pondělí 19. února 2024

Výstava orchidejí v Český Budějovicích

Trávíme pár dní dovolené na jihu Čech a na ten první nám předpověď počasí věštila možnost deště. A protože jsme den předtím zaznamenali v Událostech na ČT informaci o výstavě orchidejí, rozhodli jsme se den zahájit právě v Českých Budějovicích s tím, že pak se uvidí (uvidělo se, že nás předpověď počasí strašila zbytečně, takže z Budějovic jsme popojeli do  Římova, a trochu si vyšlápli po okolí - ale o tom až jindy).



Výstavu orchidejí pořádalo Jihočeské muzeum ve své hlavní budově v centru města. Na výstavě byly zastoupeny nejen orchideje  ale i masožravé rostliny, kaktusy a  sukulenty. Především z orchidejí oči přecházely, takže jsem fotila docela dost. Bohužel ne všechny fotky vyšly podle mých představ, ale i tak vám jich pár předvedu.










Jen pro informaci nakonec - výstava trvá do 3. 3. 2024  a vstupné na ni je 60 Kč. Zaparkovat se dá přímo u muzea, kde je velké parkoviště (placené).



27 komentářů:

  1. Taková malá zimní "Flora Olomouc". Doma mi zrovna kvetou dvě orchideje. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, byla to poměrně malá výstava - dva výstavní sály. Ale orchidejí i dalších rostlin tam byla spousta. Líbilo se nejen mně, ale i manželovi ;-)

      Vymazat
  2. Děkuji za kytičkovou reportáž a přeji krásnou dovolenou!
    Stáňo, užívej si! Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, děkuji. Zatím si užíváme, i když dneska nás pokropil i deštík ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  3. Vše ,co mám ráda, na jednom místě. Takhle si představuju ráj! Krásnou dovolenou!

    OdpovědětVymazat
  4. Tam by se mi líbilo. Tak ať ty dny dovolené vyjdou podle vašich představ.
    Měj se Stáňo, hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, díky. Zatím si užíváme, co to jde ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  5. Ahoj Stáni,
    Jihočeské muzeum mám moc ráda a když jsem v ČB studovala, docela často jsem tam chodila na různé výstavy. Nejhezčí byla určitě Šumava Karla Klostermanna.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my jsme zbytek muzea bohužel neviděli - v pondělí byla otevřená jen výstava orchidejí.
      Měj se fajn

      Vymazat
  6. Ahoj Stáni, jé to by se líbilo babičce nebo tchýni, to jsou obě vášnivé pěstitelky orchidejí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, mně se to líbilo vzdor tomu, že jsem pěstitelka čehokoliv velmi mizerná ;-)

      Vymazat
  7. Stáni, moc hezká fotoreportáž z muzea a kouzelné výstavy. 👍👍 Já byla včera v Zahradním centru Chládek a také jsem se kochala krásou kytiček.
    Užívejte si dovolenou a hlavně, ať se počasí umoudří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, díky. Počasí se zatím dá - včera bylo fajn, dneska sice přeprchalo, ale co jsme chtěli, to jsme stihli.
      Hezký den

      Vymazat
  8. Marcela - Nordic Passion20. února 2024 v 16:02

    Krasne kyticky, orchideje jsou kralovny mezi nimi. M.

    OdpovědětVymazat
  9. Stáňo, příjemnou dovolenou, podle fotek zatím určitě je. Orchidejky jsou krásné, hodně mě zaujaly hmyzožravky, ale nikdy jsem žádnou neměla. Měj se, zdravím 😄😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já na kytky převážně raději koukám, pěstitelka jsem dost mizerná. Masožravka by mi určitě chcípla ;-)
      Měj se fajn

      Vymazat
  10. Stáňo, tak to je krása ♥ Užívejte dovolenou :)

    OdpovědětVymazat
  11. Odpovědi
    1. Orchideje tam měli fakt nádherné - vyfotila jsem jen část...

      Vymazat
  12. Stáni, to je nádhera, ráda jsem se prošla. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  13. Stáni, moc pěkné, nejvíce by mě asi oslovily ty sukulenty. ♥ Prima sobotu přeji.

    OdpovědětVymazat
  14. Já orchideje zrovna moc nemusím, doma ani žádnou nemám, ale lidé v mém okolí je mají rádi hodně.

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)