středa 29. března 2023

Čajové okénko 36 - Curtis speciál

 V článku o čajových novinkách, který vznikl ve spolupráci s e-shopem CGFOODS, jsem slibovala, že se  s čaji, které jsem v něm představovala, ještě potkáte.  A teď příchází čas slib splnit, aspoň částečně - v tomto článku se potkáte jen s částí čajových novinek, a  to s novými čaji značky Curtis.
Curtis je značka čajů, které vyrábí  firma May Foods. Při výrobě používá suroviny vypěstované na Srí Lance, v Indii, Keni a Číně. Její čaje mají i řadu nejrůznějších příchutí, kdy je čaj doplněn například kakaovými boby nebo okvětními lístky růží. A mají většinou opravdu povedené lákavě barevné přebaly.  Z jejich produkce vám dneska tedy představím aktuální novinky, které se na e-shopu objevily nedávno.
 
 
 
Jako první se podíváme na kazetu Dream tea. Tato kazeta obsahuje tři různé druhy čaje (od každého najdeme v kazetce 6 sáčků) a je inspirována koktejlovými nápoji. Kazety, ve kterých je namícháno několik různých příchutí čajů bývají obvykle dražší oporti jednodruhovým krabičkám. Tato není výjimkou - vyjde na 143 Kč.

Lavander Spritz (Curtis)

Složení: zelený čaj (oolong), aroma šampaňského, levandule, okvětní lístky růží
Voda: 85°. Louhování: 3 - 4 min. 1 sáček = cca 300 ml čaje
Čaj má žlutou barvu nálevu a příjemnou chuť, ve které je hodně jemně citít levandule a trochu i nádech šampusu.  Chutnal mi

Fresch Mojito (Curtis)

Složení: čínský zelený čaj, příchuť mojito (limetka, máta), citrusová kůra, máta, citronová tráva.
Voda: 80°. Louhování: 2 - 4 min. 1 sáček = cca 300 ml čaje.
I tento čaj má světlý nálev nálev žlutavé barvy. Chutná jak po mátě, tak po limetce - prostě má celkem autentickou chuť, kterou si člověk představí, když se řekne "mojito" (a odmyslí si tedy ten rum). Z těch tří v kazetě mi chutnal asi nejvíc.

Orange Spritz Coctail (Curtis)

Složení: černý čaj s dlouhými listy, pomerančový likér a pomerančové příchutě
Voda: 100°. Louhování: 4 - 6 min. 1 sáček = cca 300 ml čaje.
 Čaj má hnědou barvu nálevu. Má lehký pomerančový nádech, který vynikne spíš v horkém čaje. Pokud jsem nechala čaj vychladnout, byla příchuť už patrná méně.

A po kazetě přijdou na řadu dvě jednodruhové krabičky - jeden čaj je  klasika bez příchuti, druhý je ochucený. Každá krabička obsahuje 25 sáčků a vyšla na zhruba 70 Kč.

Perfect Brunch (Curtis)

Složení: černý čaj
Voda: 100°. Louhování: 5 - 6 min. 1 sáček = cca 300 - 400  ml čaje.
Barva čajového nálevu je logicky hnědá a samotný čaj má jemnou čajovou chuť bez hořkých dozvuků. Ani když jsem lehce přetáhla dobu louhování, tak v chuti nepřevážila nahořklá chuť taninu. Mně vyhovuje, i když si ho v rozporu s názvem dělám spíš večer než jako snídaňový.
 
Tender Moments (Curtis)

Složení: černý čaj s dlouhými listy, okvětní lístky ibišku, příchuť severních bobulí (moruška, rakytník, zimolez), máta, kousky borůvek, kousky ostružin
Voda: 100°. Louhování: 4 - 6 min. 1 sáček = cca 300 ml čaje.
Tento čaj má zlatavě hnědou barvu nálevu a vůni typickou pro čaje s příchutí lesního ovoce. Při pití jsem cítila lehký nádech chuti borůvek a možná trochu i ostružin, naopak jsem nezaznamenala mátu, která je ve složení taky.

 

Mým favoritem je samozřejmě černý čaj Perfect Brunch, protože prostě černé čaje bez příchuti jsou mými nejoblibenějšími. Ale musím říci, že mi z této pětice vlastně chutnaly i všechny čaje s příchutí - nejsou ochucené přehnaně, takže jejich chuť pro mne byla příjemně vyvážená. A ta kazeta může být určitě i hezkým dárkem, protože čaje díky svým vydařeným přebalů vypadají velmi luxusně.

23 komentářů:

  1. Stáňo, tyhle čaje fakt neznám, ráda jsem se podívala a přečetla si tvé hodnocení. Proč nevyzkoušet něco nového...
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, ona značka Curtis až tak běžná není, mívají ji většinou jen v nějakých obchodech s dárkovými předměty nebo čaji.
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Díky za recenzi čajů, které neznám. Když na tuto značku narazím, zkusím.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, pokud máš ráda černé nebo zelené čaje, mohly by ti chutnat. Ale v obchodech moc běžné nejsou.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Stáni, děkuji za představení čajů, které neznám.👍👍 Zaujaly mě moc. Moje dcera je "čajová" a bude mít v dubnu narozeniny. Takže už vím, co od nás tentokrát dostane.
    Měj prima dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, tak doufám, že jí budou chutnat.
      Hezký den

      Vymazat
  4. Ačkoliv preferuji hlavně bylinkové čaje, určitě bych touhle značkou nepohrdla, zrovna v týdnu o ní mluvila kolegyně v práci. Díky za recenzi!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem právě hlavně na černé a zelené čaje, takže tyhle čaje mi vyhovovaly. A byly dobré

      Vymazat
  5. Díky za další čajové recenze. Tuto značku neznám. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo. Jak už jsem psala výše - Curtis není úplně běžná značka, mívají ji hlavně v různých prodejnách s čaji nebo dárky a pak na e-shopech. Mají i čaje v pyramidových sáčcích, ale ty nemám vyzkoušené, protože nemají přebaly a já mám doma spoustu těch balených :D

      Vymazat
  6. Čaje vypadají zajímavě a mají i hezké obaly :).

    OdpovědětVymazat
  7. Obaly jsou více než lákavé a musím říct, že bych ráda nějaký vyzkoušela :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, třeba časem budu mít zase nějakou spolupráci se slevovým kódem jako jsem měla v půlce března.

      Vymazat
  8. Ahoj Stáni, tyhle čaje vypadají všechny opravdu lákavě, ráda bych je do budoucna vyzkoušela. Já se zrovna včera zásobila ovocnými v Lidlu - mám španělský pomeranč a turecké jablko, tuším že jsi je také ukazovala. Už jsem zkoušela pomeranč a je skvostný :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, máš pravdu - o těch čajích z Lidlu jsem taky psala (měla jsem stejné jako ty) a chutnaly mi.

      Vymazat
  9. Super tipy. Tyto čaje vůbec neznám.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona to úplně běžná značka není, mívají ji spíš čajové obchůdky, e-shopy apod.

      Vymazat
  10. Ahoj Stáni,
    z tvého výběru mě nejvíce zaujal taky Perfect Brunch. V poslední době piju čaje opravdu hodně, hlavně v práci několik hrnků.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, i pro mne byl Perfekt brunch favorit, ale hodně mi chutnalo i Fresj mojito.

      Vymazat
  11. Ten levandulový bych moc ráda ochutnala, ale všechny jsou určitě výborné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Levandulový byl fajn, ale z té sady mi nejvíc chutnalo Fresh mojito.

      Vymazat
  12. Od Curtisu mám doma kokosový a karamelový (?), nevím, zda byly taky od tebe, každopádně si je schovávám na další ochutnávky a jsem sama velmi zvědavá, jak budou chutnat. A teď jsi mě teda dost navnadila i na ty další novinky. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)