středa 7. února 2024

Lisa Regan - Matčin hrob

 Od Lisy Regan jsem nedávno četla její novinku knihu Vražedná temnota a protože jsem předtím četla jen dvě knížky ze série s říkala jsem si, že bych měla přečíst ty zbývající, abych měla přečtenou celou řadu. Využila jsem tedy akci na dopravu zdarma na Knihobootu a fakt, že jsem tam měla peníze za prodané knížky a koupila si dvě knihy - třetí a čtvrtou v sérii.  A tu třetí ze série - Matčin hrob - vám představím v dnešním článku.



Jossie Quinnová se po úspěšné vyřešení případu mizejících dívek stala zastupující velitelskou dentonského policejního oddělení. Posledním velkým úspěchem, kterého se svými kolegy dosáhla, bylo zatčení místního drogového bosse, který jí to prostřednictvím svých lidí kteří zůstali na svobodě, dává „sežrat“, takže Jossie se potýká s obtěžujícími telefonáty, autem pomazaným výkaly a dalšími drobnými naschvály. To ale ještě netuší, že ji čekají věci mnohem horší. Ty odstartoval nález kosterních pozůstatků kousek od místa stanoviště karavanů, kde Jossie prožila své dětství. Navíc podle anomálie chrupu je mrtvá identifikována jako Belinda Roseová. Jenže Belinda Roseová je Jossiina matka a ta podle všeho žije. A pokud ne, rozhodně nezemřela před 30 lety. Zdá se tedy, že odhalení záhady, kdo vlastně je Jossii matka a jaký vztah měla k mrtvé, může být klíčem k řešení celého případu. Jossiino dětství rozhodně nebylo radostné a Jossie si ho proto v hlavě „uzamkla“, aby se k němu nemusela vracet. Jenže teď jí v zájmu řešení celého případu nic jiného než si vzpomínky na dětství vybavit.

 
V knize se čtenář opět setká  s Jossiinými spolupracovníky – Gretchen a Noahem (a vypadá to, že mezi ním a Jossií se začíná rodit něco víc, než je jen pracovní vztah).   Celý tým se podílí na  rozplétání záhady, jejíž řešení komplikuje velký časový odstup, a  postupně naráží na mnohá šokující překvapení.  V knize se střídají kapitoly popisující vyšetřování stávajícího případu s kapitolami věnovanými Jossiinu nelehkému dětství.  Nijak to ale nemate a naopak udržuje to čtenáře v napětí.
Musím říci, že tato kniha se mi z těch tří, které jsem ze série četla, líbila zatím  nejvíc  - má zajímavou zápletku i překvapující rozuzlení.  Do čtvrté  knihy ze série se nejspíš pustím brzo, protože jsem si Jossii docela oblíbila.


Anotace
Když dva malí chlapci při hře v lese nedaleko parkoviště pro karavany najdou pohřbené tělo, policejní náčelnici Josie Quinnové se začínají vracet nepříjemné vzpomínky. I ona si v tom lese jako dítě hrávala, co nejdál od své nevyzpytatelné matky Belindy Roseové. Josie ale nemůže své vzpomínky dál potlačovat. Dentální analýza totiž prokáže, že nalezené tělo patřilo mladé ženě, která byla zavražděna před třiceti lety. Ženě jménem Belinda Roseová…Josie svou matku neviděla už léta a nechce na tom nic měnit, ale nepopiratelné spojení mezi ní a případem ji donutí oživovat věci, které chtěla nechat zasunuté hodně hluboko.Když se detektiv Josie Quinnová blíží k odhalení tajemství, které navždy změní život nejen jí, je nalezeno další tělo. Najednou je jasné, že někdo z jejího okolí se nezastaví před ničím, jen aby udržel pravdu hluboko pohřbenou.Dokáže Josie vybojovat bitvu s démony ze své minulosti, aby dokázala ochránit další nevinné životy?
Vydalo nakl. Cosmopolis v r. 2021, překlad K. Elisová, 384 str.


28 komentářů:

  1. Když si oblíbím hlavní postavu, udělá mi radost, když ji potkám i další knize.
    Stáňo, děkuji za tip a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já když se mi nějaká série líbí, tak se snažím dočíst postupně všechny díly. Teď se chystám takhle i na A. Marsons a H. Field - tam jsem si taky hlavní postavy oblíbila.

      Vymazat
  2. Stáni, moc děkuji za báječný tip na četbu. Po obou knížkách se určitě podívám.
    Byla jsem v úterý v Luxoru a očekávala, že po změně daně se knihy zlevní. Ouha! Některé tituly byly naopak dražší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, já si dost knih půjčuji v knihovně nebo od mámy a teď mám i nějaký přísun díky spolupráci s Gradou... U knížek mám taky pocit, že se pořád zdražují, já to teď vyřešila několika nákupu na Knihobootu.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Knihu neznám :-) Já jsem si teď kupovala knihy z Knihobotu - z druhé ruky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, zrovna tahle je taky z knihobootu. Já tam loni koncem roku nějaké knížky prodávála, takže jsem měla na knihobootím účtu ještě část peněz z prodeje, tak když jsem si teď dvakrát zas jiné přes Knihoboot koupila, tak jsem navíc měla dobrý pocit, že mne ty knížky vlastně nic nestály :D

      Vymazat
  4. V knihovně si dám záznam, ale teď na chvíli změním žánr, pá 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, změna žánru je občas třeba, i když já tedy určitě čtu detektivky nejvíc ze všech žánrů.
      Hezký den

      Vymazat
  5. Podobným knihám dávám přednost,raději si večer čtu,než koukat na přiblblé komedie.
    Píšu si.Hezký večer Stáňo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, doufám, že se ti bude líbit.
      Měj se fajn

      Vymazat
  6. Tuším, že jsem viděla knihu na Knihy Dobrovský, ale to je tak nějak všechno. Konečně se chci vrhnout na knihy, které mám doma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No - upřímně řečeno, taky mám doma slušnou hromádku knih k přečtení.

      Vymazat
  7. Četla jsem a líbila se mi taky.
    Měj se !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavá recenze, knížku jsem zatím nečetla. Věřím, že by se mi ale líbila.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Stáni, to vypadá hodně dobře :) Já si teď pořídila čtyři nové e-knihy, ale v žánru fantasy vlastně tuším, že úplně všechny no :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, já fantasy v podstatě nečtu. Já jsem detektivkářka každým coulem :D

      Vymazat
  10. Ahoj Stani,
    taky mě to bavilo 🙂
    Měj se krásně, Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, pro mne zatím nejlepší Lisa Regan.
      Měj se fajn

      Vymazat
  11. Tahle se mi taky moc líbila. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zvědavá jaké budou ty další ze série, které se chystám taky přečíst

      Vymazat
  12. Odpovědi
    1. Za mne zatím nejlepší, ale byl to teprve můj čtvrtý :)

      Vymazat
  13. Na tuhle serii už mám políčeno. Jen mám teď rozečteno sérií více, tak se mi úplně nechce začínat další. Ale její čas přijde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám taky rozečteno aktuálně víc sérií - snažím se ještě mj. dočíst sérii s inspektorkou Kim od A. Marsons a s inspektorkou Lottie od P. Gibney. Ale naštěstí se mi to zatím moc neplete :D

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)