čtvrtek 24. listopadu 2022

Obrázky z Holandska 2

Dnešní článek je, jak je ostatně patrné z názvu, pokračováním předchozího článku , ve kterém jsem se vrátila k mé cestě na burzu sběratelů čajový přebalů a ve kterém jsem Vám ukázala pár fotek z města Deventer a malého městečka Nieuwpoort.  Tentokrát se podíváme do Amersfortu a do Utrechtu.


 
Amersfoort je město ležící necelou půlhodinku autem Utrechtu a patří k nejstarším holandským městům. Má zachovalé městské hradby s bránami i historické centrum s měšťanskými domy a typickým holandskými kanály. 
 














Utrecht, kde jsme naše páteční poznávání Holandska zakončili, je jedno z největších nizozemských měst. Ve středověku bylo dokonce nejvýznamnějším městem na území dnešního Nizozemí. Je protkané sítí kanálů - grachtů, které vytvářejí typickou atmosféru. Jeho dominantou je věž patřící ke katedrále  sv. Martina, která je zajímavá tím, že není přímo součástí katedrály, ale jde v součanosti o samostatno stavbu, a to díky tomu, že hlavní loď katedrály se díky tornádu, které postihlo Utrecht v 17. století, zřítila a už nebyla nikdy obnovena.   Věž vám bohužel neukážu, protože aktuálně probíhá jejrekonstrukce a byla celá zahalena lešením. Ze samotné původní katedrály se do dnešních dnů zachovaly jen boční kaple, prebistérium, kapitulní síň (dnes aula utrechtské university) a klášterní zahrada.
 







 


 
 
O moc víc než Chrámové náměstí a jeho bezprostřední okolí jsme v Utrechtu už projít bohužel nestihli - nezbýval čas a taky už jsme měli hlad a uchozené nohy :). Takže jsme se uchýlili do jedné venkovní kavárničky kousek za Chrámovým náměstím a dali si sladkou tečku za naší holandskou procházkou. 
V sobotu už nás čekala "jen" burza a vyměňování čajových přebalů.

36 komentářů:

  1. Doufám, že burza byla úspěšná,mrknu na předešlé příspěvky a možná budu znát odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I minulý článek byl věnován jen holandským obrázkům, nikoliv burze. Ale i burza byla úspěšná - přivezla jsem si asi tisícovku nových přírůstků do své sbírky :).

      Vymazat
  2. Krásné toulání, parádní počasí a dortík nakonec - ráda jsem si zavzpomínala, Stáňo!
    Děkuji a přeji příjemný pátek! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, na počasí jsme měli skutečně štěstí - bylo krásně (na rozdíl od soboty, kdy už místy mrholilo).
      Hezký den

      Vymazat
  3. Moc krásné fotografie z míst mně neznámých se skvělým slovním popisem
    Jsi skvělá průvodkyně. Děkuji za úžasnou podívanou a těším se na další takový příspěvek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, jsem ráda, že se ti článek líbil.
      Měj se krásně

      Vymazat
  4. Ahoj Stáňo, taky si s Tebou u Tvých fotografií vzpomínám. Měla jsi hezký výlet ! Přeju příjemný víkend, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Už jsem to psala u minulého příspěvku. Vyvolala jsi ve mně vzpomínku na moc hezký poznávací zájezd s kamarádkou.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Já se těším až bude v mém oblíbeném dokumentárním seriálu Evropa z výšky právě o Nizozemí. Když bylo o Belgii bylo to moc krásné, takže na tenhle díl se už taky moc těším

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, dokument Evropa z výšky neznám. Kde to běží - na ČT2?

      Vymazat
    2. Na National Geographic. Já to mám na O2.

      Vymazat
  7. Ahoj Stáni,
    Holandsko je moje oblíbená země a když vidím tvoje fotky, tak si říkám, že je to škoda, že jsem tam už docela dlouho nebyla. Na vysoké jsem tam jezdila celkem často, táta tam má hodně konferencí, tak jsem se k němu občas přidala. V Utrechtu jsem byla jen jednou, to druhé městečko neznám, ale vypadá skvěle. Věřím, že to byly parádní dny!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je sice v Holandsku na té burze byla asi po čtvrté, ale vždycky jsme jezdili tak, že jsme stihli jen burzu, takže tentokrát jsem byla ráda, že jsme jeli o ten dřív a mohli se tam k trochu víc porozhlédnout.
      Hezký den

      Vymazat
  8. Stáni, díky za nahlédnutí, v Holandsku jsem nikdy nebyla. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, mě Holandsko docela příjemně překvapilo - líbilo se mi tam.
      Měj se fajn

      Vymazat
  9. Krásné, hned bych někam jela. Letos asi ani tu Telč nestihnu. Z fotek dýchá pohoda a město se mi moc líbí. ☺

    OdpovědětVymazat
  10. Stáňo, se zvědavostí jsem si prohlédla tvoji reportáž z Holandska, Utrecht jsme navštívily se sestrou letos v květnu, ale byla jsem tam vícekrát, je to země ( a Belgie také ) kam se ráda vracím. Hezky jsem si u tebe zavzpomínala...Jiřina z N.,

    OdpovědětVymazat
  11. Marcela - Nordic Passion27. listopadu 2022 v 10:52

    Skvely vylet, Stano, Holadnsko je pekne, ja ho znam z jine casti. I pocasi jste meli skvele. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na počasí jsme měli fakt kliku - vyšlo nám přesně na ten pátek, kdy jsme výletovali...

      Vymazat
  12. Kola, kola, kola, bez nich by to nebylo Nizozemí :) Dortík vypadá luxusně, určitě to bylo skvělé zakončení již tak pěkného dne.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  13. To je krása, hned bych se tam zajela podívat :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych si taky klidně výlet do Holandska zopákla (a ani by to nemuselo být na sběratelkou burzu).

      Vymazat
  14. Ahoj Stáni, to jsou krásný domečky a ten krám se sýry, tam bych nechala výplatu :-D

    OdpovědětVymazat
  15. Holandsko je můj sen, jednou bych se tam také moc ráda podívala - krásné fotky! :)

    OdpovědětVymazat
  16. Ráda jsem se vrátila k holandským obrázkům. Výlet byl pro mě krásnou připomínkou, v Utrechtu jsem v době, kdy mi bylo 16, strávila celý týden. Skvělé fotky a jsem ráda, že vám vyšlo počasí a líbilo se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Měli jsme štěstí a v pátek, kdy jsme výletili, tak bylo počasí, jak malované :)

      Vymazat
  17. Mně se v Holandsku nejvíce líbily tulipány :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)