úterý 11. října 2022

Frida Skybäck - Knihkupectví na Riverside Drive

 Mám tu další knížku ze svého srpnového nákupu, která  nepatří do kategorie, kterou čtu zrovna často. Vybrala jsem si ji trochu proto, že jsem si říkala, že občas neškodí vystoupit ze své komfortní zóny, i proto, že je z knižního prostředí. A byla zrovna k mání za velmi slušnou cenu.


 
Charlotte je majitelkou úspěšné kosmetické firmy, ale přesto neprožívá nejšťastnější období svého života – v poměrně krátkém období jí nejprve zemřela matka Kristina a poté při tragické nehodě přišla i o milovaného manžela Alexe.  Zpráva o tom, že po tetě zdědila dům s knihkupectvím v Londýně, ji skutečně překvapí. Ačkoliv vlastně o dědictví nijak moc nestojí, vypraví se z rodného Švédska  do Londýna, aby dědictví vyřídila a současně zjistila, proč teta, kterou nikdy neviděla, odkázala dům právě jí. Jejím úmyslem je dům i s knihkupectvím prodat tak, aby zachovala jeho činnost, a pak se zas vrátit domů. Jenže se ukáže, že to všechno nebude tak jednoduché …

 

Hlavní linii knihy tvoří Charlottino postupné seznamování s provozem knihkupectví, které sice má svou atmosféru, ale rozhodně se o něm nedá říci, že by prosperovalo - finanční stránka podnikání očividně nebyla silnou stránkou Charlottiny tety Sáry. Současně se snahou zachránit knihkupectví před krachem, při níž ovšem občas naráží na představy obou zaměstnankyň – Sam a  Martinique,   které  jsou především  milovnice knih, se Charlotte snaží i pátrat po minulosti své tety Sáry a důvodech, pro které se vlastně nikdy nesetkaly. Paralelně pak sledujeme osudy Sáry a Kristiny, které v polovině osmdesátých let jako velmi mladé utekly před despotickým otcem ze Švédska do Londýna.  A nechybí tady i romantická linka – v domě, který Charltte zdědila, totiž bydlí ještě spisovatel William, který zrovna prožívá tvůrčí krizi při psaní své další knihy.  
 

 
To jestli a případně jak se Charlotte podaří odvrátit bankrot knihkupectví, vám prozrazovat nebudu, stejně jako to, co se vlastně stalo mezi Charlottinou matkou Kristine a její sestrou Sárou, proč se nakonec jedna ocitla  zpět ve Švédsku a druhá zůstala v Londýně a úplně se přestaly stýkat. Za sebe mohu říci, že je to není kniha, která by vás pohltila tak, že ji nedokážete  odložit, i ale takový nenáročný, pomalu plynoucí a trochu předvídatelný romantický příběh. Zvlášť jeho rozjezd byl poněkud pomalý a i mi chvíli trvalo, než jsem přišla na chuť jeho protagonistům – Charlottou počínaje. Ale jako oddychovka to rozhodně špatné nebylo. A kladně hodnotím i hezkou obálku.


 
Anotace
Charlotte je příliš mladá na to, aby byla vdovou, příliš mladá na to, aby ztratila milovanou osobu. Jediné, co jí pomáhá překonat těžké životní období, je její úspěšné podnikání, ale ani to už jí nepřináší dřívější radost. Pak však dostane nečekanou zprávu: Zdědila dům v Londýně po tetě, kterou sotva znala. A spolu s ním i knihkupectví.Charlotte, rozhodnutá dům prodat, odletí do Anglie, kde se zdá, že Riverside Bookshop s excentrickým personálem již nelze zachránit před krachem. Ale navzdory skutečnosti, že Charlotte neví nic o tom, jak provozovat knihkupectví, začíná si ke vzpurným spolupracovníkům pěstovat přátelský vztah.
Zatímco se Charlotte snaží podnik zachránit, uvědomí si, že něco není v pořádku. Proč nikdy nepoznala svou tetu a co je to za temné tajemství, co se ukrývá v domě?
Vydalo nakl. Dobrovský v edici Red v r. 2022, překlad V. Mužíčková, 416 stran 
 




 

24 komentářů:

  1. Stáňo, děkuji za recenzi a přeji pohodový den. Helena
    PS: někdy bych pomalejší rozjezd brala :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, já taky. Hlavně ráno, to víc než v knížce :)
      Měj se fajn

      Vymazat
  2. Kdyby se mi knížka dostal do ruky, určitě bych si ji přečetla. Ono čas od času je dobré takové čtení.
    Měj hezký den, Stáňo !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tahle kniha by byla přesně pro mě. Dost mě její děj zaujal, tak když budu v nějakém knihkupectví, mrknu po ni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, jsem ráda, že tě recenze zaujala.
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Tak takovou romantiku bych akorát potřebovala. Zrovna totiž čtu knížku Mezi dvěma světy, což je autobiografie ženy, která bojovala a znova bojuje s leukémií. Je to skvěle napsané, ale velmi smutné. Takže romantikou bych teď nepohrdla. Děkuji za tip. 🙂
    Měj hezký den, Stáni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolo, tak takové téma je fakt dost těžké. Já teď čtu Žítkovské bohyně, což je zas úplně jiný žánr. Měj se moc hezky

      Vymazat
  5. Jo, nezní to vůbec špatně :-) Mám romantiku ráda, takže vlastně je to přímo pro mě psané :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš-li ráda romantiku, tak by se ti knížka mohla líbit.
      Měj se hezky

      Vymazat
  6. Vypadá to na fajn oddychovku. Mrknu na ni v knihovně 😉
    Krásný den 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilono, je to opravdu takové oddychové čtení.
      Měj se fajn

      Vymazat
  7. Také občas potřebuji ty své oblíbené krimi proložit něčím méně napínavým :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, přesně tak - člověk musím občas od těch vražd udělat krok stranou :)
      Hezký den

      Vymazat
  8. Ahoj, to zní pohodově, po knížce se určitě porozhlédnu. Já teď rozečetla Musím tě zradit od Sepetysové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, neznám ani autorku ani titul. Koukala jsem na netu na anotaci a vypadá to na zajímavé, ale ne úplně lehké čtení...

      Vymazat
  9. Ahoj Stáni,
    na tuto knihu jsem se v knihkupectví už několikrát dívala, ale nikdy jsem ji nekoupila. Podle tvé anotace nezní špatně, ale spíše si ji půjčím v knihovně.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to podle mne takové příjemné oddechové čtení.
      Hezký den

      Vymazat
  10. obálka je krásná a zaujme na první pohled :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)