neděle 30. října 2022

Rozhledna Ládví u Kamenice

 Když se řekne "Ládví" tak se asi každému, minimálně každému, kdo je z Prahy,  automaticky vybaví stanice metra na trase C. Ale tam jsme v nedělním odpoledni nevyrazili. Naším cílem byla rozhledna  u  stejnojmenné vesničky, která je součástí obce Kamenice. Od jižního okraje Prahy je to sem jen kousek...
 


K rozhledně se dá dojet i autem, ale v dnešním krásném počasí by to byl tak trochu hřích, takže jsme k přidali i pár kilometrů pěšky. Z Ládví jsme vyrazili po červené do vesničky Mokřany. Odtud pak po žluté na rozcestí Gabrhele a tam jsme naposledy změnili barvu a dali se po modré. Ta nás vedla nejdřív z kopce do vesničky Babice a odtud zas pro změnu do kopce přes Ládeves až k rozhledně.
 









Rozhledna je vlastně stožár telefonního operátora obepnutý točitým schodištěm. Na vyhlídkovou plošinu, která je ve výšce 20 m, vede  150 schodů. Rozhled do kraje, hlavně na okolní vesnice i lesy (západně od rozhledny je obora Vlková, bohužel nepřístupná), je moc pěkný, byť dneska byl malinko podzimně zamlžený. Jinak myslím, že tento výlet by se hodil i do výzvy Barevný podzim 😉
 

 



Celý okruh, který jsme si vybtrali, není dlouhý -  8 km, s celkovým převýšením  asi 225 výškových metrrů.
 


A něco praktického na konec? My jsme parkovali u silničky směrem k rozhledně, ale dá se zaparkovat i u hlavní silnice (třeba u restaurace U Vlková) a do Ládví jezdí i příměstské autobusy. Značky vedou téměr po všech površích - asfaltu, přes polní a lesní cesty až po pěšiny. Řekla bych, že  je trasa v podstatě celá sjízdná i na kole. Trochu otravný je kus po žluté, kde lesní cestu kvůli kůrovcové těžbě zpevníli hrubým kamenem, po kterém se možná dobře jezdí tahačům s dřívím, ale na chůzi to pohodlný povrh tedy fakt není. Rozhledna je otevřená od března do října od 9 do 19 hodin a neplatí se na ní žádné vstupné. Občerstvení jsme po cestě nepotkali žádné, možnost si dát něco na zub je jen v restauraci U Vlkové přímo v Ládví (my jsme nevyužili, takže o nabídce nic netuším).



37 komentářů:

  1. Stáni, díky za další hezké místo. Povedly se ti krásné fotky. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
  2. Stáňo, ano, vybavila jsem si to metro :o) Jako už mockrát jsem překvapená, že v Praze třeba za sídlištěm najdu les, původní vesničku...
    Děkuji za krásné podzimní fotky a přeji klidné pondělí. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, a tohle Ládví je navíc úplně na druhém konci Prahy (resp. za druhým koncem Prahy) než Ládví s metrem. I my jsme byli překvapení, že kousek od satelitních vesniček jsou lesy, kde jsme potkali jen pár lidí.
      Hezké dny

      Vymazat
  3. Stáni moc krásné fotografie a z nádherného výletu, jsi pořídila. Odkaz samozřejmě přidávám a děkuji Ti za účast ve výzvě a těším se na další příspěvek. Přeji Ti krásné podzimní dny hlavně ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  4. Stáňo rozhledny máme s mužem rádi. Je to vždy krásný pohled do krajiny, kterého se nikdy nemohu nasytit. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme rohledny jako výletní cíl tak moc rádi. Tuhle jsme stihli letos na poslední chvíli.

      Vymazat
  5. Sice nejsem z Prahy, ale pražské Ládví znám, takže se mi hned vybavilo :D Každopádně tohle vypadá mnohem lépe :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terko, rozhledna s hezkým výhledem a pěkné okolí. Prostě fajn místo na krátký výlet.

      Vymazat
  6. I mě se ihned vybavila Praha :D A to jen díky tomu, že tam sestřenka dříve bydlela. Krásný podzimní výlet. My si včera vyšlápli rozhlednu Andrlům chlum, ale zaparkovali jsme přímo pod ní. Už jsme v nohou měli 30 km z koloběžek :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Tak já znám jenom to pražské Ládví....takže díky za rozšíření obzorů. Musel to být pěkný výlet. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, fajn výlet to byl. A já tohle Ládví objevila až nedávno, když jsem hledala nějaký výletní cíl. Tenkrát na něj nedošlo, teď v neděli se hodil.

      Vymazat
  8. Pěkný výlet v krásné krajině a ještě s výhledem do kraje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezky jsem se prošli a výhled z rozhledny byl hezká tečka za odměnu.

      Vymazat
  9. Máš pravdu, hned jsem si vybavila Ládví stanici metra. Byla jsme tam dost často, bydlela tam má nejlepší kamaráda :-D A jinak ta rozhledna je opravdu krásná, mám tato místa ráda, takže si ji píši na seznam :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhledna za návštěvu určitě stojí, jen si ji musíš nechat na jaro - přes zimu není přístupná.

      Vymazat
  10. Stáňo, tak ta je pěkně vysoká. Já trpím závratěmi a dám občas nějakou nižší. Výhled je ale parádní.
    Měj příjemný den. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já mám z výšek taky docela respekt, ale na rozhledny lezu :). A tahle mi přišla taková fortelná, byť schodiště je venkovní...
      Měj se fajn

      Vymazat
  11. Stáňo, hezký výlet i fotografie z něho. Z rozhledny musel být krásný výhled ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, výhled byl krásně barevný a i když krajina byla trochu v oparu, tak za vyšlápnutí těch 150 schodů stál :)

      Vymazat
  12. Krásný výlet, pěkně popsáno a nádherné fotky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Snažím se, aby popisy výletů mohly sloužit jako inspirace...

      Vymazat
    2. Děkuji - snažím se při popisování výletů články psát tak, aby mohly případně sloužit jako inspirace...

      Vymazat
  13. Stáňo, stěnou je radost toulat se podzimní přírodou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letošní podzim k takovým toulkám vyloženě lákal

      Vymazat
  14. Pěkné výhledy do krajiny! Já na rozhledně nebyla ani nepamatuji. U nás jich moc není.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My si rozhledny rádi vybíráme jako cíl výletů.

      Vymazat
  15. Krásné fotky a výlet a hezký popsano

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Stáni,
    toto msto vůbec neznám, ale dívala jsem se na mapu, že je to celkem blízko. Já jsem na rozhledně už dlouho nebyla. Moc se mi líbí fotky z cesty, podzimní krajina má své kouzlo.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, bylo to tam moc pěkné, navíc bylo i hezké počasí. My máme rozhledny jako cíl výletu rádi, takže když jsem tuhle objevila na mapě kousek od Prahy, tak byl cíl jasný (a navíc je otevřená jen do konce října, tak jsme to stihli tak tak).
      Měj se fajn

      Vymazat
  17. Wow, tak to je celkem vysoká rozhledna. Já výšky moc nemusím, ale uznávám, že ten výhled je krásný! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám z výšek taky respekt, ale na rozhledny lezu - někdy s větším, někdy s menším strachem. Tady jsem se ani nebála, ačkoliv schodíště je vnější.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)