čtvrtek 6. července 2023

Máslové sušenky s levandulí

 Dneska tu pro vás mám po dlouhé době zase jeden recept. Je hodně jednoduchý, rychlý a takový letní, protože právě teď je období, kdy kvete levandule. Trochu mne inspirovala Helena, která pekla rozmarýnové sušenky, tak jsem si řekla, že já bych mohla zkusit levandulové. Hledala jsem ale recept bez vajíčka, protože jsem chtěla upéct jen poloviční pokusnou dávku (a nechtělo se mi vejce půlit). Nakonec jsem si vybrala tehhle.

 
 
 
Suroviny (cca 20 sušenek)
100 g másla
140 g hladké mouky
30 g cukru moučka
lžíce sušených levandulových květů (já dala čerstvé)
1 lžíce citronové šťávy + trochu citronové kůry
asi  2 lžíce cukru krystal



 
Moučkový cukr jsem v chopperu rozmixovala s levandulovými květy. V míse jsem levandulový cukr spolu s moukou, změklým máslem,  citronovou šťávou a strouhanou citronovou kůrou  zpracovala do těsta. Z toho jsem vytvořila váleček  o průměru asi 3,5 cm, který jsem na folii obalila v krystalovém cukru. Zabalený ve fólii jsem ho  dala asi  na dvě hodiny do lednice ztuhnout. Pak jsem z válečku ostým nožem krájela plátky silné asi 4 - 5 mm, které jsem pekla na plechu vyloženém pečícím papírem. Z trouby jsem je vyndavala, když začínaly po krajích lehounce tmavnout  (recept uvádí teplotu trouby 150°a dobu pečení cca 10 minut, já se řídila odhadem, protože moje pečící trouba na chalupě má jen tři stupně neoznačené teplotou a žádný termostat, takže každé pečení je trochu alchymie).
 

Musím říci, že testovací várka u nás měla celkem úspěch, takže možná dojde na opakování.  I proto, že recept je fakt hodně jednoduchý a rychlý.
 Jen ještě poznámka na závěr (vyčtená z receptů na netu) - levandule fakt nedávejte víc, aby sušenky nechutnaly jako mýdlo. Já jsem dala rovnou lžíci a bylo to tak akorát.
 

43 komentářů:

  1. Sušenky vypadají dobře ! A totéž je možné napsat i o levandulovém zátiší s podnosem.
    Měj pohodový sváteční den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, děkuji. Musím říci, že jsem si tentokrát s focením vyhrála :).
      Hezký den

      Vymazat
  2. jé, škoda, že článek vyšel dnes... včera jsme byli na levandulové farmě, tak jsem si mohla rovnou natrhat a recept zkusit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je té levandule třeba tak málo, že ji možná seženeš od někoho ze zahrádky :)

      Vymazat
  3. Stáňo,dělám je každý rok. Máme je moc rádi.
    Ty tvoje jsou moc povedené. Měj se krásně. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, díky. U nás měly taky celkem úspěch, myslím, že je zase někdy zopáknu (levandule ještě kvete...).
      Hezký den

      Vymazat
  4. Stáňo vy jste fakt šikovná. To by mne nenapadlo udělat sušenky z čerstvých květů. Když levandulové sušenky měly u vás úspěch i nás určitě také. Jdu ostříhat levanduli. Krásné léto přeji. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. Chtěla jsem sušenky hned, tak jsem zkusila čerstvé květy, protože sušené ještě nebyly :). Trochu jsem váhala, ale některý z receptů to měl jako variantu, tak jsem to riskla (i když sušenky nebyly jinak podle něj).

      Vymazat
    2. Stáňo, 2 dny ležely zabalené válečky v lednici, protože jsem se k tomu nedostala. Tak dneska na ně došlo. Musím říct, že jsou výborné a mají jemnou zvláštní chuť, trošku podobnou čaji BIO levandule z drogerie DM. Mí pánové si fakt pochutnali a pochutnají a za mne říkám: Moc vám děkuji, že jste se podělila o recept s námi, co vás čteme. Zdraví Iwka

      Vymazat
  5. Stáni, přeji krásný sváteční den. Ty sušenky, aranžmá je NAPROSTO ÚŽASNÉ. ☺♥
    Měj pohodový den.
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
  6. Tak už mám jak dlouho v plánu mátový koláč který jsem viděla na blogu a teď k němu přidám i levandulové sušenky. Byť později, jelikož mi levandule zdaleka ještě nekvete.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mátový koláč od Jitky mám v plánu taky ;-).
      Hezký den

      Vymazat
  7. Nenapadlo by mě dát do sušenek levanduli, ale vlastně proč ne :) Až mě trošku mrzí, že jsem si na levandulové farmě žádné levandule nenasbírala :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, mne inspirovaly ty rozmarýnové sušenky - když jde rozmarýn, tak co by nešla levandule...

      Vymazat
  8. Ahoj Stáňo sušenky vypadají dobře, taky je dělám. Levanduli miluju na všechny způsoby, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, mně po letech konečně levandule trochu narostla, tak začínám experimentovat. Sušenky byly první na řadě - ty se u nás určitě neztratí, tedy vlastně se ztratí dost rychle :D
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. Stáni, ještě jsem neslyšela o sušenkách s levandulí. Vypadají skvostně a věřím, že byly výborné. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  10. Stáňo, levandulové jsem letos ještě nepekla a ty tvé vypadají výborně!
    Děkuji za inspiraci a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, tak doufám, že budou chutnat.
      Pěkné letní dny

      Vymazat
  11. Podobné sušenky jsem před dvěma lety zkoušela, ale moc se mi nevyvedly. Zkusím tyhle podle tebe. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Stáňo, dneska jsem vyzkoušela tvůj recept. Sušenky jsou výborné.
    Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Stáni, to vypadá skvěle. Já si letos, no vlastně už vloni zamilovala levandulovou limonádu a potažmo vlastně sirup, protože se dá použít na limču, do kávy i do nějakého drinku s processem něco jako Prosecco Hugo, akorát s levandulí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, o levandulovém sirupu uvažuju taky. Ale ve vedru jsem líná (a taky jsem dneska udělala asi 25 džemů z višní :)).

      Vymazat
  14. Stáňo, sušenky vyzkouším, jen co mi rozkvete levandule. Zatím jsou květy ještě zavřené a voní jen listy. Tak si tak týden počkáme. Recept si opisuji. Lze jis využít na více způsobů. Díky a přeji Ti krásné letní dny. Děkuji za komentáře na mém blogu. Vážím si toho moc.

    OdpovědětVymazat
  15. Vypadají moc pěkně :). S levandulí jsem ještě nikdy nezkoušela péct.

    OdpovědětVymazat
  16. Sušenky vypadají luxusně. Mňam, hned bych ochutnala. Recept si ukládám, kdybych si náhodou natrhala levanduli u sousedů :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  17. Marcela Nordic Passion10. července 2023 v 16:57

    Levandulove susenky jsou vcelku popularni a tobe se povedly nejen hezky upect, ale i nafotit, mej se, Stano. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, od tebe, která má vždycky krásné fotky, pochvala potěší :)

      Vymazat
  18. Ahoj Stáni,
    levanduli máme na chatě, takže tvůj recept budu muset vyzkoušet:-) Líbí se mi ingredience, přijde mi, že jich je málo a že je to snadné. Díky za inspiraci!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to rychlovka a dělá se to dobře, vyzkoušej.
      Měj se fajn

      Vymazat
  19. Já jsem tento rok bez levandule, protože dáváme terén dokupy okolo domečku, tak snad příští rok. Nicméně recept určitě schovám a vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, jsou dobré, jednoduché a chuťově zajímavé

      Vymazat
  20. Sušenky vypadají skvěle a musely být chutné. Levandule dodá příjemný šmrnc. Recept si ukládám, třeba přijde vhod. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)