čtvrtek 1. února 2024

Leden v kostce

 Tak ohlédnutí za lednem budu dávat dohromady jen podle fotek a toho, co vytáhnu ze své děravé pamětí, protože jak jsem aspoň půlku prosince zvládla psát článek kontinuálně, tak v lednu jsem nějak nenapsala ni čárku. Tak uvidíme, co mi z toho vyjde...



Největší událostí prvního lednového týdne byla oslava synových třicetin (přijde mi to chvíle, co jsem řešila mu utírala nos). Syn si vybral restauraci Di Carlo v Šeberově, což je kousek od nás. Byl to příjemný  večer a užili jsme si i jídlo - všechno bylo moc dobré (a moučníky zvlášť). V neděli jsme pak byli na obědě u mámy, kde manžel udělal skvělá kachní prsa se šťouchanými brambory a já jako mouční upekla bezé roládu.

Oslava - marinovaná panenka s červenou řepou - tataráček z jahod - ananas s mascarpone (vše Di Carlo)

Lanýžový dort (Di Carlo) - kachní prsa od manžela - bezé roláda - kytka od manžela

Druhý, hodně mrazivý, lednový týden byl pro změnu takovým malým mezníkem v mém životě - byla jsem si požádat o důchod. A odměnila jsem se za to snídaní v kavárně kousek od sídla pobočky Pražské správy sociálního zabezpečení. Na oslazení home-office jsem si upekla perník a vyzkoušela jsem vánoční dárek od syna - vyrobila si smoothie.  A o víkendu jsme se vypravili na autovýlet na zámek Radim, kde jsme si v zámecké kavárně dali i něco na zub.

Mrzne - snídaně (Urban café) - důchod se vyřizuje - perník a smoothie

Zámek Radim - koláč a svařák pro mne, zelňačka pro manžela (Radim) - první letošní hyacint

Po mrazivém týdnu bez sněhu sice nasněžilo, jenže díky vyšším teplotám sníh zas rychle odtál. Ale Petrské náměstí, přes které jsem šla odevzdat ještě nějaké papíry k důchodu, chvilku vypadalo kouzelně. S kolegy jsme si po pracovní poradě ještě vyrazili na nepracovní pokec do Malostranské besedy. A s manželem v sobotu na výlet do Kyjí a na rozhlednu Doubravka. Cestou zpátky jsme si ještě dali takovou větší svačinu v restauraci XL u nás na sídlišti.

Zasněžené Petrské nám. - červánky na Jížáku - na pivu s kolegy (Malostranská beseda) - cestou z práce u řeky

Kostel v Kyjích - rozhledna Doubravka - tacos s tataráčkem a něco k pití (vše XL Chodov)

Poslední lednový týden  jsem měla docela pracovní a  navíc jsem se připravovala na sběratelskou burzu, která byla v sobotu v KD Barikádníků ve Strašnicích. Jako vždycky jsem po burze skončila s kamarádkami v asijském bistru, které je kousek odtud. Tentokrát jsem si dala kuřecí maso s bambusovými výhonky a houbami. A v neděli znovu rozhledna... Tentokrát jsme si udělali malý výlet ze Zbraslavi nahoru na bývalé keltské opidum a nedávno otevřená rozhledna.  Úplně poslední tři lednové dny byly znovu vyloženě pracovní.

Čaje z burzy - jasmínový čaj - kuřecí s bambusovými výhonky (oboje bistro Miss You) - Vltava cestou z práce

Pohled z okna kanceláře - cestou z práce - rozhledna Závist - pohled z rozhledny

Uff - tak myslím, že jsem to nakonec dala s pomocí fotek v mobilu a kalendáře docela slušně. 
Musím říci, že jsme první měsíc letošního roku měli docela výletnický. Sice to byly výlety krátké, ale byly tři a to je myslím docela slušné skóre... Uvidíme, jestli se nám v únoru povede taky tak.

31 komentářů:

  1. Stáni, krásně nabitý leden. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo, mám tvé přehledy ráda a máš můj obdiv, dávala bych to hodně těžko dokupy...
    Přeji pohodový únor. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, tentokrát jsem se docela zapotila, než jsem ten měsíc podle fotek seskládala dohromady :D.
      Hezký den

      Vymazat
  3. No teda, leden jsi měla opravdu nabitý:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, letošní leden nám hlavně vyšlo výletování - asi jsme si chtěli vynahradit, že najednou toho moc nenachodíme díky manželově bolavé kyčli.

      Vymazat
  4. jé, už se dají sehnat tulipány :) budu muset zajít k nám do květinářství, už bych to jaro :D

    přeji, ať je únor plný krásných chvil a dobrodružství :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás už je mají v Lidlu docela pravidelně - kupovala jsem je tam mámě. Ale jestli jsou tyhle taky odtud, to netuším
      Hezký den

      Vymazat
  5. Parádní shrnutí prvního měsíce tohoto roku. Měla jsi ho pěkně nabitý.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. O té zbraslavské rozhledně dík za info. Až pojedeme někdy s dcerou a Bobulí na chatu uděláme si výlet, páč Bobule má rozhledny ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to dlouhý výšlap a rozhledna je parádně vysoká :)

      Vymazat
  7. To jídlo je úžasné, hned bych si dala!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V restauraci Di Carlo vaří moc dobře - ještě nikdy jsme odtud nešli zklamaní.

      Vymazat
  8. Pestrý leden jsi měla! Žádost o důchodu bych šla asi rovnou zapít! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Přeji, ať ti to výletění vydrží i během roku a ať ti dobře dopadne vyřizování důchodu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud jde o výletění - doufám taky :). Důchod předpokládám, že mi vyřídí, otázka je kdy ;-). Zatím ani nejsem rozhodnutá, jestli skončím v práci a nebo budu ještě pracovat dál. Tedy chvíli určitě budu pracovat dál, protože mám pocit, že do dne, kdy mi vzniká nárok na důchod, mi to nejspíš nestihnou vyřídit (zbývá 10 dní :))

      Vymazat
  10. Vzhledem k tomu,že budu teprve snídat mě zaujaly všechny ty dobroty.A taky i díky tomu,že dnes máme velkou oslavu tří vodnářů a všechno se k nám sjede.Pořád jsem nevěděla co k obědu a vyhrála to panenka.Snad se povede.Měla jsi leden opravdu pestrý.
    Stáňo,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  11. Moc krásný leden, plný jídla :-) Zase to tak rychle uteklo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jídla tu tentokrát bylo požehnaně. Ale ty moučníky ze synovy oslavy nešlo nezvěčnit :)

      Vymazat
  12. Odpovědi
    1. Jj - co jsem vyfotila, to mi chutnalo. Tedy s výjimkou manželovi zelňačky v Radimi (tu jsem ani neochutnávala, já zelňačku nerada)

      Vymazat
  13. Akční leden jako všechny tvoje jiné měsíce))) Tak v únoru jen tak dál )))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, díky. Uvidíme, jak to s tou akčností bude - tenhle víkend jsme si naordinovali lenošný.
      Měj se fajn

      Vymazat
  14. Nabitý leden :) U nás byl dost v poklidu. Na žádný výlet jsme nevyrazili, za to jsme měli spoustu setkání - bráchův maturitní ples, sraz ze střední :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)