neděle 25. února 2024

Poutní areál Římov

V 17. století byl v Římově na návrh českokrumlovského jezuitského lékárníka Jana Gurreho  založeno poutní místo s loretánskou kaplí a křížovou cestou. Celý areál byl nedávno jednak prohlášen za národní kulturní památku a jednak nově rekonstruován.  Centrem římovského poutního místa je loretánská kaple s barokní soškou Panny Marie Římovské, která je obklopena ambity s krásnou výmalbou.  Součástí areálu je také kostel Sv. Ducha, který k němu byl přistavěn asi o 30 let později. 



V dnešním článku vám nabídnu pohled jen na poutní areál, na křížovou cestu se vypravíme někdy příště, protože jsem zjistila, že jinak by mi článek fotkami nabobtnal do poněkud obřích rozměrů.


















A pár poznámek na závěr... Římov leží necelých 20 km od Českých Budějovic, takže při jejich návštěvě stojí určitě za to zajet i sem. Areál je přístupný cca od 7 do 21 hodin (v zimě od 9  do 17 hodin)  s výjimkou doby, kdy se konají bohoslužby. Vstupné se zde neplatí. V areálu je také Muzeum poutnictví, ale to bylo v době naší návštěvy uzavřené. V Římově jsme bez problémů zaparkovali kousíček od areálu (ale pravda, byli jsme tam mimo sezónu). 



24 komentářů:

  1. Co k tomu říct - je to prostě krásné místo. Klidně se ještě někdy vrátím...
    Stáňo, přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, souhlas - moc se nám areál líbil.
      Hezký den

      Vymazat
  2. Ahoj Stáni, to vypadá na moc pěkné historické a udržované místo. Nebýt tebe ani bych nevěděla, že existuje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, našla jsem ho náhodou, když jsem hledala trasy pro kratší výlety na naši letošní první dovolenou.

      Vymazat
  3. V Římově jsem nikdy nebyla, ČB máme před púlku ČR. Kostel je zevnitř ale krásně zdobený :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné místo a je vidět, že je udržované, takové čisťounké. Zda se tam někdy podívám - nevím, takže jsem si moc ráda fotky prohlédla a přečetla doprovodná slova.
    Pěknou neděli, Stáni !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, areál je asi pět let národní kulturní památkou a v r. 2022 tam probíhala rekostrukce, takže je to teď opravdu moc pěkné.
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Zajímavé místo.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem ráda, že jsem tohle místo jako cíl výletu objevila :).
      Hezký den, Evi

      Vymazat
  6. Do Římova jezdívala moje babička, protože její sestra tam měla chatu nebo chalupu, to už přesně nevím. Teď chápu proč.

    OdpovědětVymazat
  7. Stáni, krásné fotky z kouzelného místa.👍👍👍 Už je to pár let, kdy jsme tam byli a já teď vzpomínám.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, tak si ráda zavzpomínám, když někdo dává na blog fotky z míst, kde jsme kdysi byli.
      Hezký den

      Vymazat
  8. Stáňo, přiznám se, že místo je pro mne úplně neznámé, ale určitě za návštěvu stojí, moc hezké fotky a díky za tip 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evo, já ho taky objevila až díky hledání výletů na dovolenou ...
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. Stáňo, měli jsme v plánu o dovolené, ale už jsme nestihli. Ráda jsem se s tebou tímto místem prošla a až budeme poblíž musíme sem zajet.
    Díky a pěkný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, myslím, že to určitě stojí za to. A projděte i křížovou cestu - je to příjemná procházka (bude článek, ale momentálně úplně nestíhám...)
      Měj se fajn

      Vymazat
  10. Stáni, moc krásné, malebné. Já sakrální stavby mám moc ráda. ☺♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, my taky :). Okoukneme každý kostel, který na výletech potkáme, pokud je to možné, tak i zevnitř. Jinak ještě nějaké sakrální stavby budou - kapličky na křížové cestě. Článek o ní už mám rozepsaný....

      Vymazat
    2. Z fotek čiší úplné genius loci, fakt moc krásné místo. ☺

      Vymazat
  11. Stáni, krásné místo. Díky za přiblížení. Pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  12. Na první pohled mi přijde, že jsem toto místo viděla v nějakých filmech nebo seriálech..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to nevím, jestli Římov někdy v něčem hrál...

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)