čtvrtek 13. října 2022

Čajové okénko 31

Dnešní čajové okénko bude zajímavé hlavně pro ty, kdo preferují černé čaje – těch je v něm totiž nejvíc. Naopak se zde tentokrát neobjeví ani čaje ovocné ani čaje bylinkové. Přece jen jsem u nás doma největší piják čajů já – a moje preference znáte…

 

Green Mango (Hyleys)

Voda – 80°C.  Louhování – 2 – 3 minuty. 1 sáček = 300 – 400 ml čaje
Složení: zelený čaj, aroma (mango)
Tento čaj pochází ze Srí Lanky (výrobcem je firma Regency) a koupila jsem ho prostřednictvím e-shopu Mixtee. V krabičce, která mne vyšla na  89 Kč, je 25 sáčků. Jak je patrné ze složení, čaj je mangem jen ovoněný, žádné kousky ovoce v něm nejsou. Jeho nálev má světlou žlutozelenou barvu. Při vybalení sáček je vůně manga patrná docela výrazně, samotný čaj ale po mangu voní jen velmi v náznaku a i v chuti je cítit velmi jemně. Jinak je to příjemný čaj bez nějakého trpkého dozvuku.
 
Black  Raspberry (Hyleys)

Voda – 100°C.  Louhování – 3 - 5 minut. 1 sáček = 300 – 400 ml čaje
Složení: černý čaj, ibišek květ, brusinka plod, přírodní aroma (malina)
I tento čaj je ze Srí Lanky a koupila jsem ho na e-shopu Mixtee. Krrabička obsahuje také 25 sáčků, ale vyšla o něco levnější – byla za 56 Kč. Nálev tohoto čaje je zlatavě hnědý s nádechem do červena, voní po malinách a maliny jsou patrné i v chuti, i když ne nějak extra výrazně. Pokud jsem ho nechala louhovat déle (občas v konvičce sáček prostě zapomenu), tak se trochu ztratila malinová vůně a cítila jsem lehkou nakyslost.

Lemon (Azercay)

Voda – 100°C.  Louhování – 3 - 5 minut. 1 sáček = cca 300 ml čaje
Složení: černý čaj citronová příchuť
Tento černý čaj ochucený citronem pochází z Azerbajdžánu a já jsem ho koupila v obchodě s ruskými specialitami. Krabička s 25 sáčky vyšla na 43 Kč. Čaj má hnědý nálev a chutná i voní po citronu. Musím říci, že jak vůně tak chuť působily trochu uměle, ale zase to není žádný průšvih – prostě takový obyčejný čaj na snídani…

Earl Grey (Williams)

Voda – 100°C.  Louhování – 3 - 5 minut. 1 sáček = 300 – 400 ml čaje
Složení: cejlonský černý čaj, bergamot
V tomto případě jde o čaj vyráběný v Rusku, koupila jsem ho ve stejném obchodě jako Azercay. Krabička s 50 sáčky stála 110 Kč. Čaj má hnědý nálev a takovou trochu zlváštní zemitou chuť, ve které se bergamot dost ztrácel. Musím říci, že mne moc nezaujal.

Royal Cejlon   (Williams) 

Voda – 100°C.  Louhování – 3 - 5 minut. 1 sáček = 330 – 500 ml čaje
Složení: cejlonský černý čaj
 I tento čaj je z prodejny s ruskými specialitami,  je vyráběný v Rusku a balený je v úplně stejné krabičce jako jeho "bráška" Earl Grey (liší se jen přelepkou s označením druhu) a stejná je i barva nálevu. Jen chuťově vychází líp - má klasickou, poměrně plnou čajovou chuť, byť to není čaj pro fajnšmekry, ale spíš pro běžné konzumenty.
 


A to byl poslední kousek z dnešní pětice. Tentokrát mi nejzajímavější přišel zelený čaj s mangovou příchutí (znáte mne a mango...). Nejméně mne naopak zaujal čaj Earl Grey značky Williams.
Jinak v současné době domlouvám další spolupráci s e-shopem CGFOODS (ta předchozí tady), takže vám snad budu moci v dohledné době představit jejich novinky a nabídnout i slevový kód. Uvidíme, zda to opravdu vyjde.

28 komentářů:

  1. Stáňo, neznám ani jeden z testovaných čajů, tak jsem se ráda podívala a přečetla tvé hodnocení!
    Děkuji a přeji hezký pátek. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, děkuji za nakouknutí a přeji hezký víkend

      Vymazat
  2. Hyleys jsem zaznamenal, ochucený Azercay ani Williams ne. Obzvlášť druhé jmenované mě zaujaly kvůli přebalům, ale 50 sáčků je i do kanceláře trochu moc. Tak je spíš s tebou vyměním :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martine, já už mám ten Royal cejlon skoro vypitý. EG ještě ne - jak mi nějak moc nechutná, tak tolik neubývá :).
      Měj se fajn

      Vymazat
  3. Tyto čaje neznám, ale klidně bych je ochutnala. I když teď zrovna při slově čaj zrovna žádné chutě nemám. Prolévala jsem ten můj neduh různými čaji - léčivými i neléčivými :-))), že na nějaký den si už od nich dám pokoj :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak to věřím :D. Hlavně, jestli pomohly.
      Měj se fajn

      Vymazat
  4. Stáňo, i pro mne jsou to naprosté novinky. Čaj z Azerbajdžánu... no kroutím hlavou. Tento koníček je přínosný a stále je co objevovat, že?
    Měj pěkný víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, to tedy je. Výrobci nás udržují v bdělosti a občas přebalí a pořád se objevují nové čaje...
      Hezké podzimní dny

      Vymazat
  5. Ahoj Stáňo, mě oslovily s příchutí ovoce, maliny a mango patří mezi mé oblíbené. Ale tím černým z Azerbáj. jsi mě překvapila, řekla bych, že bude takový plný, zajímavý díky bergamontu. Každopádně krásný článek. ☺♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, ten azerbajdžánský je s citronem, s bergamotem byl jeden z Williamsů. Myslím, že tu prodejnu s ruskými specialitami budeš znát - je na Letné ;-)

      Vymazat
  6. Ahoj Stáňo, neznám žádný čaj z ukázky, já černé čaje nepiju, to bude tím. Zajímalo by mě, jak máš obaly od čajů jako sběratelka uspořádané. Jestli jsou na to nějaké albumy ? Měj hezký víkend, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, já zas černé a zelené nejraději. Čaje dáváme do folií A4 na sbaratelské kartičky (třeba hokejové nebo fotbalové) - na stránce mají 9 okének. A některé větší formáty pak do folií na vizitky nebo na fotky.
      Měj se hezky

      Vymazat
  7. Stáni, já piju jen černé čaje, tak díky za tohle čajové okénko. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, pro tebe by určitě byl Royal Cejlon od Wiliamsu :). Měj se fajn

      Vymazat
  8. Z popisu mě nejvíce zaujal mangový Hyleys, zato obaly má nejkrásnější za mě rozhodně Williams. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se líbí i ten malinový. MMCh - budu tu pro tebe mít pár čajů na ochutnání, tak se ozvi, kam poslat.

      Vymazat
  9. Tak dnes bohužel nic pro mě, černé čaje ráda nemám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, tak třeba příště. V pátek jsem koupila jeden nový ovocný :)

      Vymazat
  10. Hned jsem dostala chuť na čaj, jdu na jeden podzimní Basilur :⁠-⁠)

    OdpovědětVymazat
  11. Černé čaje úplně nepatří mezi mé favority. Já mám nejradši bylinkové od babičky ze zahrádky. Ale udivuje mě, že máš pořád čaje, které můžeš zkoušet :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když sbíráš čajové přebaly, tak se ti doma hromadí mraky čajů, víc než můžeš vypít. Zrovna v pátek jsem v práci rozdávala čaje kolegyním :D. Ani sem nestačím dávat všechny, co koupím.

      Vymazat
  12. Já moc čajová nejsem, ale takto na podzim a v zimě na ně chuť občas mám :). Zajímavé příchutě :).

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Stáni,
    čajová spolupráce je to pravé pro tebe! Mne nejvíce zaujal asi ten citronový, na to já vždy slyším:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, čaje ze spolupráce s CGFOODs (i ty, co jsem si od nich koupila sama) už jsou doma a na článek se chystám.

      Vymazat
  14. Tyto čaje vůbec neznám :) My jsme teď trochu začali přesedlávat na sypané čaje a hodně piju kávy. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sypané čaje jsou většinou kvalitnější, taky si ho ráda dám. Ale jak sbírám čajové přebaly, tak mám doma pořád nějaké sáčkové :). Ale zas vůbec nepiju kafe.

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas k přečtení mého článku a třeba i k napsání komentáře. Každý mne potěší (a na každý se snažím odpovídat). Pokud vás můj blog zaujal, budu ráda, když si ho přidáte mezi sledované (na stráce úplně dole)