středa 1. března 2023

Únor v kostce

V první březnový den se mi chce říci „Únor? On byl nějaký byl nějaký únor?“.  Když se ohlédnu zpátky, tak mám pocit, že kolem mne únor profrčel kosmickou rychlostí v takovém tempu, že jsem si ho vlastně ani nestihla všimnou. Takže asi tušíte … Článek bude krátký a fotek nebude mnoho. 
 
 
 
V práci to bylo v únoru hektické stejně jako v lednu, domů jsem chodila pozdě a utahaná jako kotě.  Už jsem si říkala, že je to tím, že stárnu a nestíhám toho tolik, ale asi to fakt nějaké hektické je, protože se stejným dojmem se mi svěřila i moje o skoro třicet let mladší kolegyně. Ale mám tu i jeden doklad, že celodenní pracovní jednání může mít i světlé stránky – nakrmili nás na něm pečenou kachnou s karlovarským knedlíkem (proto je vyfocená s noťasem – talíře jsme dostali na jednací stoly). 
 
Kachna na poradě - schody k zubaři - pracovní
Malý čajový nákup - úklid ve špajzu - alergie začíná

Únorové počasí si z nás myslím dělalo tak trochu legraci – nejen, že se chvíli tvářilo jako zimní a chvíli jako jarní, ale navíc si pro nás déšť, vítr a sychravo přichystalo vždycky na víkend. Takže jsme ani nezrealizovali náš plán vypravit se na prodloužený víkend do Mariánek. Vlastně jsme o víkendech byli v podstatě doma a vypravili  se jen na pár krátkých procházek po sídlišti … (já zvládla i jednu výstavu). 

První předzvěst jara - krokusy ve žluté i fialové - sněženky
Chodovská tvrz - výstava - nedělní nebe
Zima - jaro - večer
 
Z procházek tu mám jedno jihoměstské kostelní okénko, které doplním krátkým komentářem. Na první fotce je nejstarší místní kostel – kostel Františka z Assisi, který stojí na starém Chodově a vznikl v. r.  1938 přestavbou starých jatek. Další dva kostely jsou  výrazně novější (z r. 2006 a 2007). Sborový dům Jana Miliče z Kroměříže patří Českobratrské církvi a vznikl v letech 2003 až 2006 kousek od Chodovské tvrze přestavbou bývalé mateřské školky. Komunitní centrum Matky Terezy je nemladší  a kupodivu  vzniklo rovnou jako kostel (jen mi trochu spíš než kostel připomíná nějaký vojenskoprůmyslový objekt nebo zemědělské silo). Jeho budova je hned na začátku Centrálního parku u stanice metra Háje. 
 
František z Assisi - Jan Milíč z Kroměříže - Matka Tereza

Dekorační okénko bude monotematické - jedny tulipány jsem si koupila sama jedny přinesla máma, jedny mi koupil  manžel...
 
Třikrát tulipány,  pokaždé v jiné váze

Jídelním okénkem nakoukneme jak do naší kuchyně, tak do restaurace XXL, kde jsme byli na obědě. A taky do Crepérie U slepé kočičky, kde jsem byla se synem na víně (a na palačince samozřejmě - mají je tam skvělé).

Snídaně - oběd na home-office - zapečené brambory s masem
Perník - makový koláč se švestkami - čaj v XXL
Palačinka s kozím sýrem - chleba se zapečeným trhaným masem (XXL) - candát na másle
U slepé kočičky - víno - palačinka se šunkou a rukolou

A nezbývá, než se těšit, co nám přinese březen. Já doufám, že to konečně bude nějaký ten prodloužený víkend (ať už v Mariánkách nebo někde jinde) a taky už trochu jarní počasí...
 

36 komentářů:

  1. Ahoj Stáni, z toho si nic nedělej ono se ti to nezdá hektické, ono tak tak opravdu je. Tulipánky jsou krásné a budu se teda těšit na článek o Basilur pokud dobře vidím čajících. Snad ti ten prodloužený víkend už konečně vyjde, já si s přítelem už nějaké výlety s přenocováním naplánovala na duben a těším se na to jak na smilování, už bych potřebovala na chvíli od všeho vypadnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, ano - čaje jsou Basilury a určitě se v Čajovém okénku objeví. Zatím se propíjím tou kazetou, protože to je novinka. Na krabičky přijde řada později - ty jsem brala hlavně proto, že byly v akci.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Čím víc se člověk těší na teplé jarní dny, tím rychleji ten únor uteče. Jenže teď sice utekl, ale zima, která se celou dobu flákala někde jinde si najednou vzpomněla že vlastně na nás nějak pozapomněla a snaží se to, alespoň mrazy, dohnat.... Snad ale bude už víc sice mrazivých ale slunečných dní. To už se to pak dá líp přečkat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, sluníčko už se docela činí, ale jinak je to ještě "březen za kamna vlezem"
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Já jsem tedy ráda, že únor už je pryč a je tu březen. O kousek blíž k jaru :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky na jaro těším. Tedy tak napůl protože pro mne jaro = alergie, ale zase sluníčko a delší dny jsou příjemné

      Vymazat
  4. Stáni, hezky jsi únor shrnula. Také mám pocit, že utekl, aniž by tu byl.
    Bude to v mém případě úhlem pohledu. Čím jsem starší, tím to nějak víc utíká. Ne, neutíká, pádí.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, souhlasím, že čím je člověk starší, tím víc to letí...
      Měj se hezky

      Vymazat
  5. Opět hezké shrnutí...Přeji Ti krásný jarní měsíc březen.

    OdpovědětVymazat
  6. Stáňo, mám z února stejný pocit. Neuvěřitelně to letí!
    Ráda jsem se podívala na tvé ohlédnutí!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkné shrnutí. Ono to fakt utíká. Týden se překulí ani někdy nevím jak. Teď hlavně, aby to pravé jaro přišlo tak, jak má. Je jasné, že březen za kamna vlezem, ale aby bylo tak nějak přiměřeně. Teď tyto poslední dny je pěkně, slunce, modrá obloha, jen ty noční mrazíky by už být nemusely.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, taky doufám, že jaro bude přiměřené - ne že v dubnu skočíme rovnou do léta.
      Hezký den

      Vymazat
  8. Letí to, letí….pěkný únor si měla. A únava - prostě zimní :-) Nechápu proč se mi komentář vkládá jako anonymní 😤 Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, u mne je únava kombinací zimy, práce a dalších okolností doma - nějak se to všechno seskládá...

      Vymazat
  9. Stáňo, zajímavý přehled. Někdy ty církevní stavby vypadají skutečně až moc moderně a kubisticky. Krásné jsou Emauzy, ladné, symbolické. Toto jsou divné krabice.
    Přeji ti ať vyjde prodloužený víkend a taky počasí. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ladná stavba to není ani v jednom případě. U přestaveb to chápu, ale ten kostel Matky Terezy je podle mne nevyužitá příležitost. A to ještě z této strany vypadá lépe než z té, ze které ho vídám cestou do práce :)
      Hezký den

      Vymazat
  10. Stáni, přesně tak to bylo... únor utekl neuvěřitelně rychle... ☺ Krásné dny přeji, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko, to jsem ráda, že se to nezdá jen mně
      Měj se fajn

      Vymazat
  11. Taky mi přijde, jako by únor ani nebyl, ale nějak mi utíkají všechny ty měsíce :D. Měla jsi to teda náročné, ale koukám, že i mnoho dobrot a nějaká ta hezká procházka :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, já měla pocit, že únor byl samá práce, ale nakonec se přece jen našly i jiné chvilky :)

      Vymazat
  12. Stání, další hezké shrnutí. I mně únor nějak rychle utekl. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jak to tak čtu, únor utekl rychle všem.
      Hezký den

      Vymazat
  13. Marcela - Nordic Passion4. března 2023 v 7:05

    Stano, myslim, ze i tak byl mesic pestry, unor nemusim, takze jsem uprimne rada za brezen:-). At vam ten pobyt vyjde! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, v únoru vždycky člověku dojde, že je ta zima dlouhá, sluníčka pomálu... A pokud jde o ten pobyt, tak doufám taky. Potřebuju na chvíli vypadnout z běžné rutiny jako sůl

      Vymazat
  14. Krásný měsíc jsi měla. Candát mě velmi oslovil, hned bych si ho dala. Tulipány já příliš nemusím. A poznávám, Slepou kočičku na Letné. ☺♥ hezký víkend přeji!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, candáta my rádi a když byl v akci, tak jsme ho do košíku prostě "museli" hodit :). U slepé kočičky jsem byla snad po 10 letech a zase se mi tam líbilo. Palačinky mají fakt skvostné, ještě někdy musím zajít na sladkou :)

      Vymazat
  15. Ve Slepé kočičce jsem byla zrovna před týdnem, to jsme se tám málem potkaly. Jak jsi byla spokojená?

    Jinak únor je takový divný měsíc. Snažím se vždy na únor naplánovat aspoň nějakou kratší dovolenou. Než se vrátíme, už je skoro jaro. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, ve Slepé kočičce to bylo fajn (akorát tam neměli moc teplo). Určitě jsem tam nebyla naposled. Mám to ostatně od práce kousek tramvají.
      Hezký den

      Vymazat
    2. Vida, my jsme seděly ve spodním patře a musela jsem se vysléct do trika s krátkým rukávem, jak jsem byla zpocená. Ale palačinky mají pořád stále stejně skvělé.

      Vymazat
  16. Já už bych si taky tak přála jaro! Tohle aprílové počasí mě vůbec nebaví :D Z Mariánek teď lepím album a často na ně myslím (nedávno se mi o nich i zdálo). Až tam pojedete na prodloužený víkend, užijte si ho i za mě! :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My ty Mariánky pořád odkládáme, chceme i na nějaký výšlap do okolí a teď na každý víkend hlásí déšť :(

      Vymazat
  17. Také mi únor utekl neskutečně rychle, ale to vlastně všechny měsíce od začátku roku...Přijde mi, že Vánoce byly před dvěma týdny. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)