úterý 15. listopadu 2022

Co jsem taky ochutnala 49

 Další z mých pravidelných  bilančních článků - tentokrát jídelní. Většinou tu bývá dřív, ale tentokrát jsem se potřebovala zbavit obalů od spotřebované kosmetiky, takže dostal přednost článek o spotřebované kosmetice. A na to, co jsem v minulém měsíci ochutnávala, nakoukneme až dneska. Od každého tu bude něco - maso, sýr, chipsy, jogurt, tyčinka, pití a dokonce ještě i zmrzlina...

 

 Carpaccio (Albert Excellent)

Koupeno - Albert. Balení - 100 g. Cena . 40 Kč (běžně 60 Kč)
Balení obsahuje tence nakrájené hovězí zadní maso, které není tepelně opracované. Měli jsme ho s opečenou bagetkou, pokapané citronem, olivovým olejem a posypané strouhaným sýrem grana padano. Plátky jsou opravdu tenoučkě, maso je krásně měkké a v této kombinaci chutnalo moc dobře. Není to úplně levné, ale sama bych se do krájení hovězího asi nepustila - bála bych se, že se mi nepovedou správně tenoučké plátky.
 
Spirulina&Zitrone (dmBio)

Koupeno – DM drogerie. Balení – 40 g. Cena – 27,90
Základ tyčinky tvoří datle, mandle, rozinky a spirulina, ochucená je citronem. Ta citronová příchuť byl hlavní důvod, proč jsem si tyčinku  koupila. Spirulině se sice připisuje spousta úžasných vlastností (posílení imunity, úprava hladiny cukru v krvi, tvorba svalové hmoty), ale pochybuju, že její obsah  v tyčince je takový, aby něco fakt ovlivnila. Samotná tyčinka překvapila zelenočernou barvou, která vypadá trochu zvláštně. Ze začátku mi přišla trochu zvláštní i chuť, ale nakonec převážila citronová příchuť, takže výsledný dojem je příjemně nakysle osvěžující a na skus jsou trochu cítit i drobné kousky mandlí. Pokud vám tyčinek na bázi datlí vadí jejich sladkost, tak tahle možná stojí za zkoušku.

Barista Cup Haselnuss (Gourmet)

Koupeno - Maxislevy. Balení- 75 g.  Cena - 19,90
Tříbarevný pohár ve skleněném hrnečku, který jsem náhodně koupila v prodejně se zlevněnými potravinami, byl v regále označený jako čokoládový, takže jsem v kombinaci s názvem předpokládala, že bude pod šlenačkou obsahovat oříškovou pěnu a čokoládu. Jenže jsem se přepočítala - oříšky byly jen nahoře na šlehačce, pěna byla kávová a kávová chuťbyla naprosto dominantní. A já zrovna kávové chutě nemusím... Tak aspoň manžel bude mít hrneček na kafe.
 
Smoothie  (Deva)

Koupeno - Relay. Balení- 300 ml.  Cena - 49 Kč
Ovocné smoothie z banánu, manga, pomeranče a jablka je  balené ve skleněné lahvičce se šroubavacím víčkem. Je středně husté, bylo třeba ho protřepat, protože dužina zůstávala na dně.  Je bez přidaného cukru, chuťově příjemné, lehce nakyslé. Nevýhodou je vyšší cena, ale jako nouzové řešení, když je hlad i žízeň najednou, to jednou za čas jde.
 
Protein chips Barbecue (KetoDiet)

Koupeno - Brand box. Balení - 25 g. Cena - 49 Kč (doporučená)
Chipsy se mi zdály dost tvrdé a měly  zvláštní chuťový "ocásek", který mi vadil. Ochucení barbecue bylo tak akorát, slanost taky. Ale musím říci, že znovu bych je nechtěla ani za výrazně nižší cenu, než kolik skutečně stojí.

Cypriot Cheese with Chilli (Eridanous)

Koupeno - Lidl. Balení- 225 g.  Cena - 69 Kč
Kyperský sýr typu haloumi je vyrobený ze směsi kravského, ovčího a kozího mléka. V Lidlu ho pod svým brandem nabízeli v rámci specialit v řeckém stylu. Je určený hlavně ke grilování.  Omylem jsem vzala balení ochucené chilli, tak jsem se trochu bála, jak bude chutnat (já si na pálivé moc nepotrpím), ale to ochucení bylo jen velmi decentní, takže mi nevadilo. Mně po ogrilování moc chutnal, manželovi naopak vůbec ne - vadila mu jeho typická trochu "vrzavá" konzistence.
 
Krauter&Knoblauch (Patros)

Koupeno - Maxislevy. Balení- 150 g.  Cena - 29,90
Jde sýr balkánského typu, který je   určený k rozpečení (v balení k tomu je i alobalová vanička). Na povrchu sýra je ochucujíci vrstvička bylinek s česnekem. Sýr se rozpekl do příjemně vláčné, polotekuté konzistence. Je sice trochu slanější, ale jinak je bylinková chuť hezky vyvážená, česnek je tam patrný poměrně jemně. 

Minutové ovesné vločky (Bonavita)

Koupeno - Brand box. Balení - 350 g. Cena - 19,90 (doporučená)

Celozrnné vločky jsou jemně mleté a příprava kaše je z nich opravdu rychlá (mně stačí 5 minut v mikrovlnce na 40% výkon). Kaše z nich byla jemná, vločky hezky násákly mléko.  Jsou hodně podobné jemně mletým vločkám od Emca nebo z Lidlu, které používám pravidelně. Takže za mne jo.

Les Desserts Black cocoa+coconut (Carte D´Or)


Koupeno – Billa. Balení – 140 g. Cena – 21,90
Tento dezert ze zakysané smetany  je  na trhu docela čerstvou novinkou. Já jsem si k ochutnání vybrala příchuť kombinující kokos a černé kakao, která pro mne byla nejzajímavější. Dezert je lahodně smetanový a obě ochucující složky spolu hezky ladí. A to kakao, díky kterému se mi ani nezdál nějak přeslazený, na vás vykoukne hned po otevření kelímku – kakaová složka je totiž nahoře (a je fakt výrazně černá). Jen to tedy není úplně dietní svačinka – přece jen má 18% obsah tuku.
 
Lime Mojito sorbet (Haagen Dazs)

Koupeno - Lidl. Balení - 460 ml. Cena - 99,90 (akce)
Sorbert s příchutí mojita jsem vybrala ze zvědavosti, když jsme šli na návštěvu k mámě. Měl by mít klasickou mojitovou příchuť - tedy limetka, máta a nádech rumu.  Musím říci, že mne moc nezaujal (a mámě nechutnal vůbec) - sorbetu dominuje hodně nahořklá (na mne až moc) chuť limetky. Za ty peníze už ho znovu určitě mít nemusím.

Kukuřičné trubičky Alaska (Zama)

Koupeno - Supermarket Řehák. Balení - 18 g.  Cena - 6,50/ks
Tyhle trubičky si hodně chválila kamarádka, které nemůže lepek. Takže když jsem na ně u nás v samoobsluze narazila, tak jsem na ochutnání vzala po jednom balení od každé příchuti, kterou měli. Trubičky jsou vyrobené kukuřičné krupice a mají takovou extrudovanou strukturu. Jsou hezky křupavé a ačkoliv v nich v reálu nápně není rozhodně tolik, jak to vypadá na obrázku, tak tam náplň cítit je. Měla jsem celkem čtyři příchutě - kakaovou, oříškovou, mléčnou a kokosovou.  Kokosová a mléčná mi chutnaly hodně podobně, stejně tak jako oříšková a kakaová. Víc mi chutnaly tmavé varianty (kakaová, oříšková), které si příležitostně klidně koupím jako malou svačinu znovu; ty bílé (kokosová a mléčná) na mne byly už dost sladké. 


Asi nejvíc mne zaujal kyperský sýr z Lidlu a carpaccio z Alberta, ale špatný nebyl ani rozpékací sýr, vločky a dezert ze zakysané smetany. Nejmíň mi chutnaly chipsy KetoDiet a znovu si nekoupím ani pohár Barista a sorber Haagen-Dazs.
A co tentokrát vy - vybrali by jste si něco? Nebo máte něco z toho, co jsem měla já poprvé,  už vyzkoušeného?

34 komentářů:

  1. Stáňo, já jsem taky koupila "Halumi" v Lidlu a grilovala jsem jej. Mně i manželovi chutnalo. Jinak ostatní výrobky neznám a ani je nekupuji. Byla bych zvědavá na tu zmrzlinu, ale vidím, že si ji můžu klidně odpustit.
    Díky a měj pěkný den. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak sorbet mne fakt nezaujal. A "halumi" u nás nadchl jen mne - manžel snědl, ale podle toho jak se tvářil, tak o brzké opakování nestojí ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo, děkuji za pravidelnou přehlídku dobrého i méně dobrého. Znám jen sýr z Lidlu, máme tyhle sýry rádi.
    Přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, někdy se při nákupu člověk netrefí, někdy se to zas sejde tak, že vlastně je všechno fajn. Ten sýr mně chutnal taky (manželovi míň).
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Jednu Alaska tyčinku mám zrovna vedle sebe a už se na ni těším. Já je miluju. Nejvíc kakaovou a kokosovou. Co se týče vloček, ty jsem si zamilovala hned. A ty Keto chips mi chutnaly, ale bylo jich tam v balení pět a půl, což mi teda vadilo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moniky, mně ty chipsy ani nechutnaly a navíc na to, kolik ten sáček stojí, jich tam bylo fakt jen pár, to máš pravdu. Trubičky jsou fajn, určitě si zas časem nějakou koupím.

      Vymazat
  4. ZAjímavá ochutnávka. Přeji Ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Na haloumi od Eridanous jsem zrovna v Lidlu koukala, tak díky za doporučení. Mám ho ráda třeba v burgeru namísto mletého masa. Ketodieta pobavila, mně ty keto věci taky vůbec nechutnají...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, já kdysi měla něco jako nugetu v sáčku (taky z boxu, sama bych si to nekoupila) a ta mi chutnala. Ale bylo toho málo za hodně peněz ;-)

      Vymazat
  6. Stáňo, z Tvojí ukázky nic nekupuju ani neznám, ráda jsem si to prohlédla. Vybrala bych si smoothie a ochutnala sýry. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, smoothie bylo fajn, ale dražší (ono to bylo taky tím, že jsem ho kupovala cestou z nějakého jednání v trafice).
      Měj se fajn

      Vymazat
  7. Já prostě halumi sýru nemůžu přijít na chuť...stejně jako manželovi, taky měně vadí to vrzání :-) Jogurt CarteDor znám a moc mi chutnal, ač by mělo, nevadí mi, že má tolik procent tuku :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se snažím kupovat jogurty kolem 3 % tuku, ale občas sáhnu i do jiných vod...

      Vymazat
  8. I love Haagen Dazs ice creams but haven't tried the sorbet yet. Too bad it was not to your liking. 
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I like sorbets, but this flavor didn't appeal to me.
      Have a nice day

      Vymazat
  9. V podstatě žádné z Tebou uvedených výrobků neznám, ale vybrala bych si na ochutnání sýry.
    Měj pěkný sváteční den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, sýry já taky ochutnávám ráda :)
      Měj se pěkně

      Vymazat
  10. Ahoj Stáni, z tvého výběru znám akorát Carte D´or "jogurty" na mě to je hrozně přeslazené a pak Haagen Dazs zmrzliny. Nedávno jsem si koupila takový docela předražený set, kde byly čtyři ovocné variace a na tu cenu je to dost průměr. To už když dražší zmrzlinu, tak si koupím Ben & Jerry Cookie Dough.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, já se přiznám, že mne Haagen Dazs zmrzliny taky nenadchly, teď jsem chtěla vyzkoušet právě ještě sorbet a dopadlo to stejně. Já mám momentálně období čokoládové Vienetty. Až se mi přejí, tak zas přejdu na mangový sorbet :).
      Ten Carte D´or se mi přeslazený nezdál - myslím, že je to ním kakaem, jiné příchutě možná budou sladší

      Vymazat
  11. Chipsy ketodiet mi vůbec nechutnaly. Ty poslední trubičky nemám ráda, ale zaujala mě velice Kyperský sýr typu haloumi s chilli :-) díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám asi ze všech chipsů nejradějí "prasácké" brambůry v celofánu, co mají na chatě v hospodě :). Ten sýr je z řeckého týdnu, tak to chce si ho vyčíhat, myslím, že běžně ho nemají

      Vymazat
  12. Zaujaly mě keto chipsy a ty minutové ovesné vločky, já jsem moc spokojená s minutovými vločkami z Aktinu, lepší jsem fakt neměla :D. Ty kukuřičné trubičky jsou na mě taky dost sladké :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty chipsy mi fakt nechutnaly, určitě nejmíň ze všech kousků, co tu mám. Vločky kupuju nejvíc v Lidlu, jemně mleté (jejich brand) nebo jemně mleté od Emca, ty jsou taky fajn.

      Vymazat
  13. Trubičky jsem včera ochutnala = dostala prvně, a jsou moc dobré. ☺♥
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebýt kamarádky, tak by mi asi nenapadlo je koupit. Nejsou špatné, klidně si je koupím do práce, když mne tam honí mlsná ;-)

      Vymazat
  14. Z uvedeného jsem opět nezkoušela nic, ale už dlouho bych chtěla zkusit zmrzlinu Haagen

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haagen Dazs je dost drahá a zatím mne žádná nenadchla tak, že bych si ji za ty peníze chtěla kupovat častěji.

      Vymazat
  15. Vija

    Znám jen trubičky a sýr. Přeji hezkou neděli. J

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Stáni,
    tentokrát znám některé z tvých produktů. Alasky mám ráda, chutnají mi asi všechny příchutě a když jsou v akci, kupuje na svačinu do práce. Ketodiet chipsy jsem měla taky a vůbec mi nesedly. Strašně výrazně, přesolené, předražené. Tato značka pro mě nebude. Měla jsem jinou variantu dezertu od Carte d´Or a chutnal mi, i když je docela sladký. Vyzkoušela bych určitě to smoothie, v poslední době mám pro ně slabost. Také mě zaujal ten bylinkový sýr s česnekem.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, pro mne byly trubičky Alaska novinka - viděla jsem je poprvé u kamarádky, která s námi byla v Holandsku - měla je jako svačiny. Z Keto věcí mi snad chutnal jen čokoládový krém v kapsičce (taková jako Nutela)

      Vymazat
  17. Carte D'or jogurt s kokosem je naprosto dokonalý!! Miluji dezerty a výrobky s příchutí kokosu a tohle se opravdu povedlo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta kombinace kokosu a kakaa je fakt vydařená - díky kakau to nepůsobí tak sladce.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)