pátek 7. července 2023

S. C. Lalli - Odvoz pro Sáru

 Dnes vám představím další knihu, kterou jsem získala v rámci spolupráce. Vybrala jsem si ho, protože thrillery patří k mým oblíbeným žánrům a taky mne zaujala stručná anotace, která slibovala zápletku se záměnou identit Autorku jsem neznala a ani jsem znát nemohla - je to její první titul, který  vychází  češtině.
 
 
 
 
Dvě Sáry, obě vysokoškolačky, ale každá je jiná. Jedna má bohaté rodiče a na peníze se tak úplně ohlížet nemusí. Druhá je dcera indických přistěhovalců, bydlí v v suterénním bytě a aby mohla studovat, má rovnou dvě práce. Jednou z nich je práce v nočním baru a právě tam se cesty obou Sár protnou, když první Sára přebere a druhá Sára ji pomáhá z baru po zavíračce. Obě si objednají odvoz, jenže si nedopatřením prohodí auta a každá se ocitnou jinde, než chtěla. A když se Sára dostane ke svému bytu, už se všude okolo hemží policie, protože její jmenovkyni našli uškrcenou před jejím domem. A živá Sára si klade otázku, zda cílem vraha byla její jmenovkyně nebo zda  měla být cílem ona. Jsou totiž okamžiky v její minulosti, které by ji mohly dostihout, i když si do teď myslela, že jim unikla.


 
Kniha má dvě vypravěčské linie . V té jedné sledujeme přeživší Sáru, která se pokouší zjistit, zda obětí vraha měla být ona, a současně postupně odhaluje svou minulost i to, do čeho se zapletla s cílem zajistit si dobrou práci po skončení vysoké školy. Ve druhé linii se vracíme do minulosti zavražděné Sáry, a to prostřednictvím jejích deníkových zápisků.  U obou dívek nám autorka dává i nahlédnout do jejich rodinného zázemí.


 
I když popis knihy zní možná trochu složitě, tak myslím není problém se v knize zorientovat - obě linie jsou odlišeny nadpisy kapitol.  Líbilo se mi, že postavy nejsou černobílé, každá měla nějakou světlou stránku, ale i ty horší, Kniha se četla velmi dobře - má spád, nepostrádá napětí. A závěr byl docela překvapivý - tedy aspoň já jsem ho nečekala.


 Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakl. Grada a pokud vás kniha zaujala, můžete si ji koupit zde.
 
Anotace
Po rušném večeru v baru si dvě dívky objednaly odvoz, jen jedna se však dostala domů živá. Byla tím pravým cílem vraha? Nebo jen nasedla do špatného auta?
Vydalo nakl. Cosmopolis v r. 2023, překlad P. Královcová,  304 str. 

 

20 komentářů:

  1. Stáňo, děkuji za recenzi. Musím říct, že než jsem se zorientovala že jsem na tvém blogu a ne u Marty, lekla jsem se, že kočička Sára musí někam na cesty :o)
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Už jsem o této knížce četla na jiném blogu, takže mám už na seznamu zapsáno.
    Pěknou sobotu, Stáňo!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za skvělý knižní tip, tohle je můj šálek kávy :).

    OdpovědětVymazat
  4. Vůbec jsem o této knize neslyšela, ale zní dobře! :-) Já teďka právě čtu od Shari Lapeny - Manželé odvedle :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Manžele od vedle jsem četla asi před dvěma lety na dovolené a docela se mi knížka líbila.

      Vymazat
  5. Pěkná recenze, milovníci tohoto žánru ji určitě ocení :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to takový lehký krimithriller bez množství krve a násili.

      Vymazat
  6. Konec knihy mě taky překvapil, ale celkově jsem byla spíš zklamaná, myslím, že se z námětu toho dalo vytěžit víc :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem od toho moc nečekala, takže jsem byla spíš příjemně překvapená - četlo se mi to dobře.

      Vymazat
  7. Stáni, moc zajímavá kniha, díky za recenzi. A rozesmál mě komentář Helenky. Oběma pěkný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, to mne taky, když jsem ho četla :).
      Hezký den

      Vymazat
  8. Marcela Nordic Passion10. července 2023 v 16:55

    Myslim, ze tve hodnoceni i celkovy popis zni vic nez dobre, takovou knihu bych si s chuti precetla, hezky den. M.

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Stáni,
    tak teď je mi líto, že jsem si knihu na recenzi nevybrala, fakt to zní dobře. Budu si ji muset pořídit.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, chceš knížku poslat? Až máma už ji přečetla a manžel ji číst nebude, takže klidně může být tvá (pokud ti nebude vadit, že je čtená).

      Vymazat
  10. Myslím, že už jsem o knize někde četla, možná u někoho na blogu. Dost mě kniha zaujala a tak když na ní narazím, určitě si ji koupím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, o knížce myslím psala i Dominika. Mně se tedy četla dobře, Dominika myslím byla kritičtější.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)