čtvrtek 14. března 2024

ZOO Hluboká nad Vltavou

Přišel čas vrátit se nějakým článkem zase k naší krátké dovolené v jižních Čechách. První den jsme si popojeli do Českých Budějovic a do Římova, druhý den jsme naopak zůstali v Hluboké nad Vltavou, kde jsme bydleli. I když tedy auto jsme využili ke krátkému přesunu právě k zoologické zahradě, abychom ušetřili čas (a manželův kyčel).

Jihočeskou zoologickou zahradu Hluboká nad Vltavou, jak zní plný název této ZOO, založil Adolf Schwarzenberger v r. 1939 jako součást muzea v sousedním loveckém zámečku Ohrada. ZOO se nachází asi  2 km od Hluboké na břehu Munického rybníka.. Ve druhé polovině minulého století procházela určitou stagnací a hrozilo i její zrušení, naštěstí ji ale převzal Jihočeský kraj a ZOO se tak podařilo zachránit.  V současné době je tu k vidění 300  druhů zvířat zejména z Evropy a mírného pásu Asie, ale nechybí tu  ani exempláře z Austrálie, Ameriky a Afriky.

Tolik úvodem  - ve zbytku článku už najdete v podstatě jen fotky. Hodně fotek, protože když už se mi povedlo nějaké zvíře vyfotit, tak by mi bylo líto ho neukázat.

A praktické rady na závěr? K ZOO se dá z Hluboké n. Vlt. dojít pěšky - po žluté TZ jsou to necelé 3 km. Pokud přijedete autem, tak vedle zámečku je velké parkoviště (placené - parkovné bylo myslím 80 Kč a šlo platit i kartou). ZOO je otevřená celoročně, vstupné je 150 Kč (pro dospělého). V pokladně mají i turistickou známku ZOO. Pokud jde o občerstvení, tak v areálu je poměrně velká restaurace, která má nabídku klasických jídel (my jsme si tam dali jen jablečný závin a čaj).

1. Na Hluboké a v zámečku Obora jsme byli kdysi se základkou. Do ZOO už jsme ale nešli. Zvířátka super, jaá se vyřádila pro změnu v ZOO Dvorce u Českých Budějovic

1. My jsme měli ZOO jako doplněk k návštěvě zámku a k procházce parkem :)

2. Stáni, parádní fotky ze ZOO Hluboká. 👍👍👍
    Byli jsme tam naposledy když byly vnučky (od dcery) ještě docela malé. Ta mladší, které už je 15 let, byla od malička parádnice. Měla červené sluneční brýle s puntíky a když jsme se dívali z můstku na kapry, brýle jí spadly do rybníka. Řvala jako siréna a my s mužem vypadali jako duo Herodesů, kteří trápí tu malou holčičku. Nebyla k utišení. Ta starší to pak "zazdila" komentářem, že teď je bude nosit nějaký kapr. Obešli jsme snad všechny stánky se suvenýry, ale sluneční brýle nikde neměli. Nakonec se utišila, když jsme jí koupili plyšového hada. Už jako malá se nechala korumpovat. 😀
    Ráda jsem se nad tvými fotkami znovu prošla moc hezkou zoologickou zahradou, odkud mám také spousty fotek.
    Měj hezké dny. 🍀

1. Aleno, musím říci, že jsem byla docela překvapená, že mi vyšlo poměrně dost fotek. A to mi v půlce prohlídky došla baterie ve foťáku, takže jsem zbytek fotila na mobil.
      Hezký den

3. Ahoj Stáni,
    zrovna zítra jedeme na Hlubokou, tak uvidím, kam se v sobotu vydáme. Já tam nikdy nebyla, líbila by se mi tedy ZOO i zámek, ale jsem trochu více unavená a taky nějaká nachcípaná.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

1. Hani, stihnout se dá oboje - zámek je tak na hodinu, ZOO taky není velká. My zvládli ještě i procházku parkem, dort v cukrárně a pivo v hospodě :).
      Užijte si to tam

4. Stáňo, na Hluboké jsme byli na zámku, ale ZOO jsme nějak minuli. Pěkné fotky jsi tam pořídila, zvlášť miciny tam mají krasavice.
    Měj pěkný večer. Jitka

1. Jitko, já byla ráda, že mi zapózoval tygr :). A pak toho velkého ledňák jsem lovila dlouho (měla jsem červenou větrovku a ta ho zřejmě plašila)
      Hezký víkend

5. Zámek jsme před pár lety navštívili během dovolené, ale ZOO nás nějak minula. Byli jsme dost uchození, a tak jsme si jí odpustili. Třeba se jednou poštěstí, určitě jsme tam nebyli naposledy, je to nádherné místo :).

1. Nám ZOO hezky doplnila prohlídku zámku a procházku parkem...

6. Na Hlubokou se vždycky ráda vracím. A konkrétně tahle zoo je moje oblíbená, jsem tu skoro každý rok. :)

1. Ta ZOO je taková domácká, přijemná - líbilo se nám tam.

7. Ahoj Stáni, v ZOO jsem sice nebyla, ale v Hluboké ano jako dítě a nyní pět let zpátky na první dovolené s přítelem. Přeci jen jejich zámek u nás nemá obdob.

1. Sabčo, já na Hluboké byla před jako holka na školním výletě. A pak až teď. Únorový termín měl výhodu, že na zámku nebyly mraky lidí (na prohlídce nás bylo asi 10)

8. návštěva zoo byla součástí naší první dovolené tehdy ještě s přítelem :) navštívili jsme zámek a od něj přešli do zoo :) byla to krásná procházka kolem vody :)

1. My chtěli ještě stihnout i procházku parkem, tak jsme se nablížili autem - jednak kvůli času a jednak kvůli manželově kyčli (trochu nám limituje množství km)

9. Stáňo, byli jsme tam před pár roky a moc se nám v ZOO líbilo. Zažila jsem krmení pelikánů a byl to zážitek, na který ráda vzpomínám.
    Děkuji za parádní fotky a přeji hezký den. Helena

1. Heleno, nám se ZOO taky líbila, i když jsme žádné krmení nezažili. Ale byla jsem ráda, že mi hezky zapózoval tygr a mohla jsem si ho pěkně vyfotit.
      Hezký víkend

10. Pěkná ZOO a fotografie zvířat se ti opravdu povedly.Já nebyla v ZOO,co vnoučata vyrostla,tak
    jsem se ráda podívala.Stáňo,měj hezký den i víkend

1. Jitko, já v ZOO nebyla taky spoustu let - tipuju tak 20 ...
      Hezký den

11. Na zámku Hluboká jsem byla, ale na ZOO nedošlo. A tak jsem zahradou prošla díky Tvým fotkám a ani mne nohy nebolely. Měj se hezky !
    Hanka

1. Hanko, jsem ráda, že sis dala procházku s námi :)
      Hezký víkend

12. Zámek Hluboká znám, byli jsme tam asi před třemi lety, ale ZOO jsme nějak minuli. Tvoje fotky se ti moc povedly, byla by škoda je neukázal, pá 😉😊

13. Ahoj Stáňo, v ZOO Hluboká jsme byli asi před jedenácti lety, takže určitě bych se tam zas jednou podívala ráda znovu. To samé i na zámek :) Krásný víkend přeji :)

1. Já byla v ZOO Hluboká poprvé, na zámku jsem byla jako školačka (a to už je fakt hooodně let ;-)), takže jsem si ho ráda zopákla. Celkově se nám dovolená vůbec vydařila (ještě nějaké články budou).
      Hezký víkend i tobě

14. Zvířátka vyloženě pózovala, moc pěkné fotky. Krásný jarní pátek a víkend měj. ☘🪻

1. Eri, jak která :). Ten velký ledňák na poslední fotce přede mnou zdrhal z jedné strany klece na druhou. Pak manžela napadlo, že je to asi kvůli mé červené bundě. A je fakt, že jen v mikině se mi ho nakonec povedlo "cvaknout").
      Měj se fajn

15. Stáni, moc pěkné fotky zvířat. Měj hezký víkend.

1. Marti, díky za návštěvu a taky přeju hezký víkend.

16. Jééé, tam jsem byla minulou zimu, když byla zoo pod sněhem a nasvícená vánočními světly. :)

Ela

17. My jsme se do Zoo chtěli podívat loni, při naší návštěvě Českého Krumlova. Bohužel pršelo, tak jsme se do Zoo nevydali. Jsem ráda, že jsem tam mohla nakouknout aspoň takhle, prostřednictvím fotek.

WantBeFitM

18. Marcela Nordic Passion19. března 2024 v 20:19

V Hluboké se nám také libilo, mne hlavne selmy kočkovité 😊. M.

1. Marcelo, ZOO je pěkná a velká tak na příjemnou procházku. Kočky se mi taky líbily - ve všech velikostech :)

19. V Zoo v Hluboké jsem zatím nebyla, přidám si ji na seznam a třeba se mi podaří uskutečnit jako jeden z letošních letních výletů :)

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)