čtvrtek 17. listopadu 2022

J. T. Brearton - Nezvěstná

 J. T. Brearton je pro mne naprosto neznámé jméno. Jeho knihu jsem náhodně vylovila v knihovně z regálu s čerstvě vrácenými knihami, a protože podle anotace se zdálo, že by nemusela být špatná, tak jsem si ji odnesla domů. Podle Databáze knih to vypadá, že je to jediná kniha, která autorovi v češtině vyšla.
 

 
Katie Calumetová při návratu z ranního běhu zaslechla dětský pláč. Když se pokusila nahlédnout do bílé dodávky, ze které pláč vycházel, někdo ji vtáhl dovnitř... Jsou motivem únosu peníze nebo má únos souvislost s podnikáním Katiina otce či nějakým rodinným tajemstvím? Po stopách únosců se vydává dektektiv Justin Cross a brzy se do případu zapojuje i FBI. Dodávku, kterou byla Katie unesena, se sice podaří najít, jenže únosci jen přesedli i s Katie do jiného auta a jejich stopa tak zase mizí. Zatímco FBI se věnuje spíše pátrání v podnikání a minulosti rodiny Calumetových, Justin se snaží vydedukovat, kde asi pachatelé Katie vězní. Pátrání ho vede do oblasti hor a lesů nad městem, kde je v přírodním parku řada opuštěných chat.


 
V knize se pravidelně střídají kapitoly popisující samotné vyšetřování, kde hlavní roli hraje detektiv Cross, a kapitoly popisující únos z pohledu Katie. Kapitoly s detektivem Crossem a kapitoly s Katie nejsou nijak rozlišené, ale čtenář se zorientuje myslím zcela bez problémů. Podle mého názoru kapitolám věnovaným pátrání podle mne trochu chyběl švih a spád, i když detektiv Cross mi byl docela sympatický tím, jak se do případu zakousl. Nicméně víc mne zaujaly  kapitoly s Katie, jejichž velká část se odehrává v divoké přírodě přírodního parku. Líbil se mi jak popis prostředí, tak i to, že Katie od počátku přemýšlela, jak se pokusit únoscům uniknout, i popis  jejího váhání, zda v konkrétní situaci má šanci, že se jí útěk podaří a zda má cenu riskovat případnou odplatu únosců, pokud by jí útěk překazili.
Kniha byla v knihovně označena jako thriller, já bych ji spíš charakterizovala knihu na hranici dobrodružného příběhu a detektivky. Když čtenář přehlédneto, že Katie má skutečně pořádnou dávku štěstí (a taky trochu barvotiskovou poslední kapitolu knihy), tak to není špatné čtení - taková jednohubka na víkend.

 
  
Anotace
Začalo to jako úplně obyčejný den. Jenže pak ji unesli. Katie Calumetová se nevrátí ze svého ranního běhu. Její zmizení dostane na starosti detektiv Justin Cross, který postupně zjišťuje, že nalezení Katie bude zatím jeho nejtěžším případem – i proto, že rodina Calumetových má svá vlastní tajemství. Zatímco Justin bez oddychu pátrá po tom, kdo a proč ji unesl, Katie se zoufale pokouší utéct svým únoscům... Dokáže ji Justin najít, dřív než bude pozdě? Americký bestsellerový autor T. J. Brearton napsal strhující thriller plný napětí, akcí a zvratů, který vás vtáhne hned od začátku a nepustí, dokud se nedozvíte, jak to dopadlo.
Vydalo nakl.Kalibr v r. 2019, překlad J. Stárková,  344 stran 

 

22 komentářů:

  1. Stáňo, děkuji za recenzi a přeji pohodový pátek. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. I když takové žánry nečtu, knížka vypadá zajímavě :).

    OdpovědětVymazat
  3. Skvelá recenzia, po knižke by som určite siahla. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Knihu znám, chtěla jsem ji v práci číst, ale nakonec jsem si řekla, že mám doma dost kniha a knihu jsem vrátila do regálu :-D docela mě kniha láká, tak snad se k ní dostanu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ji měla půjčenou z knihovny, domů bych si ji asi nepořizovala, takový trhák to zas není ;-)

      Vymazat
  5. Píši si na seznam do knihovny. Docela ráda takové knížky čtu.
    Hezký víkend, Stáňi!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Odpovědi
    1. Obálka je tajemněší než příběh, ten je takový trochu detektivní a trochu dobrodružný.

      Vymazat
  7. Já teď jedu hlavně oddechovky, takže tohle bych volila spíše v létě.

    OdpovědětVymazat
  8. O knize jsem uvažovala, ale nakonec jsem dala přednost jiné. Recenze zní dobře, tak o ní ještě popřemýšlím. 🙂
    Hezký večer, Stáni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolo, řekla bych, že je to knížka na půjčení z knihovny, vracet se k ní asi nebudu.
      Měj se krásně

      Vymazat
  9. Ahoj Stáni,
    autora vůbec neznám, ale anotace vlastně nezní vůbec špatně, tvoje hodnocení taky ne, takže jestli na ni narazím někde v knihovně, půjdu do ní:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to přesně knížka na půjčení z knihovny - nic, k čemu by se člověk vrátil, ale takové slušné oddechové čtení.

      Vymazat
  10. Miluju takové příběhy a žánry! :) Možná si ještě o tuto nebo podobnou řeknu Ježíškovi. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám taky ráda thrillery a detektivní příběhy. Jesli si chceš o něco z tohoto žánru psát Ježíškovi, tak mne v poslední době zaujala Angela Marsons nebo Helen Fields

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)