pondělí 10. července 2023

Co jsem taky ochutnala 57

 Přehled toho, co jsem ochutnala je opět poměrně bohatý. Je to i díky tomu, že jsem v červnu zlikvidovala několik produktů, které byly v posledním Brand boxu. takže jsou tu i kousky, které já bych si sama ani nekoupila. Nejvíc je zastoupená sýrová sekce, zbytek je takový pelmel - od zmrzliny přes sladké až po jogurty.
 

 

 
 L´Onctueux Mangue+Passion (La Fermiére)

Koupeno - Delmart. Balení - 150 g. Cena - 26,90
Ochucené jogurty kupuju dost málo, ale tomuto francouzskému jsem neodolala, protože mango... Jde o jogurt s vyšším obsahem tuku (přes 6 %), takže je hezky krémový. Má poměrně velký obsah ovocného pyré (20 % mango, 5 % maracuja), což je znát na chuti, která je výrazně mangová. Ovocná složka neobsahuje žádné kousky a je rovnou zapracovaná do jogurtu. Chutnal mi a příležitostně bych si ho zas klidně koupila.
 
Opočenský prémiovy jogurt - hruška karamel  (Bohemilk)

Koupeno - Billa. Balení - 150 g Cena - 19,90 (akce)
Opočenské jogurty patří mezi jogurty zrající v obalu. Já preferují spíš ten Jihočeský nebo Hollandii, ale nechala jsem se zlákat příchutí hrušky, která je u jogurtů dost neobvyklá. Neodradil mne ani doprovodný karamel, který já moc nemusím. Naštěstí jogurt chutnal hlavně po těch hruškách, karamel jsem výrazně necítila, resp. mi tam nevadil. Ovocná složka je na dně skleničky, takže se musí zamíchat. Jinak jogurt je krásně hustý a krémový (jen pozor, pokud počítáte kalorie, tak jogurt patří spíš k těm tučnějším - má 8% obsah tuku). Chutnal mi a příležitostně si ho ráda koupím.
 
 Lassi Mango (Vitasia)

Koupeno - Lidl. Balení  250 g. Cena - 21,90
Vitasia je lidlovský brand, pod kterým se obvykle prodávájí produkty v rámci asijských týdnů. Pod názvem "lassi" se skrývá klasický jogurtový nápoj s ochucující složkou, kterou v tomto případě bylo mango. Mangová příchuť nebyla bůhvíjak výrazná, ale mango přece jen v chuti cítit bylo. Vychlazný je nápoj docela osvěžující.
  
 Paštika francouzská (Řezníkův talíř)

Koupeno - Penny. Balení - 200 g. Cena - 15,90 (akce)
Do košíku jsem tuhle paštiku hodila proto, že jsem nevěděla, co k pozdní večeři po příjezdu na chalupu, a nebavilo mne v neznámém supeermarketu vybírat něco smysluplnějšího. Obsahuje víc sádla než jater a "vylepšená" je bramborovým škrobem - s ohledem na to vlastně nechutnala tak úplně špatné. Kvalita v podstatě odpovídá ceně. Ale znovu ji mít nemusím.
 
Bistro Red curry nudle (Vitana)

Koupeno - Brand box. Balení - 55 g. Cena - 39,90
Instatní jídla používám zcela vyjímečně, obvykle jen jako nouzovku v kanceláři, když nemám oběd nebo tam nečekaně musím zůstat déle. A omezuju se vlastně jen na instatní kaše, takže jinak moc přehled nemám. Nudle se připravují přímo v kelímku - zalijí se vařící vodou a nechají v kelímku 5 minut odstát. Bohužel po těch pěti minutách byly nudle hodně rozvařené. Samotná omáčka obsahuje drobné kousky zeleniny, je lehce pálivá (ale je fakt, že já pálivé moc nesnesu) a chuťově  mne nijak nezaujala. Takže pokud jde o teplé nouzovky, zůstávám u instantních kaší...

 Mrož Mango (Prima)

Koupeno – Market Vacek. Balení – 90 ml. Cena – 27,90
Mangový sorber v kelímku obsahuje 45 % manga (zbytek je  hlavně glukózový sirup  a voda). Má příjemnou strukturu bez ledových krystalků a obsahuje i malé kousky manga. Chuťově je docela fajn.

Fit den - Vital (Penam)

Koupeno - Brand box. Balení - 320 g. Cena - 42,90 (doporučená)
Já výrobky Penamu moc nevyhledávám,  ale když byl v boxu, tak jsem ho samozřejmě vyzkoušela. Chléb je takový hutnější a chuťově dobrý. První dva plátky se sice trochu drobily (což přičítám tomu, že jsem měla špatný svar na sáčku), ale ostatní už byly v pohodě. 

PomBär Oven minis (Chio)

Koupeno - Brand box. Balení - 70 g. Cena - 34,90 (doporučená)
Bramborové chipsy ve tvaru medvídků mne nijak moc nezaujaly. Jejich předností je to, že nejsou mastné, ale jinak se mi zdály nevýrazné (včetně dochucení solí). Kupovat si je nebudu, ale možná třeba na dětskou oslavu mohou být fajn alternativou mastných chipsů.

Buchtičky s krémem naruby (Penam)

Koupeno - Brand box. Balení - 360 g. Cena - 46,90 (doporučená).
Buchtičky jsou plněné pudinkovou náplní, která na mne byla hodně řídká a chuťově nevýrazná  (přišla mi jako uvařená z vody místo mléka). Jinak byly buchtičky hezky měkké a vláčné. Ale u nás se asi nezabydlí.
 
Studenská pomerančová (Orion)

Koupeno – Billa. Balení – 31 g. Cena  - 16,90
Jde o klasickou oplatku v čokoládě, na horní straně posypanou cereálními křupinkami.  Musím jí přiznat, že je hezky křupavá a v chuti jsem opravdu cítila i pomeranč, ale nijak mne nenadchla. Mám kombinaci čokoláda a pomeranč ráda, ale čekala jsem víc – jak pomeranče, tak i čokolády. Nemůžu říci, že by byla špatná, ale znovu jí mít nemusím. 
 
Mango Streifen  (enerBio)

Koupeno – Rossmann. Balení – 75 g. Cena – 53,90
 Sušené plátky manga, které pochází z ekologického zemědělství, bez jakýchkoliv další přídavků.  Jsou trochu tužší, takové žývkavé, ale rozhodně nejsou tvrdé. Chuťově jsou dobré –  příjemně nakyslé. Jen moc levné to tedy není.
 
Kozí sýr s medem (AH)

Koupeno - Albert. Balení - asi 125 g. Cena - 60,60
Kozí sýr má poměrně jemnou chuť  a díky medu je lehce násládlý. Jde o čerstvý sýr, ale není úplně ideální na mazání (jak jsem se pokusila já), má tužší konzistenci. Ideální bude ale pro použití do salátů. Každopádně mi chutnal, takže určitě ho nemám naposled, i když to není nejlevnější záležitost.

Jihočeský cottage -50 % tuku (Madeta)

Koupeno - Albert. Balení - 150 g. Cena - 29,90
Cottage sýr od Madety patří k mým oblíbeným sýrům, ale odtučněnou variantu jsem vyzkoušela poprvé. Chuťově  není špatný, rozdíl mezi "plnotučnou" variantou mi nepřišel nijak diametrální (i když poznat to samozřejmě je).
 
Whisky & nut (Milbona)

Koupeno - Lidl. Balení - 120 g. Cena - 65,90
Sýr je chuťově dobrý, obsahuje kousky ořechů, které jsou cítit i v chuti (narozdíl od whisky). Na zobání k vínu byl fajn.

Zaalander 48% (AH)

Koupeno - Albert. Balení - 103 g. Cena - 56,50
Další sýr z alberťácké holandské nabídky byl tentokrát typu "oud", tedy starý, takže byl chuťově poměrně dost výrazný, ale moc dobrý. Vzhledem k ceně mi ho  bylo na chleba s máslem líto, vychutnala jsem si ho samotný jako zobání k vínu.  
 

Asi nejvíc mne zaujal holandský sýr Zaalander (ale sýry mi chutnaly vlastně všechny), příjemně překvapil i Opočenský jogurt s hruškou, špatný nebyl ani chleba Vital. Propadákem je jednoznačně Red curry a ani Francouzská paštika mne nijak neoslnila.


29 komentářů:

  1. Stáňo, ráda jsem se podívala - znám důvěrně jen opočenské jogurty a cottage.
    Zaujaly mě sýry - nějaký dobrý musím mít doma stále...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo, kupuji jen cottage fit i ten plnotuk. Cottage od Madety mně přijde konzistencí nejlepší. Ochucené jogurty nekupuji. Dělám si domácí bílý a dochutím domácí marmeládou. Bez chemie a vždy dobrý.
    Měj pěkný den. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já jsem taky konzument především bílých jogurtů (Hollandii si kupuju v půlkilovém nebo kilovém balení :D), ať už s ovocem, domácím džeme nebo musli. Ale občas neodolám a koupím si nějako zajímavou příchuť, hlavně do práce.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Zkoušela jsem jen ten Opočenský jogurt. Přišel mi za tu cenu a velikost takový celkem obyčejný, čekala jsem víc. Medvídky má moc ráda moje neteř :) A cottage kupuju různé, používám je většinou do polévek místo smetany, tak je mi značka jedno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony jsou Opočenských jogurtů dva druhy - klasicka a ten prémiový, který je tučnější. Já kdysi měla ten obyčejný a moc mne taky nezaujal, tenhle prémiový byl chuťově lepší. Ale levné teda nejsou (ale zas z nich mám skleničky na zavařování)
      Hezký den

      Vymazat
  4. Ahoj Stáni,
    měla jsem ty chipsy a buchtičky, protože byly v boxu, co odebírám taky. Zaujaly mě klasicky sýry a jogurty, já mám prostě pro mléčné produkty slabost.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Tak dneska jsme se s chutěmi úplně minuly, zvládla bych asi jen buchtičky a bramborové chipsy ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To opravdu ano, protože ani buchtičky ani pombärs mne nijak extra nezaujaly.

      Vymazat
  6. Zajímavé produkty :). Já s těmi Pombar medvídky mám zase zkušenost, že mi přišly taky dost mastné :D. A zajímavý nápad na ty buchtičky s krémem naruby :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, tohle měla být novinka, co není smažená, ale pečená, takže míň tučná. Já ty originál nikdy neměla, tak nemůžu porovnat. Buchtičky zajímavý nápad jsou, ale chtělo by to lepší chuť té náplně - přišla mi trochu šizená...

      Vymazat
  7. Tak určitě bych si vybrala. Především sýry a jogurty.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, taky mi chutnaly všechny... Sýry a jogurty - to je moje :)
      Hezký den

      Vymazat
  8. Ahoj Stáni, já zrovna tenhle opočenský hruškový mám moc ráda a i černý rybíz je za mě parádní. Z jídelních novinek jsem teď zkoušela jahodovou Deli, ale nějak mě to nezaujalo. Kdysi jsem milovala tu malinovou, ale bohužel to byla limitka. Sýrový výběr tu máš dneska opravdu pestrý, až jsem si tady udělala na nějaký sýr chuť :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, černý rybíz příležitostně vyzkouším, ten by mi mohl taky chutnat. Dobrý tip.

      Vymazat
  9. Stáni, zaujaly mě dnes hlavně sýry, ty jím pořád. Některé z tvojí přehlídky znám. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, sýry mám taky ráda (a ráda zkouším nové).
      Hezký den

      Vymazat
  10. Nechutnala jsem nic co tu mám uvedeného, ale dost mě lákají ty jogurty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, já většinou jím bílé jogurty s domácím džemem (když zavařuju jako šílená, tak se to pak tak musí konzumovat :D), ale občas neodolám zajímavé příchuti. Někdy se třeba spálím, ale tyhle mi chutnaly oba.

      Vymazat
  11. Marcela Nordic Passion13. července 2023 v 22:18

    Je vidět, ze mango je tvůj favorit:), určitě bych rada zkusila třeba ty jogurty:). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, když vidím něco s mangem, tak obvykle neodolám a vyzkouším. Zrovna mám v lednici mangový sorbet, který jsem ještě nezkoušela :).

      Vymazat
  12. Pro mě samé novinky. Nic z produktů neznám :) Děkuji za představení.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  13. Lassi jsem si zamilovala na Srí Lance. V Česku jsem jej zatím viděla jen v DM, kde je teda z kokosového mléka (za mě chuťově lepší), ale i to jogurtové může být fajn. Díky za rozšíření obzorů.

    Kozí sýr, úplně stejný, jsem si zrovna minulý týden koupila v Kauflandu, ještě ten den rozdělala... A byl zkažený. Jsem ráda, že jsem jej okoštovala samotný a neskončil v nějakém salátu, který bych musela celý vyhodit. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, díky za tip na lassi z DMka, příležitostně zkusím. To s tím sýrem je k vzteku, to věřím.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)