pátek 9. února 2024

Vypáleno 13

Zima je obdobím pálení svíček a vůní, takže není divu, že frekvence článků o vypálených svíčkách se dostala v podstatě na každoměsíční. Takže tu mám další pětici, kterou tentokrát tvoří výhradně svíčky. 



Winter Dream (Sweet Home)
Svíčku jsem si koupila v rámci povánočních slev v Rossmannovi, stála 49,90. Měla už jsem stejnou loni (jen myslím, že byla levnější), takže jsem věděla, že jemná zimní vůně s vanilkovým nádechem je ze svíčky cítit jen za studena, při hoření nevoněla v podstatě vůbec. Ale díky hezkému potahu se stromečky svíčka při hoření dobře vypadala, docela dlouho vydržela a vosk vyhořel až do dna. svíčka se stromečky - hezky vypadala, vyhořela do dna, v podstatě nevoněla, měla docela výdrž.

Apple Cinnamon (Scented Candle)
I tato svíčka je z povánočních slev v Rossmannovi - kupovala jsem ji tam za stejnou cenu jako tu předcházející.  Měla takovou jablečně násládlou vůni, skořice v ní bylo v podstatě neznatelná. Vůně byla jemná, svíčka provoněla hlavně bezprostřední okolí. Díky červenému potahu při svícení hezky vypadala. A vyhořela úplně do dna. 

Vánoční stromeček (Hearth & Home)
Tuhle svíčku jsem dostala k Vánocům od jedné z kolegyň. Nezapálená voněla velmi lehce,  vůně opravdu evokovala Vánoce a vánoční stromek. Při hoření nebyla bohužel  cítit skoro vůbec - ani v bezprostředním okolí svíčky, což je škoda. Navíc se mi zdálo, že hodně rychle zmizela (ale to mohl být dojem ovlivněný tím, že takto malou svíčku jsem už dlouho neměla - když tedy nepočítám čajovky). Ale líbila se mi její sklenička z matného skla.

Spring Refreshment (Scented Candle)
Svíčka vůní nezapřela svůj název, opravdu to bylo takové jarní osvěžení. Samotná svíčka voněla až skoro moc intenzivně, ale  po zapálení byla  vůně  jemná, taková svěží s květinovým nádechem. Jen jí chvíli trvalo než se rozvoněla. Hořela v pohodě, hezky pravidelně a vyhořela až do dna. Kupovala jsem ji u nás ve vietnamském obchodě Mika a pokud si dobře pamatuju, stála kolem 40 Kč. 

Teelichte (Rubín)
Je znát, že svíčky chodím nakupovat do Rossmanna docela často, protože i tyto čajovky jsem kupovala tam. V balení je 40 ks a vyšly na asi na 55 Kč. Jsou to klasické čajové svíčky bez vůně. Já jsem je vypálila v práci v aromalampě. Hořely bez problémů a vydržely opravdu deklarované  4 hodiny (možná o fous víc). 

🔥

Tentokrát tu nemám žádného vyloženého favorita, který by mne mimořádně zaujal svou vůní. Všechny svíčky voněly spíš hodně lehce (nebo vůbec -  v případě Hearth&Home). Mně to tedy nějak mimořádně nevadí, pálím svíčky i kvůli atmosféře, nejen kvůli vůní. Vyhovovalo mi, že svíčky měly dekorativní potah a neměly samolepky s názvem (a cenou v osmi měnách) - přece jen  svíčka pak na stolku vypadá lépe.

33 komentářů:

  1. Stáňo, svíčky v Rossmann drogerii taky občas kupuji, jejich čajovky mám ráda. Dostala jsem tu se zlatými stromečky, ale ještě na ni nedošlo...
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, zlaté stromečky moc nevoní, ale hezky vypadají. Skleničku jsem si schovala jako svícen na čajovky.
      Hezký zbytek víkendu

      Vymazat
  2. Také pořád pálím i přes den,jsou ponuré dny.Teď už jenom doplňuji svíčky,ty původní jsem už vypálila.
    Většinou je dostávám od vnuček.
    Stáňo,hezkou sobotu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, my taky pálíme skoro každý den.
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Kombinaci skořice a jablka mám moc ráda nejen v jídle, ale i ve svíčkách. Tu z Rossmanna jsem také měla, byla docela fajn, jedna z těch voňavějších.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jablko a skořice je pro mne taková typická podzimní a zimní vůně - taky ji mám ráda.
      Hezký den

      Vymazat
  4. Taky ještě u nás se svíčky zapalují. Z Tvých představených jsem žádnou neměla. Až pojedu do Trutnova musím se v Rossmannu stavit a podívat se na nabídku.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ty ve skle byly obě v povánoční slevě, čajovky jsou z běžné nabídky.
      Hezký den

      Vymazat
  5. Stáni, svíčky k zimnímu období a krátkým dnům rozhodně patří. Miluju to mihotavé světýlko a vůni.
    Nedávno jsem narazila v Actionu na svíčky v hnědých dózách. Nevím, jak budou vonět, ale chci ty obaly využít na sušené bylinky. Muž se mračil, protože jsem dostala k vánocům svíčky od vnuček a zatím ještě nedošlo k tomu, abych je vypálila.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, svíčky se nekazí, takže určitě užiješ ty z Actionu i ty od vnuček :).
      Hezký den

      Vymazat
  6. Zaujaly mě ty krásné obaly. Taky stále pálím)))
    Hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Stáňo, taky svíčkuju mám to moc ráda. Ráda jsem si Tvoji ukázku prohlédla, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, u nás to k zimním dnům tak nějak patří.
      Hezký den

      Vymazat
  8. Ahoj Stáni, taky teď poslední dobou pálím spíše ty méně voňavé, snažím se uvolnit zásoby než dojde řada na 600g Yankee, s tou pak uzavřu až do podzimu pálící sezónu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, takhle velkou YC jsem ještě neměla - ty moje měly všechny myslím nějak kolem 350 g.

      Vymazat
  9. Stáňo, já obdivuji tvou spotřebu svíček. Ale je jejich čas, tak se to dá pochopit. Mně by se líbila ta jarní.
    Pěkný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, manžel v poslední době taky podlehl kouzlu plamínků a tak pálíme v podstatě každý večer.
      Hezký den

      Vymazat
  10. Skvělý. Miluju svíčky :)
    Nejčastěji je nakupuji v Pepcu, ale k Vánocům jsem dostala svíčku od Rituals kosmetiky a ta vůně je tak úžasná, že je mi až líto ji zapálit. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svíčku od Rituals jsem ještě neměla. Já kromě Pepca kupuju svíčky hodně i v Rossmannovi a v DMku.

      Vymazat
  11. Stáni, taky mám ráda svíčky, ale do Rossmanna moc nechodím, ani nevím proč. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já takhle nechodím do Tety - taky vlastně nevím proč. Rossmanna mám v podstatě při cestě z práce, tak je to nejmenší zacházka...
      Měj se fajn

      Vymazat
  12. Já jsem konečně dneska zapálila YC svíčku, kterou si tady syslím. 🙈🙈

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, já tu mám taky jednu YC, kterou si pořád šetřím. Ona by měla být taková ovocno-květinová, tak si ji nechávám na předjaří.

      Vymazat
  13. Ahoj Stani,
    já teď nepálím, došel mi podpalovac. Měla jsem tu svíčku Spring a voněla pěkně.
    Měj se krásně, Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tu svíčku Spring jsi měla ode mne. Koupila jsem si ji pak i pro sebe :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  14. Dostala jsem svíčku od Glade...takovou menší, nenápadnou....ale jak ta voněla. Nádhera.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám teď v práci vosk YC z výhry od Haničky a ten voní taky super.

      Vymazat
  15. Díky za návštěvu blogu, také jsem se přišla podívat. Přijdu a hned na mě jukne "Matčin hrob" a já už minulý týden se na hřbitov na ten hrob chystala, ale kvůli počasí jsem to odložila. Tak snad teď. I svíčky k tomu patří, já jsem "svíčková" a hlavně v zimním období zapálím doma každý večer. Většinou si koupím v Globusu, na vůni ani netrvám, někdy stačí ty normální čajovky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, jsem ráda, že jsi nakoukla. Já svíčky taky pálím různé - čajovky, velké nevoňavé i ty voňavé ve skle.
      Hezký den

      Vymazat
  16. Svíčky Heart and Home mě skoro vždycky zklamaly, nikdy mě svojí vůní neohromily, skoro nebyly cítit. Docela mě to mrzelo, protože jsem si říkala, jsou lepší, když jde o sojový vosk. Ale vůně opravdu hodně slabá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono sojové svíčky jsou hlavně ekologičtějí, intenzitu vůně to asi neovlivňuje. Já kupuju svíčky většinou v běžných drogeriích, takže spíš parafinové, ty sojové nemám moc vyzkoušené. Loni jsem měla jednu od kolegyně a ta voněla tak průměrně.

      Vymazat
  17. Já tuhle zimu dost zabrala a vypálila skoro všechny zásoby, už to chtělo.

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)