pondělí 7. listopadu 2022

Čajové okénko 32

 Tentokrát je má čajové pětice docela vyvážená - mám tu dva čaje zelené, dva ovocné a jeden černý. Jen milovníci bylinek přijdou jako obvykle zkrátka. Já prostě bylinné čaje moc v oblibě nemám a přírůstky do sbírky z této skupiny čajů se snažím získávát výměnou a ne nákupem plných krabiček.
 

První dva čaje nesou značku Hyson, která je produktem srílanské společnosti Empire Teas. Já jsem si je pořídila na svém oblíbeném čajovém e-shopu CGFOODS. Měli je za akční cenu 15 Kč za krabičku s 10 sáčky, tak jsem neodolala. Zelených a černých čajů u mne není niky dost.
Green Lush (Hyson)

Voda - 80°. Louhování - 2-4 minuty 1 sáček = 300 - 400 ml čaje.
Složení - zelený čaj. 
Čajový nálev je  žlutý nálev s nádech do zelena. Má jemnou čajovou chuť bez trpkého dozvuk. Chutnal mi jak teplý, tak i studený

Scarlet Pink (Hyson)

Voda - 100°. Louhování - 3-5 minuty 1 sáček = 300 - 500 ml čaje.
Složení - černý čaj, příchuť bergamotu.
Čaj má  hnědý nálev - přesně takový, jaký si ptedstavíte, když se řekne "černý čaj".  Bergamot je v chutí cítit velmi uměřeně, zvlášť když sáček nechátě louhovat příliš dlouho. Svou chutí mi vyhovoval - nemám ráda, když je bergamotová příchuť moc "přepálená".

Zázvor&mandarinka (Biogena)

Voda - 100°. Louhování - 5-8 minut 1 sáček = 200 - 250 ml čaje.
Složení -  aronie, směs zázvoru,  šípek, jablko, ostružník list, aroma, čekanka kořen, kyselina citronová, mandarinka.
Tento od čaj od české společnosti Biogena dostal nový "kabátek", takže jsem si ho koupila hlavně kvůli hezkým elegantním přebalům. Ale musím říci, že mne příjemně překvapil i svou chutí - je v ní cítit jak mandarinka, tak i zázvor a obě chutí se spolu hezky snoubí. Nálev je takový růžovo červený. Mohl by být zajímavý pro ty, kteří nemají rádi  ovocné čaje s ibiškem.  Koupila  jsem ho u nás v Albertu, krabička s 20 sáčky vyšla na  90 Kč.

Krvavý pomeranč&skořice (Druid)

Voda - 100°. Louhování - 5-8 minut 1 sáček =200 ml čaje.
Složení - jablko, aronie, šípek, ibišek bílý, skořice kůra, červená řepa, pomeranč, ostružina  list, aroma.
 Tento čaj je také od české firmy - od firmy Druid, do jejích produkce patří nejen čaje, ale i třeba cereálie nebo suché plody. Jde o poměrně čerstvou novinku - na trhu se objevil teď na podzim.  Já jsem ho koupila u nás v jednom neřetězcovém supermarketu. Krabička s 18 sáčky vyšla nějak kolem  65 Kč. Čaj má oranžovo červený nálev, není nijak výrazně kyselý (přece jen ibišek není jeho dominantní složkou). Chuť je taková trošku ploší, spíš obecně ovocná než  pomerančová - ten jsem v ní citila jen hodně  lehce, výraznější mi přišla skořice.
 
Yasil cay (Azercay)

Voda - 80°. Louhování - 2 minuty 1 sáček = 300 - 400 ml čaje.
Složení - zelený čaj.  
A ještě jeden zelený čaj na závěr. Pochází z Azerbajžánu a stejně jako černý čaj s citronem, který jsem vám představila minule, jsem ho koupila v prodejně s ruskými specialitami Kolobok. Krabička s 25 čajovými sáčky vyšla na  43 Kč.  Čaj má světlý, žlutozelený nálev. Při přípravě se musí dávat pozor, aby se nepřetáhla doba louhování - čaj docela rychle získá natrpklou chuť. Pokud jsem ho nechala louhovat jen krátce, tak byl chuťově příjemný.
 


 Mně tentokrát asi nejvíc chutnal zelený čaj Hyson, ale velmi přijemně mne překvapil i zázvorovo mandarinkový čaj Biogena (a to si na ovocné čaj nepotrpím). Nejslabší mi přišel čaj Kravvý pomeranč&skořice, ale ani ten nebyl vyloženě špatný.

31 komentářů:

  1. To je velice zajímavý přehled a některé čaje dle tvého vyjádření pak i vyhledávám. Nejraději mám čaje sypané a z těch porcovaných se mi osvědčila značka Teekanne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, sypané jsou samozřejmě ve velké většině lepší než pytlíkové, ale i mezi nimi se dají najít slušné čaje. Manžel má rád taky Teekanne (ovocné), já mám v oblibě Ahmad nebo Dilmah. A i díky spolupráci jsem si oblíbila zn. Richard. Ale většinou piju to, co jsem koupila kvůli přebalům - to je sběratelský osud :D
      Hezký den

      Vymazat
  2. Stáňo, znám jen čaje z Biogeny, jejich kombinace jsou většinou moc dobré.
    Ráda jsem se podívala i na další, čajové období je tu.
    Přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, Biogena má fajn čaje. A máš pravdu, že teď je období, kdy čaje pijí skoro všichni :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Nemám ráda v ovocných čajích ibišek, tak ten od společnosti Biogeny by mi asi chutnal.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, mně ta mandarinka se zázvorem chutnala.
      Hezký den

      Vymazat
  4. Stáňo, znám jen čaje z Biogeny a mám je ráda, jen vůbec nedávám zázvor. Dostala jsem od kamarádky z Německa čaj s růžovými poupátky a ten byl výborný.
    Pěkné odpoledne. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, Biogena má dobré čaje - chutnala mi od nich hruška s yerba maté nebo mango s růží
      Měj se fajn

      Vymazat
  5. Já kdysi milovala ovocné čaje, ale nedělá mi dobře ibišek, a ten je bohužel ve většině ovocných příchutí :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, tak z těch dnešní čajů by ti možná mohla vyhovovat ta Biogena - je bez ibišku.

      Vymazat
  6. Stáni, díky za další přehlídku čajů. A bylinné čaje já také nemusím. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já vím - ty jsi na černé čaje jako já :).
      Měj se fajn

      Vymazat
  7. Ovocné, to je moje! Tyhle vypadá hodně dobře! Nicméně spíše jedu teď bylinkové sypané.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Stáňo já mám bylinkové čaje moc ráda. Bylinky si sbírám při svých toulkách přírodou sama, míchám si různé směsi. Ale ráda mám i ovocné čaje. Ty musíš mít doma zásobu! Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Zajímavá čajová sbírka. Já si objednávám azorské čaje. Byla jsem tam v čajovně a byla jsem nadšená zpracováním. Od té doby si žádný jiný nekupuji. Měj hezké podzimní pokračování.

    OdpovědětVymazat
  10. Odpovědi
    1. Já mám čaje taky ráda, piju je vlastně pořád :)

      Vymazat
  11. To je skutečný čajový obřad tady...♥. Mě nejvíce oslovily ty Azerbajžánu , zelený u mě vede!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, tak ten zelený jsem zrovna kupovala u vás na Letné :)

      Vymazat
  12. Ahoj Stáni,
    z tvého čajového přehledu mě nejvíce zaujal čaj od značky Biogena. Bylinné a zelené čaje naopak vůbec nevyhledávám a nepiju je, protože mi nechutnají a dělá se mi po nich špatně.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já bylinky taky zrovna moc nemusím, ale zelené čaje mám moc ráda.
      Měj se fajn

      Vymazat
  13. Ahoj Stáni, ten čaj od Biogeny zní skvěle. Já teď každé ráno dostávám od přítele uvařený Loyd - švestka a skořice, dneska si zkusím odpoledne vymyslet právě bylinkový - já teď chodím o berlích takže čaj si úplně do pokoje do podkroví nemám jak přenášet...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, co jsi podnikala, že máš berle :-o? Já čaje se skořicí tak úplně v oblibě nemám, ale sem tam nějaký vypiju - viz teď ten Krvavý pomeranč

      Vymazat
  14. Tak po tom krvavém pomeranči bych sáhla hned, přijde mi naprosto ideální na podzimní období. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Na čajové okénko se pokaždé těším. Tentokrát obdivuji hlavně krásný porcelánový set z poslední fotky. :) Hysony jsem si při minulé objednávce na CG Foods taky nabrala a jsou to celkem dobré čaje, dlouho se u nás neohřály. Naopak z Biogeny jsem byla v minulosti zklamaná, tak už ji nekupuji. Azercay jsem zatím zkoušela jen černý a byla to taková ta východní klasika - silná a když se přetáhne louhování, tak dost hořká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš ten rýžový porcelán? Sadu těch hrnků jsem si kupovala v 25, když jsem se stěhovala do prvního samostatného bydlení. Do dnešní doby přežil už jen jeden poslední. Ještě mám dva podobné s drakem na dně šálku, ale ty jsou masivnější a nemám je tak ráda. Tenhle hrnek patří k mým nejoblíbenějším. Ten zelený Azercay měl stejný neduh - jak se přetáhl tak byl trpký.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)