neděle 18. února 2024

Angela Marson - Ďábelské hry

Už někdy na podzim jsem si na Knihobotu koupila dvě knížky od Angely Marsons - její hlavní hrdinku Kim Stoneovou jsem si oblíbila, tak se chci přečíst všechny knížky z této řady. Němý  křik jsem přečetla už loni, k této jsem se dostala až nyní (i proto, že jsem mezitím sehnala První krev, což je prequel celé řady, tak jsem se prvně pustila do ní).

Sotva Kim zatkla pachatele v případu, který jak jí, tak celým jejím týmem otřásl, protože šlo o zneužívání malých děvčátek vlastním otcem, stojí otvírá se před ní další případ. V zapadlé uličce je nalezen ubodaný muž. Ukáže se, že muž, který je nyní obětí, byl v minulosti pachatelem - pachatelem brutálního znásilnění. Nemůže být být motivem jeho smrti právě pomsta jeho tehdejší oběti? Při prověřování této stopy se Kim setká s psychiatričkou Alex Thornovou. A ačkoliv jí kolega Bryant nevěří, tak Kim na krásné psychiatričce něco nesedí. Jenže Alex nejen chytrá, ale taky bezcitná manipulátorka a Kim tuší, že se bude snažit dostat po kůži i jí. A municí jí v tomto případě může být Kimiina složitá minulost. Navíc jí nesedí  něco i na téměř uzavřeném případu zneužívání dětí a nakonec objeví, že v něm figurovala ještě jedna osoba. Ale jak přijít na to, kdo to byl, když z něj znají jen stín?



V knize se střídají kapitoly, v nichž autorka sleduje pátrání Kim a jejího týmu s kapitolami, které jsou věnovány Alex. Čtenář tak má sice brzo jasno o tom, co je Alex zač, ale to nic neubírá na tom, že Ďábelské hry jsou napínavé čtení, které člověk jen nerad odkládá, protože by ho nejraději přečetl na jeden zátah.  Aspoň mne bavila do poslední stránky.  Kim je mi zase o něco sympatičtější. Ještě mi k přečtení pár knih z této série chybí a tak se těším, až  se s ní znovu potkám.



Anotace
Čím větší zlo, tím ďábelštější hra… Inspektorku Kim Stoneovou a její vyšetřovací tým povolají k nálezu zmrzačeného, ubodaného těla – oběť je však zároveň i zločincem, pachatelem brutálního znásilnění. Že by vzal někdo spravedlnost do svých rukou? Kim současně pátrá po skupině pedofilů, brzy však začne být jasné, že se stala sama terčem nebezpečné osoby. Ta zná každou její slabinu. A rozhodla se vyzkoušet na Kim vlastní zvrácený experiment. Kim ví, že každý další krok může být smrtící. A tentokrát – je to osobní.
Vydalo nakl. Knižní klub v r. 2016, překlad T. Jandourková, 360 str.



31 komentářů:

  1. Knihobot je skvělé místo! Dost jsme toho tam prodali (knihy po rodičích a i ty naše, které už číst nebudeme) a párkrát jsem tam dobře nakoupila titul, který už nebyl k sehnání...
    Stáňo, měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, mám s Knihobotem stejnou zkušenost - prodali skoro všechno, co jsem jim poslala, byť z něčeho jsem neměla žádné peníze (ale mně stačilo, že knížky neskončily v popelnici). Teď se chystám poslat tam další várku..
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo jsi ten správný čtenář. Já teď nemám rozecteny žádný Roman, ale čtu si spíše v encyklopediích a mám tu knížku zdejší autorky a mě kamarádky Jitky Tůmové o historii života lidí pod Studencem v postupu časů, a je to velice zajímavá publikace o životě, ale i zániku mnoha vesniček a obcí v našem pohraničí na severu Čech. Přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, čtu docela hodně a hlavně ráda. Knížka o minulosti kraje, kde žiješ bude určitě zajímavá.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Neznám, díky. Ani titul, ani autorku a Knihobot jsem nikdy nezkoušela.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem Knihobot využila poprvé někdy loni na podzim a díky němu našlo nový domov asi 30 knížek, co už u nás v knihovně spíš překážely. Jak čtu hodně detektivky a thrillery, tak je dost knih, u kterých vím, že už se k nim nebudu vracet... Za některé jsem dostala nějaký peníz, u některých cena tak akorát pokryla poplatky za zprostředkování, ale nemusela jsem je vyhodit a bylo to bez práce (nad 30 knih si pro ně přijedou). A teď tam občas i něco koupím ...
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Autorku znám, tento titul ne. Píšu si!
    Pěknou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máš autorku ráda, tak by se ti tenhle titul moc líbit.
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Tahle kniha se mi moc líbila. Ještě na mě v knihovně čekají dvě knihy téhle série.
    Na Knohobotu jsem ještě nikdy nenakupovala, ale přemýšlela jsem, jestli tam nedám některé ze svých knih - pár jich mužů postrádat. 🙂
    Hezký den, Stáni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolo, taky nemám A.M. ještě dočtenou celou. Knihobot můžu doporučit - prodala jsem jejich prostřednictví asi 30 knížek. Prý se tam dají poslat i přes Rohlík (říkala kolegyně, já na Rohlíku neobjednává) a když jich máš pře 30, tak si sami přijedou.
      Měj se fajn

      Vymazat
    2. Narazila jsem na něj jednou úplnou náhodou - dívala jsem se, že některé knihy tam mají dražší, než jsou v knihkupectvích. Čím to? Zjistím, jak to funguje.
      Hezký den. 🙂

      Vymazat
  6. Stáni, moje oblíbená autorka. Mám od ní všechny knížky, které u nás zatím vyšly. Začala jsem tuším, že čtvrtou částí příběhu Kim Stoneové a zaujalo mně to natolik, že jsem si zakoupila i tři předchozí knihy. A pak, jakmile vyjde další část, opět si knihu kupuji.
    Mohu všem čtenářům, kteří mají tento žánr rádi, vřele doporučit.
    Hezké a pohodové dny. 👍🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, já jí začala číst taky "od prostředka" :). Náhodně jsem si půjčila jeden díl v kníhovně a autorka mne zaujala, tak teď postupně dočítám všechno. Ještě mí pár titulů chybí...

      Vymazat
  7. Sérii znám, ale nechci číst každou detektivní sérii, takže tato jde mimo mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mně se tahle série líbí, ostatně já čtu detektivky hodně...

      Vymazat
  8. Stáňo, právě jsem dočetla od autorky Němý křik, také super 👍😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, Němý křik jsem četla někdy před Vánoci. Líbil se mi taky.
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. Stáni, díky za tvoje knižní okénko. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  10. Píšu si,ale mám momentálně nemocné oči a musím šetřit.Nic mi nevadí,akorát,že nemohu číst večer v posteli.Hezké dny Stáňo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já právě čtu nejvíc před spaním v posteli. Tak přeju rychlé uzdravení.¨
      Měj se fajn

      Vymazat
  11. Ahoj Stáni, to vypadá vážně zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, mně se líbila. Myslím, že celá série od A. Marson stojí za přečtení.

      Vymazat
  12. Ahoj Stáni,
    znám všechny díly a všechny se mi hodně líbily, mají vysoký standard.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, souhlasím - knihy Angely Marsons se mi taky líbí.
      Měj se fajn

      Vymazat
  13. Marcela - Nordic Passion20. února 2024 v 16:04

    Stano, pokazde, kdyz ctu recenzi o Kim, se utvrdim, ze bych si nejakou knizku o ni mela konecne precist:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, doporučuji začít od začátku série - buď knihou První krev nebo Němý křik.
      Měj se fajn

      Vymazat
  14. Já včera dočetla akorát Klevisovou a pustím se do novinky od Ocelotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klevisovou mám ráda, četla jsem všechny její detektivky.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)