pondělí 5. února 2024

Muffiny z kokosové mouky

 Při úklidu špajzu jsem objevila zbytek kokosové mouky, kterou jsem loni získala v rámci spolupráce s e-shopem Pravé Bio, a dospěla jsem k závěru, že by bylo vhodné ji už dospotřebovat. Chtěla jsem vyzkoušet nějaký nový recept, takže jsem nezvolila  ani jeden z receptů, ve kterých už jsem kokosovou mouky vyzkoušela (tedy bábovku z kokosové mouky s tvarohem a banánovokokosové lívanečky Volba nakonec padla na muffiny, jejichž recept jsem našla tady. Aspoň jsem současně poprvé použila vánoční dárek od syna - plech na muffiny.



Suroviny (12 muffinů)
2 vejce
1/2 hrnku kokosové mouky
1/2 hrnku špaldové mouky
1/4 hrnku kokosového oleje (rozpuštěného)
1 hrnek mléka 
4  lžíce kokosového cukru
1  lžičky prášku do pečiva
40 g nasekané hořké čokolády


Vejce jsem vyšlehala s cukrem do pěny. V míse jsem smíchala obě mouky s kypřícím práškem  a nasekanou čokoládou, pak jsem postupně vmíchala všechny tekuté složky - vejce s cukrem, mléko a olej. Výsledné těsto by mělo mít konzistenci jako klasické lité těsto (neděste se množství tekutých složek, ona kokosová mouka saje víc než běžná pšeničná). Plech na muffiny jsem vyložila papírovými košíčky, do kterých jsem rozdělila těsto. Vyšlo mi to přesně na celý plech. Pekla jsem v troubě vyhřáté na  asi 180°zhruba 20 minut (pro jistotu zkontrolujte špejlí, ona každá trouba peče trochu jinak).


Muffiny jsou krásně vláčné a mají příjemnou kokosovou chuť, která šla dobře dohromady s čokoládou, ale myslím, že by se dala zaměnit za drobné ovoce (třeba maliny, rybíz, borůvky) a bylo by to taky dobré. Je možné je na povrchu ozdobit - třeba krémem, čokoládou nebo ovocem. Já jsem počítala, že část budu přenášet, takže jsem nezdobila a jen jsem si před konzumací na muffin dala lžičku zakysané smetany.




31 komentářů:

  1. Opsán, uloženo. Díky. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají moc pěkně,také jsem si opsala.Muffiny měly rády vnučky a tak,jak u nás byly hledaly jsme vždy
    nové recepty.Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už muffiny dlouho nedělala, tyhle byly za pod dlouhé době...

      Vymazat
  3. Stáňo, teď si uvědomuji, že jsme muffiny dlouho nepekla. A jeden čas byly na stole velmi často.
    Děkuji za zajímavou inspiraci a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadají dobře. A je mi jasné, že i dobře chutnají. Nic mi nebrání receptík si vytisknout.
    Měj hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Stáňo, kokos mám ráda a recept se mi líbí. Myslím, že ta zakysanka byla super volba 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, zakysanka na to byla dobrá a hlavně to bylo hodně jednoduché.
      Hezký den

      Vymazat
  6. Stáni, recept a výsledné dílo lze jen pochválit. 👍👍
    Už jsem si recept uložila a někdy vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  7. Stáni, vypadají velmi lákavě. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky u nás zmizely docela rychle. Jen poslední tu zůstával - vždycky se s mužem dohadujeme, kdo ten poslední sní :D.
      Hezký den

      Vymazat
  8. Marcela Nordic Passion7. února 2024 v 17:47

    Muffiny miluje nas syn, mela bych brzy nejake udelat:-). Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, hezký večer i tobě. Jinak aspoň tady - tvůj blog čtu, ale nespolupracují se mnou komentáře, tak nekomentuji :).

      Vymazat
  9. Muffiny vypadají pěkně :). Kokosovou mouku taky někdy využívám, protože má málo sacharidů, což se hodí k cukrovce :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty bys ještě asi musela ten kokosový cukr nahradil sladidlem ...

      Vymazat
  10. Moc díky za recept, určitě brzy vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás opravdu chutnaly - je z nich cítit kokos a jsou krásně vláčné.

      Vymazat
  11. Ahoj Stáňo, muffinky dělám často, různé druhy. Děkuju za inspiraci, Lenka

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Stáni, ty nevypadají vůbec špatně. Já jsem úplně ujetá na banánové muffiny :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, banánové jsem kdysi taky dělávala. Ale v poslední době nebyly u nás muffiny nějak na pořadu, vzpomněla jsem si na ně až s tou kokosovou moukou.

      Vymazat
  13. Ňam, vypadají vskutku lahodně a vláčně. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, byly dobré, určitě jsem je nepekla naposledy.

      Vymazat
  14. Ahojky,
    recept vypadá dobře, ráda to zkusím.
    Měj se krásně, Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, za vyzkoušení myslím stojí, byly krásně vláčné. Já je určitě upeču znova.
      Měj se fajn

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)