sobota 19. listopadu 2022

Obrázky z Holandska 1

 Konečně jsem se dostala k tomu, abych pořádně probrala fotky, které jsem nafotila na našem výletu  na výměnnou burzu čajových sběratelů, který jsme podnikli na přelomu září a října. Fotek jsem udělala poměrně hodně, protože Holandsko je docela fotogenické, ale ne všechny mi vyšly tak, aby byly publikovatelné (typický holandský mlýn třeba ani jeden). Niméně na to, že jsem fotila jen narychlo mobilem, tak použitelných fotek (i když tedy u některých trochu se zamhouřením oka) jsem nakonec vybrala na dva články.
 

 
První naším holadndským zastavením bylo město Deventer, které leží na řece IJssel. Zatavili jsme se tam ještě ve čtvrtek cestou do městečka Bunnik, kde jsme měli ubytování - je to tak asi na  na půl cesty mezi ním německými hranicemi. Deventer má docela pěkné zachovalé historické centrum s typickými holandskými domy, takže to byla příjemná procházka.







 
 
A závěr čtvrtečního dne - večeře v restauraci v Bunniku
 
Nieuwpoort, které bylo jedním z našich cílů v pátek, je malé městečko ležící na jih od Utrechtu na řece Lek.  Je obklopené hradbami a soustavou obranných vodních příkopů. 







V pátek jsme se zvládli podívat ještě do Amersdorfu a samozřejmě jsme  nakoukli i do historického centra Utrechtu. Ale to až příště, aby toho nebylo najednou moc.

34 komentářů:

  1. Stáňo, moc ráda jsem se podívala. Souhlasím, Holandsko je velmi fotogenické, rádi na naši cestu vzpomínáme a chceme se vrátit. Utrecht byl moje první setkání s ním a učaroval mi. Tak se těším na reportáž.
    Přeji pohodovou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, Utrecht byl taky moje první setkání s Holandskem :) - asi před deseti lety. Ale tentokrát z Utrechtu moc fotek nebude - už nás tlačil čas (a taky hlad, takže jsme procházku zkrátili posezením u dortíku)

      Vymazat
  2. Stáni, povedly se ti krásné a zajímavé fotky. V Holandsku jsem nikdy nebyla. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, díky - ono Holandsko bylo hodně fotogenické (aspoň pro mne).

      Vymazat
  3. Koukám, že Holandsko je celé z pálených cihel. Ale je to velmi pohledné....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně přišlo Holandsko velmi fotogenické (pravda - mám pro stavby z režných cihel slabost)

      Vymazat
  4. V Holandsku jsem byla a bylo to tam nádherný! Bohužel si už vůbec nepamatuji, jaké to bylo město.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se v Holandsku překvapivě taky líbilo, i když jinak preferuju spíš hory a lesy než města

      Vymazat
  5. Vija

    Ráda jsem se podívala na tvé fotky z výletu do Holandska, zajímavé. Hezký zbytek neděle. J

    OdpovědětVymazat
  6. Stáňo, fotografie jsou moc hezké. Jsi šikovná. Důležité jsou vzpomínky a byla by škoda si ty fotografie nenechat, protože se nim určitě po čase vrátíš. Jsou to pro Tebe hlavně vzpomínky a mně se fotografie opravdu líbí. Měj se moc pěkně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já říkám, že blog je moje konzerva na vzpomínky. A občas se ke starším článkům vracím ;-)
      Hezký den

      Vymazat
  7. Nizozemsko je krásná země :) když jsem tam byla poprvé, naprosto se zamilovala a doufám, že se tam ještě někdy podívám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se v Holandsku taky líbilo, takže reprízu návštěvy nevylučuju :)

      Vymazat
  8. Mně se Holandsko moc taky líbilo. Díky za fotoreportáž. Zavzpomínala jsem si.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, rádo se stalo. Vlastně jsem si po měsíci a něco zavzpomínala už i já :D

      Vymazat
  9. Ahoj Stáňo, Holandsko je půvabné, všechny ty domy... Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Stáni, Holandsko je nádherné a ráda bych se tam někdy podívala. Pro cihlové domky mám slabost :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabčo, já mám stavby z režných cihel taky moc ráda.

      Vymazat
  11. Já byla v Holandsku 8 let zpět na jaře a to byla teda nádhera :) I teď na podzim to určitě mělo své kouzlo.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měli jsme v pátek, kdy jsme výletili, štěstí na počasí, pršelo až v sobotu, kdy jsme se věnovali výměně čajových přebalů pod střechou v místním komunitním centru.

      Vymazat
  12. To jsou krásné fotky, Holandsko je moc pěkné :).

    OdpovědětVymazat
  13. To je krása! Dokonce vám ani moc nepršelo. :) Do Holandska bych se někdy ráda vrátila, Benelux mi přirostl k srdci. Těším se na další článek s fotkami.

    OdpovědětVymazat
  14. Moc poetické fotografie, určitě to byl pěkný výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to moc příjemné - i díky tomu, že nám vyšlo počasí

      Vymazat
  15. Ahoj Stáni,
    Holandsko je opravdu fotogenické a místní architektura má své kouzlo. Mám ráda historická centra s kanály a typickými cihlovými domy. Úplně na mě dýchly vzpomínky, po Británii je to moje asi nejnavštěvovanější země.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já mám ty cihlové domy taky ráda a kanály pak dodávají historickým centrů zvláštní osobitý půvab.
      Měj se fajn

      Vymazat
  16. Krásné počasí vám vyšlo, to je super. ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Do Holandska jsem se vždycky chtěla podívat a snad se mi to jednou splní. :)) Hlavně na podzim to tam musí být kouzelné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo tam moc pěkně. Ale Holandsko je i zemí tulipánů, takže hezké bude určitě i na jaře.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)