nepřekvapí :). Ale třeba zázvorové čaje mi chutnají málokdy.
      Hezký den

      Vymazat
  4. Krabičky jsou strašně hezký, určitě bych je koupila někomu jako dárek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, oba čaje mají moc hezké obaly - jak krabičky, tak přebaly jednotlivých sáčků.

      Vymazat
  5. Všechny čaje se jeví lákavě, ale nejvíc mě asi upoutal ten třešňový. Až jsem z toho dostala chuť nějaký si uvařit! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pořád je ještě čajové období (i když tedy zrovna já piju čaje celoročně ;-))

      Vymazat
  6. Stáňo, já vždy žasnu, kolik je čajů a kolik jich máš. Jak je "archivuješ"? Určitě v tom musí být nějaký systém.
    Přeji ti pěkné Velikonoce. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, čajové přebaly (prázdné) skladuju ve foliích na hokejové kartičky (případně jiné formáty ve foliích na vizitky nebo fotky) a ty v šanonech. Já řadím podle firem abecedně, jiní mí sběratelští kolegové podle států...

      Vymazat
  7. Ahoj Stáni, tak tento výběr se mi vskutku zamlouvá :)

    OdpovědětVymazat
  8. Stáni, ani jeden z uvedených čajů jsem neznala. Díky tobě jsem si rozšířila vědomosti.
    Dcera je čajová a já jí často kupuji čaje, kdy se pokaždé nechám inspirovat hlavně obalem. Zatím si nestěžovala. 😀
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, já kupuju čaje taky kvůli obalům... Občas nadávám, ale touha mít další přírůstky do sbírky je silnější...
      Hezký den

      Vymazat
  9. Stáni, kdybych byla milovník čaje, u tebe bych tedy našla spoustu inspirace :) Měj se krásně...

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadají velmi kvalitně, opravdu musely skvěle chutnat. Také jsem milovnicí čajů. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Stáni, první čaj mě také zaujal. A už koukám na e-shop. ☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, e-shop má velký výběr, tam si určitě něco najdeš :). Mají i sypané ;-)

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)