neděle 30. července 2023

Čajové okénko 40

 Na čajové okénko se mi tu tentokrát sotva sešla pětice čajů, což je tím, že momentálně se snažím odpít čaje, které jsem nakoupila v Německu, kam jsme zajeli v rámci naší dovolené ve Cvikově. A čaje nakoupené za hranicemi sem dávat nechci, protože většinou nejsou v našich obchodech dostupné. Ale díky tomu, že jsem při pobytu na chalupě v naší venkovské "sámošce" narazila na dvě poměrně čerstvé novinky, tak tu nakonec i tento měsíc čajové okénko bude.

 

 
Máta s malinami (Teekanne)

Složení: máta list, jablko, aroma malin, maliny
Tento čaj se na trhu objevil poměrně nedávno a podle mé zkušenosti ho nemají úplně všechny supermarkety, které značku Teekanne nabízí. Já jsem ho koupila v samoobsluze Flop "u nás na vsi" (rozuměj v nejbližším obchodě na chalupě). V krabičce je 20 sáčků po 1,5 g a vyšla nějak lehce přes 40 Kč, což je u Teekanne v současné době běžná cena. Doba louhování je kolem 5 - 8 minut. Jeden sáček vyjde asi na 250 - 300 ml čaje, který má hnědozelený nálev s nádechem do růžova. V chuti převažuje jednoznačně máta, malina je cítit jen hodně málo.

Black Label Lemon (Teekanne)

Složení: černý čaj, koncetrát citronové šťávy
Druhý dnešní zástupce značky Teekanne už takovou novinkou není, ale taky patří mezi ty druhy, které v supermarketech úplně běžné nejsou. Já jsem ho koupila v naší sídlištní samoobsluze, která není součástí žádného řetezce (a občas umí nabídkou čajů překvapit). Krabička s 20 sáčky po 1,5 g vyšla na 42,50. Sáček jsem nechala louhovat asi 3 - 4 minuty. Čajový nálev má zlatou barvu a v chuti je cítit poměrně autenticky cítit citron. Mezi čaji s citronovou příchutí patří rozhodně k těm lepším.

Ledový citron (Jemča)

Po roce od uvedení svého prvního ledového čaje (Ledová malina s jahodou) přišla česká čajová firma s další příchutí - s příchutí citronu. I tento čaj jsem koupila v samoobsluze Flop za cenu kolem 35 Kč (která myslím byla akční). V krabičce je 20 sáčků po 2 g, které se zalévají studenou vodou a louhovat jsem je nechávala aspoň 10 minut. Z jednoho sáčku jsem udělala velkou sklenici čaje (něco mezi  250 až 300 ml). Ten má světloučce žlutou barvu a citronovou chuť. V létě je to velmi příjemné osvěžující  pití.

Bio Fruchte-Zimt (Bio Sonne)

Složení: ibišek, jablko, šípek, pomerančová kůra, skořice bezinky, černý rybíz
Krabičku s 25 sáčky jsem koupila v samoobsluze Norma (tuším, že Bio Sonne je jejich brand) za cenu kolem 40 Kč. Doba louhování je tak  5 - 8 minut a z jednoho sáčku jsem udělala asi 300 až 400 ml čaje. Čajový nálev má tmavě červenou barvu, chuť je lehce  nakyslá a je v ní cítit kombinace ibišku, jablka i  skořicová příchuť. Ta je poměrně je jemná, takže mi nevadila (ale většinu krabičky vypila máma - já milovník skořice moc nejsem).
 
Green Tea Bio Nature  (Lipton)

Složení: zelený bio čaj z Číny
Nakonec jsem si nechala čaj, který naopak novinka není. Byl před nějakou dobou součástí Brand boxu,  jenže já přednostně piju čaje, jejichž přebaly potřebuju na výměnu s ostatními sběrateli. A tato krabička obsahovala  nepřebalené sáčky, takže mi dost dlouho trvalo, než jsem se do ní pustila.Doporučená cena za krabičku s 20 sáčky byla 45 Kč. Sáčky mají pyramidový tvar, takže obsahují větší kousky čajových lístků, které díky tvaru sáčku lépe rozvinout. Sáček se zalévá vodou o teplotě 80°C, louhvat jsem ho nechávala asi 2 - 3 minuty a vyšel asi  na 400 až  500 ml čaje. Čaj měl světlezelený nálev a přijemnou jemnou chuť. Jako většina zelených čajů mi chutnal i studený.
Závěrem bych ještě podotkla, že pokud není uvedené jinak, tak se čaje zalívají vroucí vodou.

 ☕
 
A tím dnešní čajové okénko končí. Tentokrát tu jsou spíš takové obyčejnější čaje, ale zase je to poměrně pestré - je tu čaj černý, zelený, ovocný i bylinkový. A to nebývá až tak často. Mně tentokrát asi nejvíc zaujala novinka od Jemči, nejméně asi mátový čaj s malinou od Teekanne. 
Příště bych vám chtěla předvést zase nějaké méně běžné, ale v tuzemsku dostupné  čaje (dostala jsem od kamarádky mix krabičku čajů Hyleys).
 

26 komentářů:

  1. Stáňo, musím říct, že i mě zaujal ten ledový čaj, nějak jsem si ho v obchodech nevšimla. Opakovaně jsem si pořídila lednové čaje Ahmad, ty my chutnají.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, ledové čaje od Ahmadu taky nejsou špatné. Ty od Jemči jsou podle mých zkušeností k dostání spíš v malých venkovských sámoškách typu Coop, Flop ap.
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Pokud v obchodě narazím na ten ledový čaj, tak si ho koupím. Zaujal mne. Díky za tip!
    Měj se!
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, mají ještě malinu s jahodou, chutnaly mi oba. Pátrat doporučuji v obchodech typu Coop, Flop ap.
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Mátu s malinou jsem opravdu v obchodě asi ještě neviděla. Ledový čaj hodnocením překvapil, já jsem k nim dost skeptická. Vzorky, co jsem dříve ochutnala, mě příliš nepřesvědčily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, já je dřív moc nepila, ale teď jsem jim přišla na víc chuť. Dovezla jsem i nějaké od Teekanne z Německa, myslím, že jsem ti odložila vzorky. Jestli už jste se definitivně usadili, pokud jde o adresu, tak se ozvi na mail. Mám tu pro tebe hromádku vzorků, tak bych ti je poslala.

      Vymazat
  4. Miluji čaje! Ať už ovocný, černý, nebo bylinkový. Prostě všechny... a úplně jsi mi připomněla, že jsem si už dávno chtěla koupit nějaký hezký čajový setík a k tomu pěknou konvičku. :)
    A ten ledový čaj musí být moc dobrý :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám nejraději černé a zelené bez příchuti, ale vypiju skoro všechno. Ráda zkouším novinky...

      Vymazat
  5. Kdo by to byl řekl, že se čaje budou hodit i v létě. Poslední týdny to počasí přímo žádá a zrovna jsem si jeden udělala k snídani. :D Nejraději mám čaje od Loyd a Picwick. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já čaje piju pořád - bez ohledu na roční dobu a počasí. V těch vedrech, co byly v červenci, jsem si ledové čaje dost oblíbila (mám doma kromě Jemči i nějaké z Německa)

      Vymazat
  6. Zajímavé čajíky :). Já čajová moc nejsem, takže si čaje moc často nedělám :D.

    OdpovědětVymazat
  7. Také mě zaujal ledový čaj, podívám se v obchodech a určitě vyzkouším. Díky za tip, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ten čaj od Jemči hledej spíš v menších prodejnách, ve velkých řetězcích tyhle balené čaje od Jemči moc nemívají.
      Měj se fajn

      Vymazat
  8. Ahoj Stáni, já si poslední dobou oblíbila čaj Sonnentor Dobrá nálada, taktéž mu vévodí máta, ale tu já v čajích tuze ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, mně máta sice nevadí, ale nevyhledávám ji.

      Vymazat
  9. Ahoj, inspirovala jsem i mě tím ledovým čajem, už od loňska si nějaký plánuji pořídit, zatím k tomu však nedošlo a ten zelený, to je něco pro mě. Krásné odpoledne přeji. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, já si ledové čaje v létě docela oblíbila - je to fajn osvěžení. Pokud nenarazíš na Jemču, tak zkus mrknout v Rossmannovi, mají ve svém brandu King´s crown taky nějaké ledové čaje, objevují se vždycky jen v sezóně. A ledové čaje dělá i Ahmad.
      Měj se fajn

      Vymazat
  10. Čaj nemám vyzkoušený ani jeden. Lákal mě hned ten první, avšak pokud je v něm cítit hlavně máta a maliny jen málo, tak si nechám zajít chuť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, podle mne je v tom čaji Teekanne fakt výraznější máta (ona je vůbec hodně výrazná, takže i když je nějaký čaj směs a je v ní máta, tak dominuje)

      Vymazat
  11. Ahoj Stáni,
    z tvého dnešního výběru je mi nejbližší určitě Black Label s citronem , to je čaj pro mě:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já jsem si říkala, že ten tě zaujme nejvíc :D
      Hezký den

      Vymazat
  12. Marcela - Nordic Passion5. srpna 2023 v 16:41

    Ten posledni BIO zeleny je lakavy, ty ja mam nejradeji, dekuji za info. M.

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)