úterý 1. listopadu 2022

Říjen v kostce

 Říjen letos skoro nevypadal jako podzimní měsíc. Tentokrát se babí léto opravdu protáhlo a říjnové počasí skoro připomínalo léto. Užili jsme si spoustu přívětivého slunečného počasí, byť někdy s ranními mlhami. A můj říjen byl i poměrně akční, i když nakonec byl  poněkud jiný než jsem si plánovala.
 

 
První týden ještě vyšel přesně podle mých představ - jeden víkend jsem strávila v  Holandsku. hlavní cílem bylo výměnné setkání sběratetlů čajových přebalů v městečku Maartensdijk. Získala jsem tam spoustu nových kousků do sbírky,  ale vyšetřili jsme čas i na malý  výlet. Ráda bych fotkám z Holandska věnovala samostatný článek (jen pořád nemůžu najít čas na jejich protřídění), tak zatím jen malá ochutnávka.
 
Zastávky cestou do Holandska -  Bad Elisen a Deventer
 
Typický holandský mlýn - na burze - nové čaje

Druhý víkend jsme strávili na chalupě - tentokrát i se synem a jeho přítelkyní. Dovezli jsme a uskladnili brambory nakoupené na zimu (brambory z Vysočiny jsou prostě brambory z Vysočiny a navíc máme svého prověřeného dodavatele) a pomalu začali připravovat zahradu na zimu. 
 
Prořezaná švestka - mochomůrka, co nám vyrostla  na zahradě - závoz brambor :)
 
Zbytek říjnových plánů dost ovlivnila manželova neschopenka. I když má povolené poměrně slušné vycházky, tak na víkendy na chalupě a na chatě jsme mohli zapomenout. Na chatu jsme tedy vyrazili na otočku - bylo třeba ji zazimovat. Tam je naštěstí zazimování hodně jednoduché (nejdůležitější je vypustit vodu), takže jsme to bez problémů zvládli za odpoledne i s cestou.
 
Chata před zimou - u vypuštěné přehrady

Já jsem vypravila na další výměnnou čajovou burzu - tentokrát nikoliv za hranice, ale jen do Modřan. Účast byla komornější než v Holandsku, ale nových úlovků taky dost. V rámci manželových vycházek jsme se ale aspoň vypravili na dva kratší výlety - do Průhonického parku a na rozhledu Ládví u Kamenice. Vzhledem k samostaným článkům jen letmé připomenutí. 
 
Úlovky a vstupenky z burzy - podzimní dekoracce
 
V Průhonickém parku

Rozhledna Ládví u Kamenice

Říjnem taky skončil letní čas a hned pondělí ukázalo, jak to bude vypadat v dalších měsících - do práce za šera (a mlhy), z práce skoro za tmy. A s Valdštejnskou zahradou jsem se taky v pondělí rozloučila - od listopadu je uzavřená, znovu tu projdu cestou do práce až na začátku dubna. 
 
Valdštejnská zahrada v průběhu října

Chybět nebude ani závěrečný pel-mel včetně  jídelního okénka. 
 
Králík na paprice - zapečená rajčata s mletým masem - odpolední posezení na chalupě

Dortíky a aperol - citronová kachna - tataráček

Tváře sídliště

Dušičky

V listopadu musíme vyřešit zazimování chalupy, což bude vzhledem k manželově pokračující neschopence trochu logistický oříšek. A asi bych pomalu měla pomalu začít myslet na Vánoce... (je hrozné, jak to letí)
 


44 komentářů:

  1. Stáňo, začalo to tak slibně, do Holandska bych se moc ráda vrátila, brambory už taky máme ve sklepě :o)... Snad se manžel brzo uzdraví, nemoc umí překazit plány...
    A už chodíš "zimní" trasou do práce (to uzavření Valdštejnské zahrady na zimu pořád nějak nechápu), tak se nedivím, že myslíš na Vánoce. Já už taky!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, zatím právě moc nemyslím, ale měla bych.
      Taky bych byla radši, kdyby zahrada byla otevřená celoročně (třeba Vojanovy sady myslím jsou).
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Hlavně ať se manžel uzdraví! I tak jsi stihla během října samé zajímavé akce. My si také děláme na zimu zásoby u soukromých pěstitelů, to máme nejraději. Snad vše přečkají a budou pěstovat dál. Na Vánoce již myslím, dárky mám již skoro všechny pohromadě :-). Hezké dny měj Stáňo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, vypadá to, že neschopenka bude na delší loket. To, že máš už dárky pohromadě tiše závidím - já toho nejsem schopná (buď bych je schovala tak, že bych je na Vánoce nenašla, a nebo bych to nevydržela a prozradila je ;-)).
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Měla jsi pestrý říjen. Na Holandsko, kde jsme byly s kamarádkou na poznávacím zájezdu moc ráda vzpomínám. Utíká to fakt nějak rychle. Vůbec se nedivím, že už myslíš na Vánoce - to já taky :-).
    Manželovi přeji, aby byl co nejdříve OK a oběma vám přeji klidné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, Holandsko má svůj zvláštní půvab, takže se mi líbilo, protože jinak mám raději hory...
      Měj se pěkně

      Vymazat
  4. i když nevyšlo dle představ, i tak je to pestré a skvělé :) přeji, ať manžel je brzy v pořádku :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Stáni, teda to se budu moc těšit na článek z Holandska, už jenom tyhle fotky vypadají báječně! Letošek hrozně utekl, já už Vánoce řešila trochu v září, abych si dárky rozložila do více výplat... Manžel bude snad brzy v pořádku :-) Já vůbec nechápu, jak už někdo může i dekorovat na zimu, vůbec mi to nepřijde jak je furt teplo :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, článek pořád plánuji, ale nějak se nemůžu dostat k protřídění fotek. Nafotitla jsem toho spoustu, ale ne všechno je použitelné

      Vymazat
  6. Já chatu zazimovat nestihla. No budu muset muže vykopat o nějakém víkendu aby jsme tam zajeli a uklidili co je potřeba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, my chatu zvládli, chalupa nás teprve čeká (a tam je to složitější - je třeba i utěsnit sklep, uklidit nábytek, nestihli jsme sklidit dýně, ostříhat kytky...)

      Vymazat
  7. Krásný říjen jsi měla. Tak přeji i pěkné listopadové pokračování a manželovi rychlý návrat zdraví. Měj se hezky. Eva

    OdpovědětVymazat
  8. Stáni, měla jsi opravdu parádně nabitý říjen. Výlet do Holandska musel být krásný, syn tam byl jako malý, s fotbalem. Ty jejich mlýny... nádhera.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, mně se Holandsko taky líbilo. I když zrovna moc mlýnů nafocených nemám. Ale líbilo se mi i v centrech Utrechtu nebo Ammesdorfu, které jsme trochu prošli.

      Vymazat
  9. Stáni, měla jsi pěkný říjen, ráda jsem se virtuálně prošla. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Stáňo, máš to pestré. Já ještě nemám dodělané zahrady, svou ani tátovu. Hlídala jsem děti týden a stále mě není dobře tak mě to tak neodsejpá... I s Vánocema jsem pozadu, což u mě nebývá zvykem. Ono když je pořád tak hezky, tak mě ani nepřijde, že nějaké budou. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, myslím, že počasí už začne nabírat ty pravé podzimní obrátky s plískanicemi a chladným počasím, tak se snad do té vánoční nálady vpravíme (já si na to aspoň koupila adventní kalendář :D)
      Měj se fajn

      Vymazat
  11. I tak to vypadá na zajímavý říjen, ve kterém se pořád něco dělo. Hlavně, ať je manžel brzy v pořádku a ať se vám vše vydaří :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, říjen přinesl určitě spoustu hezkých chvil...

      Vymazat
  12. Stáňo, měla jsi to pestré v říjnu a doufám, že listopad proběhne ke spokojenosti tvé i manželové.
    Hodně zdraví oběma. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, nechám se překvapit a budu doufat v překvapení příjemná :)
      Měj se krásně

      Vymazat
  13. V Holandsku jsem už byla a byla jsem moc spokojená!

    OdpovědětVymazat
  14. Vija
    Tvůj říjen byl pěkně plný. Holandsko je nádhera. Vojanovy sady v úterý otevřené, procházka v mlze :). Přeji hezký víkend a prima listopad. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vojanky jsou otevřené celoročně, pokud se nepletu. Holandsko by se tu ještě mělo objevit - nacvakala jsem hodně fotek, ale musím je probrat a vybrat ty použitelné.

      Vymazat
  15. Stáni, měla jsi opravdu nabitý měsíc. Snad stihnete chatu včas zazimovat. Hlavně aby se manžel brzy uzdravil. Přeji vám všem hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuji. Chystáme se příští týden - snad to vyjde.

      Vymazat
  16. Marcela Nordic Passion6. listopadu 2022 v 17:07

    Stáňo, pestré jste to měli, škoda neschopenky manžela, ale výlety, dobré jídlo... paráda. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, špatný měsíc to nebyl - nakonec i na výlety došlo díky vycházkám...

      Vymazat
  17. Ahoj Stáni,
    já myslím, že jsi toho zvládla opravdu hodně. Doufám, že manžel bude brzy fit, neschopenka je na nic. Těším se na článek o Holandsku, mám to tam moc ráda.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, manželova neschopenka zřejmě bude na delší loket, ale co naděláme... Článek z Holandska bude, až přeberu fotky - zatím se k tomu nemůžu pořád dostat.
      Měj se fajn

      Vymazat
  18. Taky mi to uteklo hrozně rychle :) Jako malé se mi ten čas vlekl, teď nechápu, jak to může tak rychle utíkat. Moc se těším na článek z Holandska! Vůbec jsem nevěděla, že na zimu se Valdštejská zahrada zavírá. Co se týče toho času, už aby bylo jaro. Mám ráda, když je venku dlouho světlo :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi víc vyhovuje letní čas s delšími večery. Už teď chodím z práce za tmy a takhle to bude celou zimu :(. Valdštejnská zahrada se zavírá každý rok, což mne mrzí - má to tudy do práce o pár kroků kratší a hlavě je to hezčí cesta.

      Vymazat
  19. MOc krásné ☺♥ taky zdravím ze sídliště ..

    OdpovědětVymazat
  20. Říjen byl opravdu nádherný co se týče počasí. :) Babí léto se povedlo a užívala jsem si ty podzimní barvy všude kolem. Moc hezké shrnutí i fotky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Tak si myslím, že se letos říjen hodně povedl. A teď to vypadá, že skočíme do zimy - na víkend už má být jen kolem 3°

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)